Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.
Následující položky již naleznete v nastavení Advanced – jako první se podíváme na vyhlazování hran.
Vyhlazování hran
Battlefield 1 patří mezi většinu her, které nepodporují MSAA vyhlazování a spoléhají jen na post-process medoty a to i přesto, že Frostbite 3 engine dříve MSAA bez problémů podporoval – například v předchozím díle Hardline. Postprocess metody jsou zde k dispozici dvě – FXAA (ve dvou stupních) a TAA. Vliv na výkon jednotlivých metod můžete vidět v následujícím grafu.
Jak můžete vidět, post-processing vyhlazování hran FXAA i TAA nemá příliš vysoké nároky. Z tohoto důvodu jsou tyto metody velice oblíbené. Navíc se snadno implementují do hry, neboť k vyhlazení hran dochází až na hotovém renderu.
FXAA sice na ukázkových obrázcích vypadá, že lépe vyhlazuje a méně rozmaže obraz, ale v pohybu je tomu naopak. Při FXAA obraz v pohybu vypadá jako bez AA. Obraz je velice neklidný. Naopak TAA sice více rozmazává obraz, ale v pohybu téměř nahradí kombinaci MSAA + SS-TRAA, kterou bylo možné vyzkoušet v předchozím díle Battlefield Hardline.
Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale opět upozorňuji, že se jedná o statické snímky. TAA v pohybu nabízí výrazně lepší zážitek než FXAA. To ze statických obrázků nepoznáte – to si musíte zkusit sami.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA Medium:
Vyhlazování FXAA High:
Vyhlazování TAA: