Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4
Seznam kapitol
Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.
Vyhlazování hran je součástí nastavení post-procesing efektů. Kvůli přehlednosti a zvyku v rozborech se na něj podíváme přednostně.
Vyhlazování hran
Call of Duty: Infinite Warfare patří mezi většinu her, které nepodporují MSAA vyhlazování a spoléhají jen na post-process medoty. K dispozici je zde FXAA a SMAA ve dvou verzích – 1x a T2x. K tomuto vyhlazování ještě můžete nastavit míru „filmic“ efektu – ten má vliv jen na vyhlazení v pohybu, výkon nijak toto nastavení neovlivní – pouze míru rozmazání obrazu.
Opět se ukazuje, že post-processing metody vyhlazování hran v dnešních hrách mají minimální dopad na výkon. Klasické vyhlazování hran MSAA vždy byla zásadní volba v detailech. U FXAA a SMAA je tomu naopak a vypínat vyhlazování u dnešních her není téměř nutné. Základní FXAA nebere téměř žádný výkon.
Kvalita obrazu se u jednotlivých metod celkem výrazně liší. FXAA proti SMAA 1x výrazněji maže obraz a maže tak například detaily jako listí na stromech. Obě metody ale hlavně při pohybu trpí na shimering hran – vypadají jako bez vyhlazování. Teprve až SMAA T2x (využívající temporal filtr) funguje i na pohyb a za cenu mírně rozmazaného obrazu vyhladí i tenké linie - podívejte se třeba na okna budovy vlevo.
Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale opět upozorňuji, že se jedná o statické snímky. TAA v pohybu nabízí výrazně lepší zážitek než FXAA. To ze statických obrázků nepoznáte – to si musíte zkusit sami.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování Filmic SMAA 1x:
Vyhlazování Filmic SMAA T2x: