Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 2.11.2016
Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.


Menu hry je rozděleno na položky Basic a Advanced. V Basic se nastavuje rozlišení, V-SYNC, FoV a další detaily, neovlivňující kvalitu obrazu. V Advanced nastavení naopak nalezneme detaily, které ovlivňují vzhled hry (vyhlazování hran, kvalita efektů, stínů atd.). Nejdříve se podíváme na položky z nastavení Basic.

Fullscreen Mode

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku

Fullscreen Device

Zde si volíte, na jakém monitoru se má hra zobrazovat, pokud jich máte připojeno více.

Rozlišení obrazovky (Fullscreen Resolution)

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vliv rozlišení jsem na všech grafických kartách zkoušel při detailech Ultra a API DirectX 11. Testoval jsem ve středně náročné scéně, takže přibližně stejně vám poběží většina hry. Jen občas narazíte na náročnější úseky. Hra nemá velké výkyvy výkonu a hýbe se ve všech misích podobně a to i při náročnějších efektech výbuchů.

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC hra běží i v rozlišení 1920 × 1080 v testované scéně na cca 70 fps. V nejnáročnějších scénách se hra nikdy nedostane pod 50 fps. V QHD 2560 × 1440 se hra pohybovala kolem 45 fps, což by s přimhouřeným okem stačilo k dobré hratelnosti. Dokonce i paměť stále stíhala a propady výkonu se ani po delším hraní nekonaly.

Na sestavě AMD se opět ukazuje limit slabého procesoru AMD FX8370 OC. Ten se ale projevil až na poměrně vysokých 70 fps. Radeon R9 290 i v rozlišení QHD 2560 × 1440 byl schopen dosáhnout téměř na 60 fps ve většině hry. V tomto případě již k omezení procesorem nedocházelo.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Zvládne hru Battlefield 1 rozjet plynule i ve 4K rozlišení? Podívejme se na to:

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Hra Battlefield 1 na referenční GeForce GTX 980 Ti s detaily na Ultra běží ve 4K rozlišení přibližně na 44 fps. Berte ale v potaz to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1070 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300 MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení. Po přetaktování na 1400MHz se výkon ve „4K“ vyhoupl téměř na 60 fps. Grafická karta tak poskytuje dostatek výkonu i pro rozlišení 3840 × 2160.

Brightness

Posuvník pro nastavení jasu obrazu.

Vertical Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
60 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 26.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.