Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 11. 2016 10:00 26

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – FoV, DoF, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – DX11 a DX12, měřítko rozlišení a UI
7. Vliv nastavení – AF, osvětlení, efekty, post-process 8. Vliv nastavení – objekty, terén a tráva, AO 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Následující položky již naleznete v nastavení Advanced – jako první se podíváme na vyhlazování hran. 

Vyhlazování hran

Battlefield 1 patří mezi většinu her, které nepodporují MSAA vyhlazování a spoléhají jen na post-process medoty a to i přesto, že Frostbite 3 engine dříve MSAA bez problémů podporoval – například v předchozím díle Hardline. Postprocess metody jsou zde k dispozici dvě – FXAA (ve dvou stupních) a TAA. Vliv na výkon jednotlivých metod můžete vidět v následujícím grafu.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak můžete vidět, post-processing vyhlazování hran FXAA i TAA nemá příliš vysoké nároky. Z tohoto důvodu jsou tyto metody velice oblíbené. Navíc se snadno implementují do hry, neboť k vyhlazení hran dochází až na hotovém renderu.

FXAA sice na ukázkových obrázcích vypadá, že lépe vyhlazuje a méně rozmaže obraz, ale v pohybu je tomu naopak. Při FXAA obraz v pohybu vypadá jako bez AA. Obraz je velice neklidný. Naopak TAA sice více rozmazává obraz, ale v pohybu téměř nahradí kombinaci MSAA + SS-TRAA, kterou bylo možné vyzkoušet v předchozím díle Battlefield Hardline.

Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale opět upozorňuji, že se jedná o statické snímky. TAA v pohybu nabízí výrazně lepší zážitek než FXAA. To ze statických obrázků nepoznáte – to si musíte zkusit sami.

Bez Vyhlazování:

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA Medium:

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA High:

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TAA:

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama