Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 12
Seznam kapitol
Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.
Závěr
Pokud jsem dříve testovaný díl Call of Duty: Black Ops 3 kritizoval za špatnou technickou stránku a optimalizaci kvůli krvavým nárokům na paměť, měl bych se možná po roce vývojářům ze studia Treyarch omluvit. To, co dokázali vývojáři z Infinity Ward v novém Call of Duty: Infinite Warfare, je opravdu šílenství. Hra má snad ještě krvavější nároky na paměť, ale grafika hry a zpracování úrovní je spíše horší. Stejně jako u minulého dílu je problém ve vysokých nárocích na paměť RAM i VRAM.
Pokud máte například 16 GB RAM, ale malý anebo úplně deaktivovaný swap soubor, hra vám bude padat. Pokud máte grafickou kartu s pouze 2GB VRAM – jako GTX 960 – zahrajete si hru jen na mizerné rozlišení textur. S dostatkem paměti se ale hra hýbe slušně a nevykazuje nijak extrémní nároky. I na slabší grafické kartě, jakou je GeForce GTX 1050 Ti, běhala hra plynule na maximální detaily. Minimem pro hru je tedy nějaká 4GB grafická karta, pokud chcete hrát ve slušných detailech (kvalitu textur si hra sama omezuje).
Celkem nepříjemného překvapení jsem se dočkal i na grafické kartě Radeon R9 290, kdy hra velice často padala. Pády způsobovala aktivace vyhlazování hran metodou SMAA. Samotnou sestavu AMD s 8 GB RAM jsem z testů vynechal – hru sice spustíte, ale hrát se to kvůli swapům nedá. Samotný Radeon R9 290 bez SMAA však běžel jinak bez problémově a hru si užijete i ve vyšším rozlišení 2560 × 1440 relativně plynule. Nároky na GPU tedy opravdu vysoké nejsou.
Optimalizace hry tedy zklamala – zvlášť když hru porovnáme s předchozím rozborem na hru Battlefield 1. Ten běžel i na plné detaily plynule s grafickou kartou GTX 960 2GB a kvalita grafiky byla na výrazně vyšší úrovni. Battlefield vykresloval s nízkými nároky až neuvěřitelně pěkně venkovní lokace. Ty naopak v Call of Duty: Infinite Warfare vypadají vetšinou špatně – nejedná se o žádný zázrak. Vzhledem k nárokům hry je to opravdu špatné. Jsem už teď zvědavý, s čím přijde další díl, který můžeme opět očekávat přibližně za rok.
Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI
Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus