Transport Fever – Tentokrát i po vodě a vzduchem
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Transport Fever – Tentokrát i po vodě a vzduchem

Transport Fever – Tentokrát i po vodě a vzduchem | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

14. 11. 2016 03:00 19

Seznam kapitol

1. Zvýšení příjmů, snížení výdajů 2. Váš osud visí na vlásku 3. Zkušenosti nerostou na stromě 4. Tady se na kapitalizmus nehraje 5. Po všech stránkách neotesaný 6. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Pozor, pozor! Na první kolej přijelo pokračování dopravního tycoonu Train Fever z roku 2014. Transport Fever přináší kromě vlaků a automobilů také lodní a leteckou dopravu, díky čemuž někomu může připomenout Transport Tycoon. Dokáže legendu sesadit z trůnu? Odpověď hledejte v recenzi.

Reklama

Ačkoliv se tvůrci na svém webu pyšní rozsáhlými zkušenostmi v oblasti programování a designu, uživatelské rozraní Transport Fever proklamované zkušenosti zrovna dvakrát nedokazuje. Čtvero základních ikonek pro čtyři základní druhy dopravy jsou asi nejsrozumitelnější. Rozdělení na osobní a nákladní dopravu lze také pochopit. Líbil se mi dokonce i způsob, jakým se vytváří nové trasy, který je viditelně převzatý z Cities in Motion 2. Jenže rozmístění a způsob ovládání všech ostatních prvků je minimálně krkolomný.

Problém jsem měla jmenovitě třeba se stahováním vlaků do depa. K tomuto účelu existuje v menu vlaku vlastní ikonka. Ta vám ale bude fungovat pouze v případě, že vlak zrovna nejede od kolejí napojených do depa, nebo se nenachází za hranou kolejí do depa, které vedou jiným směrem. V takové situaci máte smůlu, se svoláním musíte počkat, dokud vlak nepřejede pomyslnou hranici, odkud návrat považuje za nemožný.

Svolání vlaků je nadlidský úkol.
i Zdroj: PCTuning.cz
Svolání vlaků je nadlidský úkol.

Rozumím, že se tvůrci snažili o autentičnost. Jenže toto je spíš důkaz toho, že hra nefunguje. Zvlášť když se pak vlak před vašima očima bez problémů otočí ve stanici s jedinou kolejí. V tomto úhlu pohledu je stejně rušivým prvkem otáčení vlaků o 90 stupňů na jedné kostičce ze starých tycoonovek, protože žijeme v 21. století, kdy vlaky dokážou do depa bez problémů dojet i bez řidiče, ať už by od něj byly jakkoliv vzdálené.

Další nepříjemností je zobrazování informací. Grafy jsou nepřehledné a často nemají zrovna moc vypovídací hodnotu. A když je rozkliknete, tak se stejně nic moc nedozvíte, protože vám prozradí třeba jenom příjmy a výdaje. Kvůli neschopnosti přehledně zobrazovat všechny informace, abyste si z toho mohli dělat potřebné závěry, potom přicházíte o peníze, nebo rovnou o celé rozehrání.

Tyhle grafy vám toho obvykle moc neprozradí.
i Zdroj: PCTuning.cz
Tyhle grafy vám toho obvykle moc neprozradí.

Často se mi třeba stávalo, že jsem vystavěla trasu a poslala na ní vlak. Vlak mi po deseti minutách cesty zastavil v nádraží s tím, že nemá kudy jet. Tak jsem začala hledat zdroj problému, až jsem přišla na to, že se mi někde špatně spojily koleje. V té době byl ale vlak už zpátky v mateřské stanici, nehledě na to, že měl za sebou pořádný lán cesty a tedy i pořádné náklady.

Jednou jsem se do finančních problémů dostala kvůli tomu, že mi k nádraží nevedla silnice. Hra mi to sice oznámila, jenže já jsem to nějak odklikla a potom na to zapomněla. A hra evidentně taky, protože vlak vesele jezdil snad dvě hodiny a naprázdno. Nad přerušenou cestou, ani nad nefungujícím nádražím přitom neblikal žádný výstražný vykřičník. A o klasickém upozornění, které by mi problém zopakovalo, asi ani nemusím mluvit.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama