Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
autor: Redakce PCT , publikováno 11.1.2005
Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Dnes začneme prvním dílem minisérie věnované nejvýznamnější hře minulého roku, Half Life 2. V dnešním článku naleznete malou recenzi této významné hry, zítra se budeme zabývat nastavením grafiky (včetně podrobné analýzy jednotlivých položek) a měřením výkonu v této hře. Uvedeme také některé HW tipy a triky... {mospagebreak title=Half Life 2 - legenda pokračuje?}

Ani dnes nebudete ošizeni o malou recenzi hry, která jako jedna z mála dokázala, že i pokračování kultovního kousku dokáže někdy zabodovat. Pokud máte chuť přečíst si ještě jeden argument, proč rozhodně budete potřebovat novou grafiku (a přoč nekoupíte něco mnohem "užitečnějšího" jako np. věci do domácnosti), pak se pusťte do následujících kapitol.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Grafika HL dvojky je na první pohled taková "obyčejná"... něco jako trochu hranatější realita ;-)
P.S.: hele už vím kde skončil můj starý počítač :-)))

HL2 - další milník nebo jen slabý odvar?

Mluvit o tom, že uvedení Half Life 2 bylo jednou z nejočekávanějších herních událostí minulého roku by bylo stejné, jako nosit dříví do lesa. Předpokládám, že mezi námi není nikdo, kdo by alespoň neslyšel o Half Life (1) - o fenomenálním herním zpracování příběhu Gordona Freemana, mladého vědce, který byl vtažen do událostí, které - nebýt jeho přičinění - mohly tehdy ohrozit celý svět.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Nepovedený experiment zaplavil laboratoře Black Mesa mutanty a krvelačnými stvůrami...

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
...v zápětí nastoupilo vojenské komando s úkolem celou oblast dokonale "vyčistit" (včetně vás).

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Špinavá práce na planetě XEN však zůstala jen na vás (a nakonec i poslední boss Nihilanth)...

Kvůli tomu, aby to tehdy s Gordonem i světem dobře dopadlo, si desítky tisíc, a do dnešního dne možná i milióny hráčů, několik dní po sobě vypínaly počítač až s rozedněním. Dobrá hratelnost, solidní grafika a spousta herních inovací byly důvodem, proč na první díl nezapomenu ani já. O to více jsem byl natěšený na dvojku...

A po pěti letech čekání a pěti hodinách stahování (mám licenci z grafické karty ATi) jsem se konečně dočkal a dnes mohu jen konstatovat, že Gordon Freeman se vrací s plnou parádou.

Rise and shine - povstaň a ukaž co umíš!

Freeman dostal na konci minulého dílu od G-mana, vlivného agenta s kufříkem, nabídku, která "se nedá odmítnout": zemřít, nebo vejít do jeho služeb. Kdyby si zvolil první možnost, asi byste tyto řádky nečetli. Samozřejmě souhlasil a G-man ho poslal teleportem do pomalého časového skoku, aby si ho vyzvedl právě na začátku druhého dílu.

Gordon si myslel, že uběhlo pár chvil, ale na zemi poskočil čas téměř o deset let, v průběhu kterých na Zemi zaútočila vojska rasy Combine.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Gordon se vrací do světa po prohrané "7-mi hodinové válce"...

V úvodním vstupu vám G-man oznámí, že nastal čas se vrátit a pokusit se změnit neradostnou situaci lidské rasy. Bez bližšího vysvětlení procitáte ve vlaku přijíždějícím na nádraží města City 17. Město vypadá jako jeden velký zajatecký tábor ovládaný pořádkovými sílami Combine a jejich lidskými přisluhovači - v čele se samozvaným "dočasným" (dočasné pobyty známe velmi dobře) administrátorem, Dr. Breenem.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Rutinní kontrola? To nevypadá na milé uvítání. A v pozadí povinná dávka propagandy od Dr. Breena.

Terorizovaní obyvatelé města jsou ušlápnutí a zoufalí - navíc si každý hledí svého. Právě když to vypadá nejhůř (jste vedení k výslechu a podle krvavých stop je jasné, že Combine se tady s lidmi nemazlí), objeví se světélko naděje, potkáváte prvního ze starých známých – Barneyho, jenž si zahrál hlavní roli v datadisku Blue Shift. Od té chvíle se rozbíhá dynamicky podaný příběh Half-life 2. Abyste ho plně pochopili, je nutné vnímat spoustu maličkostí, jako televizní zprávy, útržky rozhovorů kolemjdoucích nebo si všímat starých cárů novin. Pohybujete se ve světě v němž vládne zásada "drž hubu a krok" - jenže právě to vy jaksi nechcete...

I když se jedná o akční hru, je příběh překvapivě propracovaný, je plný zvratů a překvapení (popravdě řečeno na příběh hry Deus-Ex I to nemá). Nebudu prozrazovat víc, jen dodám, že majitelé Zlaté edice dostávají jako bonus příručku k příběhu.

City 17

Obrovské City 17 vypadá jako by z oka vypadlo některé z metropolí východní Evropy v době reálného socialismu. Ne špatně, řeknete si po chvíli hraní, City 17 vypadá jako hluboké socialistické Československo (v okolí Ústí nad Labem)! Beton, paneláky, přehrady, všude šeď a oprýskaná barva, žádné reklamy, restaurace ani obchody...

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Prostředí City 17 lze snadno vysvětlit...
...ředitelem týmu grafiků pocházejícím z Rumunska (tak to tam asi vypadá dodnes ;-)

Vše je stejné až na do nebe sahající věž uprostřed - Citadelu, základnu Combine. Z nádraží, odkud vám pomůže Barney utéct, se postupně dostáváte do různorodých částí města, které jsou vesměs plné utrápených lidských trosek nebo jejich zbytků, které ovládl "hlavový krab" (headcrab - známá skákací čtyřnohá potvůrka přisávající se na hlavu).

V průběhu hry se podíváte do kanalizace, improvizované laboratoře, na přehradu, na pobřeží nebo do opuštěné části Ravenholm, které vládne šílený kazatel. A všude budete potkávat staré známé, ať už přátele nebo protivníky. Zapojíte se do hnutí odporu, které se snaží bojovat proti diktatuře. V podzemí a opuštěných budovách vybudovali vlastní svět důmyslně propojený cestami, které jsou sice riskantní, ale jedinou možností, jak se přemístit mezi důležitými body. A vy budete tyto trasy používat neustále. Na překonání dlouhé vzdálenosti použijete vznášedlo a později i terénní buginu.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Ty koule to asi nejsou bonboniéry od Combine?
Létání vznášedlem je docela zábavné (i zde se uplatní np. setrvačnost) a naštěstí nepříliš dlouhé.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací

Half-life 2 se snaží osvěžit neustálé běhání i trochou té adrenalinové jízdy. Vznášedlem budete přes provizorní nájezdy přeskakovat překážky a později vám na něj přátelé přidělají dokonce energetickou zbraň. Podobné je to i s buginou. A ač je jízda zpočátku zábavná, později mi obě jezdící mezihry připadaly příliš zdlouhavé a nudné. Pořád jsem vyhlížel místo, kdy už budu nucen stroj opustit, abych se mohl pohybovat zase po svých.

{mospagebreak title=Zbraně a nepřátele}

Přestože HL2 je hlavně střílečka, podstatnou roli hrají hádanky, které občas řešíte. Většinou jde o to se někam dostat nebo si postavit zmiňovaný provizorní nájezd pro vznášedlo. Hádanky jsou prostorové a díky vynikající fyzice, k níž se vrátím později, také logické a zábavné. Jsou ale i případy, kdy můžete místo střílení vyřešit nepříjemnou situaci pomocí vypečeného fígle – například shodit na útočníky přepravní kontejner. A když se vám to povede, budete mít upřímnou radost. Nakonec si takhle často pomůžete k nábojům nebo lékárničkám, které se vždycky hodí.

Podstatnou část nepovinných úkolů budete řešit s nejlepší novou zbraní, jakou HL 2 přináší. Je jí gravity gun a všichni ji už určitě dobře znáte z prezentací HL2 na E3. Dají se s ní přenášet menší předměty - bedny, prkna, žídle, stoly nebo sudy. V druhém módu je pak dokáže vymrštit do dálky. Větší předměty jako auto nebo kontejnery už nezvedne, ale pořád je dokáže odvrhnout stranou.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Nepořádek na silnici? Tak ten uklidíme raz dva... a začneme třeba těmi traverzami.

S gravity gunem si užijete spoustu legrace, protože i sním se dá útočit. Stačí vzít ozubené kolo z cirkulárky a mrštit ho proti nabíhajícím strážím nebo vzít vybuchující sud a použít ho jako granát. Sympatické je, že nepřátele můžete zneškodnit i plechovkou barvy, která se po nešťastníkovi nádherně rozprskne. Kdyby za nic jiného, tak za gravity gun zaslouží HL2 aplaus. Skoro všechny ostatní zbraně už známe z jedničky – pistol, kolt, kuš, samopal s granátometem, raketomet, brokovnice a granáty. Novinkou je energetický kulomet a trochu úchylná feromonová koule, která nahrazuje malé potvůrky z HL1 (vypadali jako klíšťata). Ale o té nic nepovím, abyste se měli na co těšit.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Některé části hry jsou doslova "dech beroucí"...

Nepřátelé

Stejně jako zbraně si z prvního do druhého dílu našli cestu i nepřátelé. Už jsem zmínil headcrab, který mi byl v HL1 tak odporný. Naneštěstí se nevrátila jen původní, trapně pomalá verze, ale přibyly dvě další.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Hele Petře, ty ses ale zřídil... Co to máš na hlavě?

První noví krabi se liší pouze většími nožkami, takže dokážou rychleji běhat a druhá variace je velmi nepříjemný na dálku skákající pavouk, který vám doslova otráví život. Pavouci jsou ještě více nenažraní a tak potkáte torza se třemi kusy přisátými na hlavě. A k tomu na vás jednoho pavouka za druhým ovládnutá zombie háže. Zase vám nechci kazit hraní tím, že bych prozradil vše, jen řeknu že z Xenu toho na zem přišlo ještě daleko více.

Místo vojáků z Black Messy tady máme geneticky upravené pořádkové síly. Jsou ozbrojeny různými zbraněmi, hází granáty a umí i ostřelovat. Ale abych se přiznal, měl jsem pocit, jako by byli o něco hloupější, než jednotky z HL1. Možná je to jen tím, že před pěti lety byli vojáci na svou dobu doslova převratnou záležitostí a člověk se jen divil, jak to ve Valve dokázali.

Každopádně kvalitu vyvažuje kvantita a připravte se na opravdu tuhé boje s mnohonásobnou přesilou. Samozřejmě vám budou pomáhat ostatní vzbouřenci, kteří jsou naopak mnohem chytřejší než ochranka z Black Mesa. Nikde se nezaseknou, uhnou vám z cesty, doplňují si vzájemně zdraví a dokonce seberou zbraně padlých nepřátel. Kromě lidí proti vojákům můžete použít automatické kulometné věže, které jsou teď mnohem nepříjemnější nebo nášlapné miny. Než věže rozestavíte, pořádně si to promyslete, protože špatně umístěná obrana vám přidělá hodně vrásek na čele. Oficiální vláda v boji proti vzbouřencům používá i mechanizované prostředky – letadla, obrněné transportéry nebo dlouhonohé kulometné stroje.

{mospagebreak title=HL2 - co vás čeká a nemine}

Hratelnost se od minule příliš nezměnila a to moc dobře není. Nepochopte mě špatně, ale čekal jsem od Half-life 2 něco víc, něco nového, neotřelého, zkrátka revoluci, jakou způsobil první díl. Ale dvojka jen vypilovává k dokonalosti původní koncept - i děj je lineární (k východu prakticky vždy vedou jen jediné otevřené dveře).

Několikrát jsem měl během hraní pocit deja-vu. Jsou situace, které jako by z oka vypadly prvnímu dílu, jsou lokace, které jako by někdo zkopíroval z jedničky a trochu vylepšil. Navíc zvuky zbraní jsou naprosto totožné a některé hlášky také. Někdo to může považovat za klad, ale mě tahle podobnost vadí. Připadá mi, že se ve Valve celou tu dobu snažili vyvinout vynikající engine, což se jim vskutku podařilo, ale na vymýšlení herních originalit jim už nezbyl čas. Joro: škoda, že se u Valve neinspirovali alespoň vynikající hrou Deus-Ex (1), kde jste problém mohli řešit různými způsoby, kde lidé na ulicích se na vás obraceli s prosbou o pomoc (kterou jste ale nemuseli poskytnout), atd...

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Interiéry nejsou tak tmavé jak je tomu ve hře Doom 3.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
I exteriéry jsou detailní - škoda, že často není čas věnovat jim více pozornosti...

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Vychytávky: za skleněnými dveřmi před chvíli přešla hlídka Combine...

Pochopitelně určitá kontinuita musí být dodržena, ale podle mě to autoři, hlavně zpočátku, dost přehnali. Na druhou stranu City 17 doslova žije, všude potkáte obyčejné lidi, vzduchem poletují stroje, které vás neustále fotí, kontrolují a v případě podezření, vyvolají poplach. Většina událostí je naskriptována a tak je lze poměrně přesně předvídat. Autoři se bohužel nevyvarovali trapných klišé, kdy Gordona nutí jít tou nejhorší cestu, protože mu jako na potvoru cestu zatarasilo spadlé kamení. Každopádně má HL2 rychlý spád a akce vás naprosto pohltí. Sám jsem se musel vždy pousmát, když jsem se podíval na hodinky a pak pronesl jen ležérní: „ještě jednu úroveň“. Nakonec jsem s Gordonem prožil cca 15 – 18 hodin zábavné akční podívané (rozložené do tří dnů), což je v dnešní době solidní průměr. A je tomu tak dobře, protože třeba Doom 3 se mi zdál zbytečně natahovaný.

Kde je skutečná revoluce?

Poslední odstavec věnuji technickému zpracování, přestože se o něm dočtete mnohem více v HW části tohoto článku. Nejviditelnější změnou a pro hratelnost zásadní věcí je fyzikální model, který obstarává Havok Engine 2. Pokud vím, tak HL2 je spolu s Tribes: Vengeance první hrou, která ho plně využívá a musím uznat, že se mimořádně vyvedl. Každý předmět váží tak akorát, už žádné lehoučké sudy nebo stokilové stoly jako v první verzi. Všechno se zdá být naprosto reálné (tedy v rámci možnosti). V HL2 hraje fyzika opravdu první housle a už nejde jen o vylepšení vzhledu (viz. Max Payne 2 nebo třeba Doom 3). Počítačové hry se vždy od reality odlišovaly, vždy jste na řešení problémů museli přistupovat jinak, protože nebylo možné zabednit dveře stolem nebo odstrčit překážející auto - tady je to možné.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací

O grafice toho moc povídat nebudu, ale chci se jen zmínit o nahrávacích obrazovkách při přechodu mezi úrovněmi. Těch je tentokrát opravdu hodně a jestliže nemáte pořádně nadupaný stroj s rychlým procesorem a spoustou paměti, pak vám budou dost otravovat život. Nahrává se v jednom kuse a celou akci to nepříjemně rozkouskovává. A chci se zmínit ještě o jednom problému.

Taky vás bolí hlava?

Během hraní, zejména po dobu prvních pár hodin, mi nebylo zrovna dobře, motala se mi hlava a bylo mi tak nějak špatně. Nejdříve jsem za viníka považoval svůj monitor, ale jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že podobné pocity hlásí tisíce hráčů po celém světě.

Joro: vysvětlení tohoto jevu bychom možná mohli najít v nesledujících screenshotech. Když jsem připravoval obrázky HL2, všimnul jsem si, že obraz vypadá, jako by byl focený širokoúhlým (Wide) objektivem. Ten obraz zvláštně deformuje - zdůrazněná je perspektiva, obraz vypadá více dramaticky. Bohužel - tento pohled je pro lidi trochu nepřirozený a to asi vyvolává tolikrát diskutovanou nevolnost (něco podobného by mohly způsobit příliš silné brýle).

Podívejte se na originální a korigovaný obrázek a pochopíte jak by mohl obraz vypadat pokud vy autoři použili běžnější úhel pohledu.

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací
Široký úhel pohledu způsobuje, že vertikální line budov se jakoby bortí...

Half Life 2 - Gordon Freeman se vrací

Shrnuto podtrženo

Half-life 2 se může směle měřit se svým starším bráškou a usedá na trůn vedle králů 3D akcí jako je FarCry nebo Deus Ex. Podle mého názoru je i převyšuje, i když ne o tolik o kolik bych si přál. Je to asi tím, že jsem se na Half-life 2 tak dlouho těšil a má očekávání byla opravdu vysoká. Nelze prostě zakrýt určité nedostatky, i když je jich jako šafránu. Kvůli nim se nemohu připojit k vlně absolutních hodnocení vynesených v prvních recenzích. Ale nenechte si zkazit chuť výtkami starého bručouna. Ať žije Half-life, ať žije Gordon Freeman!

Hodnocení: 89 %

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.1.2005 11:44:48   0.0.0.xxx 6468
To teda fakt nevim.
11.1.2005 11:48:42   0.0.0.xxx 6155
HL2 vypada cool, uz se tesim az si na nej udelam cas uz jen kuli tomu boleni hlavy! )
11.1.2005 11:51:01   0.0.0.xxx 6367
hm tak sem byl zase 2

Tak ocekavana hra jako je HL2 tu bejt muze jen doufam ze v 2. casti bude vic rozebrany jaky zelezo je na to potreba pripadne jakejch nastaveni se vyvarovat
11.1.2005 12:18:07   0.0.0.xxx 5960

panove, co to tady pisete ? furt jenom breptate, pritom se jedna o nejlepsi hru, jakou sem kdy hral; to je mi 25 a mam odehrane veskere hry, od roku 88; je to vynikajici hra, samozrejme podobnosti s jednickou se neubrani ani ubranit nemuze, ale to snad od ni nikdo neceka;


btw: kam se pctuning obraci ? z nazvu je patrne, ze se ma jednat o web pojednavajici o tuningovani a upravach pc; nechapu, co zde delaji clanky o hrach, kterych sou na ostatnich ceskych webech tuny, povidky ala stoural, polofunkci poradna ....


zajima me, co se deje v oblasti hardware, nove technologie, jak si upgradnout sveho milacka, np. nove lcd, grafiky ala gigabyte 3d1 apod. jenom pro ilustraci .... jinak ste celkem fajn ;)

11.1.2005 12:40:18   0.0.0.xxx 6264
Proc sem tohle pisete kdyz byl takovyto clanek i na Tiscali Games? V tom pripade se asi trochu mine ucinkem....:-/
11.1.2005 13:04:05   0.0.0.xxx 5760
Na akej konfiguracii to hral autor? A na akom PC je to hratelne(nemyslim 320x200 :-)?
11.1.2005 13:13:17   0.0.0.xxx 6363
mám 3200+,1 GB Ram,Radeon 9600 XT 256 MB RAM a jede to super,takže s touto konfigurací na 1024 x 768 naprosto v pohodě,lepší karty netřeba.
11.1.2005 13:22:28   0.0.0.xxx 6262
Hral jsem to 4x(pred tim o vejkendu nez to vyslo jsem si prolezl hl1, OF a BS abych mel zazitek kompaktni) , po 4 jsem se uz jen snazil prolest uplne vse , lizt tam kam nemam delat co nemam atd. Nevim kolikrat to hral autor clanku , ale ma v tom, trochu zmatek. Tlachat o tom ze Valve by si melo neco vzit z deus exe je jako rikat ze vNHL2005 by melo bejt treba neco z FIFA co jako? treba balon? Hl2 je proste strilecka z vlastniho pohledu , pri kterem je hlavnim ucelem drat se ku predu pres hordy nepratel a prekazky postavene do cesty. Pokud se nekdo bude chtit pri hrani pokecat tak si zahraje Ten Deus ex nebo thiefa. Krom toho ze je HL2 realnej jak hell , grafika je tak detailni a interakce je prakticky ze vsim(napr rozbijete flasku a par si jeste muzete hrat z jejima strepama) . Oproti HL1 je zde prave vychytana ta logika . Proc davat nejakej ventil do skladu pro uklizecku , nebo ho schovavat za kupu krabic? Protoze tam by to nikdo z kolaudacniho uradu (kterej v city 17 urcite taky nekde je jen se miho nepovedlo najit)nevodklepnul. Proste perfekt . Proste tady jsou vsechny veci tam, kde by je clovek logicky najit mel. Kamosi se kvam pridavaj tam kde maj a celej pribeh je prohladanej prima sekvencema , ktery nezdrzujou . . Dal k tomu nahravani. Ty data se v ty pameti jen tak neobjevej a ze jich je. Mozna je autor clanku nejakej coder co vi jak na to,ale predpokladam ze pokud by to slo, tak to programtori source udelaj. Naopak to nahravani prinese trochu odpocinku , moznost protahnuti a cas na rekapitulaci toho co se stalo a co vas bude asi dal cekat, Pred dalsi super akci, A ani nahodou nerusi zazitek ze hry. Jeste trochu k ty grafice. Na prvni pohled by prislo v porovnani z doomem ze to neni za se tak super ale valve vsadilo prave na realisticnost. Draty se houpaj ve vetru , ptaci poletujou ..proste kdyz se podivate z vokna vidite pul mesta ktere je zive, chodej lid vobcas neco preletne z dalky se ozivaj ruzny zvuky a vy si muzete jen predstavovat co se tam asi deje. Je to proste stejny jako kdyz se podivate z vokna vaseho panelaku. Tak a ted k tomu hodnoceni. Autor clanku hral zjevne nejakou hru kterou asi moc lidi nevidelo. Tech 89 devet procent je ve vztahu k cemu? k jeho prani? k mamince? Nebo to tam proste majznul protoze 9 je hned vedle 8 a je levak? tezko rici . Bylo by dobre kdyby upresnil s kterym equivalentem to srovnaval. Proste tahle recenze je mimo misu a ty tlachy o havocku a bolestech hlavy, doufam ze si autor nepoblinknul kosilku....bla bla bla..... no hruza. Chapu ze HL2 je fenomen ke kterejma se ma chut vyjadrit kazdej , nic proti tomu, ale alespon at to ma trochu uroven prosim.
11.1.2005 13:23:50   0.0.0.xxx 6462
Jsem tady správně? PCTUNING.cz? Nechápu, co to dělá tady..
11.1.2005 13:24:10   0.0.0.xxx 5961
No vzhledem k tomu že PC Tuning by měl být hlavně o hardware, tak nechápu (a na začátku čtení tohoto članku jsem se bláhově domníval) že autor rozebere nějaké HW nastavení, rozlišení popř. příkazy do konzole (například pro změnu zmiňovaného úhlu pohledu). Podle mne je tento článek na PC Tuningu nějak mimo mísu. Ale jinak samozřejmě H-L 2 RULEZZZ
11.1.2005 13:32:35   0.0.0.xxx 6466
Co se týče tý minimální konfigurace, tak by mohl stačit tak Athlon 1000 128mb ram a tak Geforce2(128bit),Voodoo5 a pod. Ale myslím tím minimální detaily textur(kvůli ram) a tyhle karty nemaj pixel shader, tak se rozlučte se vším, co s ním přichází.
11.1.2005 13:55:32   0.0.0.xxx 5960
je fakt, ze by se zde melo psat(podle nazvu pctuning) o naslapani,ladeni apod. pc, cehoz tady jako teda moc nevidim. zase na druhou stranu HL2 je opravdu fenomen a pockejme si na dalsi dil autorova pocinani ... treba to bude nakonce pekne poctenicko ... kazdopadne byste sem meli cpat vic veci o tom jak zatopit tomu sra*ovi PC!!! cim vic ho narvat na max vykon tim lip
11.1.2005 14:05:07   0.0.0.xxx 6565
No samozřejmě že chystame článek o HW a Half Life 2. Jen mi přišla škoda docela cool recenze - kterou jsme v redakci uděali.. Byla by škoda, kdyby recenze dělala jen přívěšek článku o HW (pak by ji nikdo nečet nebo by se nedostal k HW) - tak jsme ji dali samostatně a pojednání o HW bude zítra, toť vše...
11.1.2005 14:11:35   0.0.0.xxx 6061
Sorry, ale osobne neznam zadneho hrace, ktery by to uz nemel odehrane az do konce. Takze clanek sice pekny, ale mel prijit nejmin pred mesicem.
Takhle to vypada, jako ze PCT podlehli syndromu "me too" a dostali komplex menecennosti, ze jako jediny web v CR jeste nemaji recenzi na HL2. SCNR
11.1.2005 14:28:46   0.0.0.xxx 6261
Ani dnes nebudete ošizeni o malou recenzi hry, která, jako jedna z mála dokázala, že i pokračování kultovního kousku dokáže někdy zabodovat. Pokud máte chuť přečíst si ještě jeden argument proč rozhodně budete potřebovat novou grafiku (a přoč nekoupíte něco mnohem "užitečnějšího" jako np. věci do domácnosti) pak se pusťte do následujících kapitol.

Zkontrolujte si čárky ve větách... Nedá se to číst. A zkratka "np"...

Jinak herní servery snad už napsaly dost o HL2, ne?
11.1.2005 15:38:37   0.0.0.xxx 6160
AthlonXP 2600+,768 MB RAM, GF4 TI4200 a hraji to celkem plynule v 1024x768 pri snizenych detailech o 1 stupen. Rozhodne to jede lip nez DOOM3.
11.1.2005 16:21:38   0.0.0.xxx 6764
no este som nehral tuto hru,lebo nie som velky hrac..no tesim sa na to..grafika je dost dobra....bude aj HL3??a taka otazka..pojde mi HL2 ked mam athlon 2500+@3200+ 256MB(400Mhz) a Ati rage fury pro 32MB??
11.1.2005 16:42:11   0.0.0.xxx 5959
HL2 je nastesti perfektne optimalizovanej i pros starsi graficky karty, takze si ho zahrajete i na 1,5 Ghz CPU a GeForce MX 400 - sice prijatelne pouze v DX 7.0, ale hrat se to da. Mne to jede na XPcku 2400+ s ATI 9800 PRO v 1024x768xANIx4AA v pohode a to mam jenom pul giga RAMky. D3 jel tak o 50 procent pomalejs. Jinymi slovy - na ty ATIne si to zahrajes.
11.1.2005 18:05:44   0.0.0.xxx 6363
No tak si ten úhel pohledu změňte odborníci ne :-)

MastA
post Nov 25 2004, 04:16 PM
Post #1



***

Group: Members

Well I get very sick and get headaches after about 30 minutes of playing. This happens in HL2 but doesn't seem to happen in CS: Source.

It seems that HL2 has a bad point of view setting.
It's set to 75 while a human can see about 180.

Looks like changing the point of view to 90 (Like in CS: Source) makes the sickness and headaches go away.

Here is how in console type each of these commands:
default_fov 90
sv_cheats 1
fov 90

This post has been edited by MastA: Nov 25 2004, 07:16 PM
11.1.2005 19:13:02   0.0.0.xxx 6060
Bolest hlavy pri HL2 ?? No neviem, ale mna pri tejto hre praveze hlava bolet prestavala...
11.1.2005 19:34:38   0.0.0.xxx 6363
Ja mam dosku MSI K8N Neo2 Platinum, AMD Athlon 64 3500+ (Newcastle) ,1024 MB ram kinkston HyperX PC400, grafiku AIW Radeon 9800 Pro@XT, Audigy 2 ZS ,19"LCD EIZO
A na 1280x1024 to na plne detaily nejde plynulo...
A pritom som by to malo ist v pohode... co uz
11.1.2005 20:55:07   0.0.0.xxx 6061
Hele hledal bych chybu nekde u tebe a ne v Hl 2.Mam PIV 3@3,5ghz Rad9800se Aiw@9800 XT Aiw 1g RAM a slape to jako divi 1200*1024 8*Ani 2*AA.
11.1.2005 21:14:00   0.0.0.xxx 6665
hh mazec to mas to sami co ja:-)....takze tohleto rad slysim:-)
11.1.2005 21:45:28   0.0.0.xxx 6059
ani si to jmeno nezaslouzite
11.1.2005 22:11:11   0.0.0.xxx 6763
Vy všichni běžte dopr..le.
Co to tu kecáte?
To tady nemá být, proč to tu je, je tohle PCTuning?
Proč by tu nemohly být i články o jiném zaměření než jen HW, tuning, atd?

Prostě je to tu a nejen to, ale i spousta dalších věcí a článků.
A já jsem rád.

Nebo byste snad byli rádi, kdyby vyšel jeden článek za x dní o HW, další za x dní a další článek za dalších x dní.
Já vítám to, že je pořád co číst. A že podobné články jsou už na jiných webech.
Tak si je přečtěte tam a nelezte tady, když se vám to nelíbí.
Máte alespoň srovnání, to že jsou si některé podobné skoro jako vejce vejci je přece běžné, o něčem se prostě nic víc napsat nedá.

Rád bych vzkázal všem těm rádoby čtenářům, např. LewiT, Tibby, M1sha, atd. aby si nechali své chytré postřehy pro sebe a nesrali a nenaváželi se do PCTuningu jen proto, že se jim nějaký článek nelíbí nebo že si myslí, že ten či onen zde nemá, co dělat a má být tam či onde či je snad támhle nebo i jinde.

S pozdravem Tom
11.1.2005 22:23:48   0.0.0.xxx 5858
presne tak ... a to jsem ji paril po celodenni praci.
Sedl jsem k tomu a bolest hlavy (nohou, rukou) byla ta tam.
A perspektiva samozrejme musi byt. Takze tem bolestem hlavy zase tak moc neverim .
11.1.2005 23:42:40   0.0.0.xxx 6664
-------- Original Message --------
Subject: Re: HL2 a PCTuning
Date: Wed, 12 Jan 2005 00:44:17 +0100
From: Tibby
To: Tom
References:


Proč by se nemohla velké ceny F1 účastnit okruhová Fiesta?
Pokud by se Ti ti nelíbilo, tak se na ni prostě nedívej. Asi tak.

Pěst na oko.

Tibby

Tom wrote:

> Pokud se ti nelíbí, že tu takový článek je, tak ho nečti, nedívej se na nadpis, prostě jej ignoruj.
>
> Proč by to i zde nemohlo být?
>
> Tom

11.1.2005 23:45:35   0.0.0.xxx 5859
'rádoby čtenářům'? Pokoušíš se nás urážet?

Proč? Protože máme jiný názor než Ty?
12.1.2005 10:14:56   0.0.0.xxx 6263
Nebo ne, že bych se mýlil?

Kdo jiný by mohl osobní poštu bez souhlasu publikovat na veřejném webu a ještě se při tom ztrapnit.

Vždyť ta tvá odpověď ani nedává smysl.
Svou první větu záhy popřeš v té druhé.
A navíc tvrdíš to samé, co já, a když mi asi tímto chceš oponovat, no a tak musím říci, že jako protivník stojíš za ...

S pozdravem Tom
12.1.2005 11:38:28   0.0.0.xxx 6059
Nepochopil jsi, ale nevadí, nestojí mi to za to ;)

Bez souhlasu? Jistě že můžu, není tam dodatek, který by to zakazoval a e-mailové adresy jsem odstranil.
12.1.2005 11:52:54   0.0.0.xxx 6465
Ja si clanek docela rad precetl.
12.1.2005 19:11:39   0.0.0.xxx 5957
JJ, mozna si ten tvuj hardware nemusi rozumet... ja mam stejnej procesor jako ty - A64 3500+, 2*1024MB ram a ATI Rad X800 XT Platinum Edition, a na 1280*1024 (vsechno high, max. vyhlazovani) to skoro pod 50 fps nikde nejde...
12.1.2005 21:26:50   0.0.0.xxx 6363
Hral jsem to na Athlon Thunderbird 1Ghz, 256Mbit SDram (133Mhz) a Radeon 8500LE, rozliseni 800x600 detaily prevazne na min., i kdyz hra nastavila nektere veci vyse tak jsem to v ramci hratelnosti stahl, ale hrat to slo a napr voda byla docela slusna
12.1.2005 22:44:38   0.0.0.xxx 6060
Hmm, cetl jsem, ze cerveny napis "AUX POWER" (s plnym ukazatelem) zustava behem hrani viset jen u piratskych verzi ;o)). U originalky tohle nedela.
13.1.2005 12:11:36   0.0.0.xxx 6566
Nakonec jsem s Gordonem prožil cca 15 – 18 hodin zábavné akční podívané (rozložené do tří dnů), což je v dnešní době solidní průměr. A je tomu tak dobře, protože třeba Doom 3 se mi zdál zbytečně natahovaný.

Se autor po*ral, ne? Ostatni si ji musi tvrde koupit za 1500,- a chtej se co nejvic bavit!
13.1.2005 12:20:21   0.0.0.xxx 6057
No kdyz to prevedes treba na filmy, tak je to cena 1-2 novinek na DVD (cca kolem 2-3 hodiny zabavy na jeden) nebo dejme tomu 8-9 navstev v nejakem multikine. Takze si myslim, ze ten pomer cena/delka zabavy neni zase tak spatny... ;o)) (Navic kdyz clovek vyuzil nejakou akci, tak ji mohl koupit i kolem 1100 Kc.)
13.1.2005 12:29:07   0.0.0.xxx 6163
nj, ale na dvd se nedivam, jinak nerikam, ze je to kratky (trochu)ale vic muziky za min penez by neskodilo...nehlede na to, ze se muzu za 1500 ozrat nekolikrat na mol )
13.1.2005 16:23:26   0.0.0.xxx 6059
No, jak kde - nekde si za to das tak kavu se sodovkou a jdes domu... ;o))
13.1.2005 18:33:33   0.0.0.xxx 6564
takovou slataninu by nedokazal vyprznit ani muj osmiletej bracha... jesteze je text prokladanej obrazkama, jinak bych asi prisel o mozek..; jo a ti "pavouci" jsou headcrabové, kdyby neco jo?... pavouky mate akorat tak doma na zdi
14.1.2005 02:28:23   0.0.0.xxx 5959
Ale ja mel u HL2 jeste Counter-Strike:Source ,HL2eathmach, Codename gordon,Counter Strike starej, Team Fortress Classic, Day of Defeat, Half LIfe starej, Deathmatch Classic, Opposing Force, Ricochet, Source Dedicated server, HL2 Dedicated Server a source SDK. Coz je podle mne docela solidni bundle za ty penize . A muziky si stim balikem clovek uzije az az. Teda podle mne a rozhodne nemam nic proti ozrani ,ale lepsi je opice i HL2 tedy oboje dohromady.
14.1.2005 09:04:57   0.0.0.xxx 6363
proste to sem nepatri a to z techto duvodu
1] je to pctuning , nikdy tu zadna hra nebyla a prijde HL2 a vsichni se muzou zblaznit, a mrzi me ze i pctuning
2] podobnych recenzi je po celem internetu hafo
3] myslim ze vysla opravdu hodne pozde, hl2 uz jsem dohral dvakrat, asi jako vetsina lidi.

Clanek nema zadny smysl, natoz nejakou hodnotu, protoze uz jsme si toto vsechno mohli precist jinde a o mesic driv
14.1.2005 09:31:11   0.0.0.xxx 6162
!!!
14.1.2005 10:17:26   0.0.0.xxx 6565
Kterej ko**t to psal no lol to se fakt tlemim, nejlepsi hra roku a tady to budou strapnovat na nejakym amaterskym serveru lolda o hrach tu vubec nepsite jo!!!
14.1.2005 19:01:33   0.0.0.xxx 6059
to mas na pokazce co se davala k nejvyssim ati kartam (9800pro/xt pred rokem) taky..po zaregistrovani si to muzes stahnout
15.1.2005 20:58:19   0.0.0.xxx 6466
No vzhledem k tomu že PC Tuning by měl být hlavně o hardware-sam si si odpovedal-HLAVNE-jeden clanok,ktory ma navyse pokracovanie cisto HW zamerane-kapisi?
16.1.2005 10:44:50   0.0.0.xxx 6260
cafte ludia moze mi niekto pomoct mam novykomp a nemozem rozbehat hl2 ked som v casti so sansadlom tak ma hra vyhodi z nicoho nic do windowsu anic sa nevypise a toto robi satle uz si neviem rady dakujem za odpoved ....
16.1.2005 11:38:40   0.0.0.xxx 6665
Spis at zije DooM3 aspon mi pri nem nebylo blbe
17.1.2005 06:47:50   0.0.0.xxx 6159
...
17.1.2005 12:32:08   0.0.0.xxx 6165
prekvapuje me, ze se autor nepozastavil nad silenosti zvanou steam, coz je sice svym zpusobem celkem chytra vec, ale modemista si to s nim moc neuzije. Chapu, ze chlapci z Valve asi nevedi, ze v te vychodni evrope (kde se to odehrava :-) je modemovy net jeste zdaleka nejcastejsi pripojeni, ale i tak. Nemoznost hrat to (mluvim o koupene verzi, bez nejakych cracku) bez inet pripojeni mi prijde dost bida. Ne vsude ma clovek net.
17.1.2005 19:51:16   0.0.0.xxx 6159
Tak s tou kartou si ani nebrnknes protoze nema HW T&L cili si sni muzes hrat max.Q3.
18.1.2005 10:26:06   0.0.0.xxx 6665
Dyť to bylo plny nedotvořených myšlenek a druhá až čtvrtá pětina byla zdlouhavá.. grafika.. normal..
19.1.2005 11:06:20   0.0.0.xxx 6159
Presne co tohle tady dela mi taktesh neni jasne, navic takovej propadakovej shit jako je HL2, to mi je dvojnasobne nejasny

Vzdyt vse z toho co Valve slibovalo dalo do hry jen tu gravitaci, coz je BOHUZEL jediny plus na cely hre.

Minusy:
- AI na bodu mrazu, spoluhracu u absolutni nuly
- Detailni grafika vypada jinak
- Kvalita nahrazena kvantitou nepratel
- Nudne a hlavne dloooouhe pasaze kdy se nic nedeje (jen si tak jezdite/behate po okoli)
- Slibovana dlouha hratelnost, ja to zvadl za 15hod a cetl sem ze nekdo i pod 10hod. Tohle je na dnesni dobu propadak na posledni pricku, takhle kratke hry nebyly ani v roce 1980

- A hlavne ten konec, ehm konec? to je vysmech vsem hracum!!!
24.1.2005 17:32:29   0.0.0.xxx 6563
Ja to hraju na maximum detajly s max. vyhlazovanim 1024/768
Kdyz to dam bez vyhlazovani, tak to jede ciste i na 1280/1024

Mam P4 1.4GHz pretocenej na 2.2GHz, GF 4200Ti 513/250 pretocena na 605/305 (GF4600) a 512 DDR 380MHz 80GB disk 8mb cache

A to ten muj komp je starej zkoro 5let...OVERCLOCKING RULEZZZ
28.1.2005 11:34:46   0.0.0.xxx 6160
Já myslim, že o tohle jde! Hru jsi dohrál! Takže musí být dobrá!! Kdyby se ti nelíbila, tak by jsi ji ani nedohrál!
28.3.2005 11:26:58   0.0.0.xxx 6366
právě sem HL2 dohrál a celkem s chutí sem si přečetl tento článek...Že už se o tom všude psalo? no ano ale proč by si nemohl někdo k tomu napsat svoje? A že to sem nepatří? No to si myslím taky že asi ne, ale nadruhou stranu tak ten kdo nechce to přece nemusí číst ne? A co tady bude a nebude je jen na tom kdo tento web provozuje....
Něco k HL2 je fakt že normálně hraji jen RTSky a RPGéčka,nelíbí se mi střílečky kde se jen jde pořád do předu a střílí a střílí...ale zkusil sem tohle a super ...(teda až na ten konec ,ten se fakt nějak nevyvedl ..dokážu si představit jinak udělanej konec aby se dalo lehce pokrašovat trojkou...),Mám GeForce FX5500,Athlon 2200+,0,5 Giga pamět a šlo mito pěkně a k hratelnosti ..trošku sem se nudil u těch jízd bugginou a vznášedlem mělo to bejt kratší ...a měl sem dva záseky jeden ve vězení - vyřešil sem to poté že sem se po bednách dostal na jakýsi výklenek a druhej zásek byl na náměstí při boji se Stridery ..než sem pochopil že se musím dostat na druhou stranu náměstí ....a to nahrávání mezi sekcemi mě teda vážně sr***...ještě poznámečku k autorovi ...používám pro sebe povzbuzení .."ještě jednu misičku " a pak jdu spát ve tři ráno..:-))
8.4.2005 07:49:32   0.0.0.xxx 6062
nevie niekto jak restartovat umelu inteligenciu v hl2 ze vraj je na to command v konzole.thwei@pobox.sk diki
10.8.2005 03:00:13   62.129.47.xxx 6666
Proč někomu vadí že na PC tuningu je recenze na HL2??? Je to hra která za to stojí každý od ní očekává vše tak si myslím že by se tady měla objevit btw. když se vám to nelíbí tak to nečtěte ale hodně lidí si to přečtě ;-)
14.12.2005 07:14:13   213.226.228.xxx 5050
ggggggggooooooooooddddddddd HL 2 nemá chybu
:-)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

2 čtenáři navrhli autorovi prémii: 1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.