Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.
Mesh Quality
Nastavuje kvalitu objektů, přesněji jejich detaily s rostoucí vzdáleností (LoD). Vliv na kvalitu obrazu je znatelný, ale na výkonu se moc nepodepíše - 66 fps vs. 68 fps.
Nastavení na ULTRA (po najetí myší se zobrazí LOW)
Terrain Quality
Nastavuje kvalitu terénu. Nejviditelnější změnou je deaktivace tesselace na nejnižším stupni – LOW. Místy je vliv na obraz velice znatelný. Výkon ovlivní jen mírně – 69 fps vs. 73 fps.
Nastavení na ULTRA (po najetí myší se zobrazí LOW)
Undergrowth Quality
Tímto nastavením by se měla ovlivnit kvalita dekorace terénu (tráva, keře). Nicméně vliv na výkon je na úrovni chyby – 51 fps vs. 52 fps. A v obraze také výrazné změny nenaleznete.
Nastavení na ULTRA (po najetí myší se zobrazí LOW)
Ambient Occlusion
Poslední grafický efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Máte možnost zvolit OFF, SSAO a HBAO. Vliv na výkon je mírně vyšší 62 fps (při HBAO) vs. 68 fps, ale rozdíl v kvalitě je znatelný.
Bez AO působí obraz velmi ploše, takže minimálně ponechte aktivní SSAO který nabízí kompromis 65 fps a jen není tak přesný jako HBAO.
Nastavení na HBAO (po najetí myší se zobrazí OFF)