Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 2

Petr Diviš

Petr Diviš

17. 11. 2016 08:00 19

Seznam kapitol

1. Úvod – bez 4GB grafiky do boje nelez! 2. Vliv velikosti grafické paměti na kvalitu obrazu 3. Vliv nastavení – rozlišení obrazu 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – Display Options 6. Vliv nastavení – Texture Options
7. Vliv nastavení – Light and Shadow Options 8. Vliv nastavení – Post Process Options 9. Vliv nastavení – Miscellaneous Options 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.

Reklama

Vliv velikosti grafické paměti na kvalitu obrazu

Jak už bylo zmíněno – máme tady první hru, která úplně znemožnila rozumně testovat vliv detailů na naší „referenční“ GTX 960 s 2 GB VRAM. Problém je právě v té velikosti paměti. I u některých předchozích her v rozborech jste si mohli všimnout, že bylo nutné občas snížit kvalitu textur, aby výsledky ostatních detailů nezkreslovalo náhodné dotahování textur z RAM. To totiž může výrazně zpomalit chod hry, pokud si grafika půjčuje větší množství paměti RAM. Například ve hře DOOM nebo Quantum Break se muselo testovat s texturami jen na Medium, jinak docházelo k propadům výkonu.

V Call of Duty: Infinite Warfare ovšem nastavení textur je poněkud zbytečné. Hra si sama omezuje velikost cache na textury podle velikosti VRAM a úplné minimum 2 GB tedy výrazně omezuje velikost textur v rozlehlejších lokacích – na úroveň podobné nastavení Ultra Low. To sice zamezí problémům s přetečením – propady výkonu, ale naopak výrazně sníží kvalitu obrazu. Dokonce snížení jiného detailu může vést k mírnému zlepšení textur – uvolní se místo ve videopaměti.

Původní plán, testovat na Radeonu R9 290, zkazila tak trochu nestabilita hry. Podařilo se naštěstí (úplnou náhodou) zajistit během rozboru této hry oblíbenou GTX 970 a novinku v podobě GTX 1050 Ti. Obě karty mají 4GB paměti, ale u GTX 970 se bohužel narazilo na její dělenou paměť (stejná scéna generovala podle vytížení VRAM nad 3,5GB odlišné fps). A tak nakonec posloužila k testu low-endová GTX 1050 Ti. Ta díky 4GB VRAM umožňuje zobrazit textury v rozumné kvalitě – téměř všechny se zobrazují v maximální kvalitě a dotahování bylo viditelné naprosto minimálně. Na PCI-E  sice občas také sáhla pro textury, ale výsledky dávala velice konzistentní.

Jak otřesně hra vypadá na 2GB kartě proti 4GB a 6GB se můžete podívat na následujících ukázkách. Na prvním obrázku je GTX 960 vs. GTX 1050 Ti a na druhém GTX 960 vs. GTX 980 Ti. Rozdíl mezi 4GB a 6GB grafikou je naopak minimální – pouze některé textury ve složitějších scénách na 4GB kartě doskočí později do vyšší kvality.

 Kvalita textur na 2GB GTX 960 (po najetí myší se zobrazí 4GB GTX 1050 Ti)  Kvalita textur na 2GB GTX 960 (po najetí myší se zobrazí 4GB GTX 1050 Ti)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Kvalita textur na 2GB GTX 960 (po najetí myší se zobrazí 4GB GTX 1050 Ti)


Kvalita textur na 2GB GTX 960 (po najetí myší se zobrazí 6GB GTX 980 Ti)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama