Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 2.11.2016
Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.


Oficiální požadavky hry

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Procesor: AMD FX-6350 nebo Intel Core i5 6600K
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 50 GB volného místa
  • Grafická karta: AMD Radeon HD 7850 2 GB nebo NVIDIA GeForce GTX 660 2 GB

Doporučená sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 10
  • Procesor:  AMD FX 8350 Wraith nebo Intel Core i7 4790
  • Operační paměť: 16 GB RAM
  • Pevný disk: 50 GB volného místa
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 480 4 GB nebo NVIDIA GeForce GTX 1060 3 GB

Oficiální minimální požadavky hry jsou dle mého názoru snad špatný vtip – postavit proti sobě slaboučký AMD FX-6350 a moderní Core i5 6600K a ten považovat za minimum pro rozjetí hry? Díky tomu, že mám k dispozici silnější FX8370, můžu směle říct, že tyto procesory nelze srovnávat ani v této hře. Na svém i7 6700K jsem vypnut HT a snížil frekvenci – CPU stále ani zdaleka nelimitovalo výkon jako FX8370! U Intelu bych jako minimum viděl bez problémů nějakou Core i3 i starší generace (Ivy nebo Sandy Bridge). Zbytek nároků už v dnešní době nikoho nepřekvapí. 8 GB RAM je dnes již pro herní PC naprosté minimum.

Doporučená sestava mě pobavila ještě více – vzhledem k té minimální. Zatímco u minimální sestavy EA doporučuje modernější procesor Skylake Core i5, u doporučené sestavy je sice doporučen procesor Core i7, ale starší generace Haswell. U AMD je dokonce upřesněn procesor na FX 8350 ve verzi Wraith (proti obyčejnému se liší lepším BOX chladičem). Zbytek požadavků nevypadá nijak hrozivě. Doporučených 16 GB RAM lze snad již považovat za standard v herních PC.

Testovací sestava

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Hlavní testovací PC prošlo mírnou změnou a testovací platforma je založena na modernějším chipsetu Intel Z170. Sestavu pohání procesor Intel Core i7 6700K. Operační paměti je celých 32 GB – to by mělo zajistit hladký chod všech nadcházejících her (snad i včetně dalších Call of Duty – díl Black Ops 3 na 16 GB RAM mírně stávkoval). Hry jsou instalovány na 1TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 6700K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na DX12. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry s podporou stále aktuálního DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Battlefield 1 umožňuje změnu detailů přímo během hry, a kromě přepnutí API není vyžadován restart.

Všechny detaily jsou tak otestovány s přesností na pixel ve stejné scéně i když hra nepodporuje rychlé uložení.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 960 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se o globální profil detailů Ultra. Hra se hýbala při tomto nastavení velice svižně. Důvodů, proč rozbor vlivu detailů byl proveden v DX11, je více. Hra na GTX 960 pod DX11 běžela výrazně hůře, a také spousta hráčů stále používá starší Windows 8 a 7, které DX12 nenabízí.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
60 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 26.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.