Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 11. 2016 10:00 26

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – FoV, DoF, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – DX11 a DX12, měřítko rozlišení a UI
7. Vliv nastavení – AF, osvětlení, efekty, post-process 8. Vliv nastavení – objekty, terén a tráva, AO 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Low, Medium, High a Ultra. Jak jste v rozboru jednotlivých detailů mohli vidět, tak žádný detail nijak výrazně neovlivnil obraz ani výkon. Proto bude zajímavé pozorovat vliv celkového nastavení.

Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz si opět ukážeme na dvou odlišných scénách. Vybral jsem opět dvě celkem odlišné scény.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovaná scéna zobrazuje rozlehlou a méně náročnou scénu s terénem a nízkým počtem objektů. I při Utra detailech je výkon na GTX 960 nad 70 fps.

Rozdíly při postupném snižování detail nejsou nijak zvlášť znatelné. Obraz se mění jen minimálně a výkon roste také pomalu. Výrazný skok je až mezi detaily Medium a  Low – zde je změna naopak výrazná, to samé platí o výkonu.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna patří mezi ty náročnější a zobrazuje typické prostředí ve hře. Na pozadí se odehrává přestřelka, výbuchy. Je zde velké množství objektů a dekorací. GTX 960 zde dosahuje 64 fps při ultra detailech.

Zde je škálování detailů odlišné. Mezi Ultra a High moc rozdílů nenajdete a výkon také nenaroste. Všem skok na Medium výkon zvýší výrazně. Přitom viditelnější změna je jen horší kvalita vzdálenějších objektů. Detaily Low přinesou ještě vetší nárůst výkonu, ale kvalita vzdálených objektů je už opravdu tragická.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama