Gears of War 4: Znovu vynalezení ozubeného kola? Ne!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Gears of War 4: Znovu vynalezení ozubeného kola? Ne!

Gears of War 4: Znovu vynalezení ozubeného kola? Ne! | Kapitola 3

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

20. 10. 2016 03:00 12

Seznam kapitol

1. Microsoft vrací úder 2. Nová hrozba 3. Řezat hlava nehlava 4. Férové nároky, slušná grafika 5. Válka je pořád stejně zábavná

První díl Gears of War byl jedním z nejdůležitějších titulů pro již mrtvou platformu Games for Windows Live, ale pak se série trvale přestěhovala na Xbox. Čtyřka ji po několikaleté odmlce konečně vrací na PC a zdá se, že Microsoft to s hraním na stolních počítačích myslí smrtelně vážně. Nový díl se nadmíru vydařil

Reklama

Celý příběh po nějakých 7 až 8 hodinách celkem zajímavě skončí, přiměje vás těšit se na pokračování, ale hra jako taková teprve začíná. Vůbec poprvé mám u Gears of War pocit, že jsou multiplayerové režimy důležitější a zábavnější než kampaň. A je z čeho vybírat. Většina režimů má deathmatchový charakter a navzájem se liší jen v drobnostech. Příjemným zpestřením je variace na gun game, stejně tak mód Guardian, kde musíte chránit náhodně určeného vůdce týmu.

Vývojaři ze mnou zatím nepochopeného důvodu dělí multplayer na dvě „obtížnosti“ – Core a Competitive. Core je jakási klasika pro méně zdatné hráče, kteří Gears of War hrají hlavně pro zábavu, naopak Competitive cílí na ty, kdo mají vyšší ambice. Rozdíl je v tom, že v Competitive režimech jsou zbraně výrazně oslabené, což především na PC dělá z Gears mnohem lepší a vyrovnanější hru. Core je totiž plný hrdinů s Gnasherem, extrémně silnou brokovnicí, která i na delší vzdálenost umí být pěkně otravná.

Competitive takový styl hraní neumožňuje, ale mám obvykle problém najít dostatek spoluhráčů. Obávám se, že to by pro PC verzi mohla být velká nepříjemnost – nejsem si jistý tím, že může série Gears of War oslovit tolik PC hráčů, aby čtyřku bylo dlouhodobě s kým hrát. Tvůrci si ale věří a už chystají první velký turnaj.

Gears of War 4: Znovu vynalezení ozubeného kola? Ne!
i Zdroj: PCTuning.cz

Z pochopitelných důvodů mohou ve versus režimech poměřovat síly pouze hráči na PC. Xboxáři s gamepadem by jim prostě nestačili. To se ale netýká již probrané kampaně a Hordy. Ta je možná vůbec tím nejlepším, co v Gears of War 4 najdete. Jde o survival režim, kde čelíte až 50 pořád náročnějším vlnám nepřátel, a to až v pětičlenném týmu. Že to nezní moc lákavě? Nezní, ale jen do chvíle, než odehrajete pár kol. Horda 3.0 je větší a komplexnější než kdy dřív.

Poprvé si můžete vybírat mezi různými třídami. Poprvé můžete vylepšovat různé schopnosti. Poprvé je možné stavět barikády a kulomety. Nejenže více možností znamená menší pravděpodobnost, že nastoupí pocit stereotypu, ale hlavně ke hře přistupujete trochu jinak. Taktičtěji a týmověji. Ale musí vás bavit samotná hra. Pokud hrajete, abyste získali nové předměty nebo herní měnu, pak budete zklamaní. Kosmetických úprav a různých boostů je ve hře požehnaně, jenže odměny za odehraná utkání jsou proklatě nízké a balíčky, které si za mince můžete koupit, zatraceně drahé. Proč asi? Protože mikrotranskace. V principu proti nim nic nemám, ale pokud je skoro nemožné si na extra obsah vydělat hraním, pak tu něco smrdí.

Gears of War 4: Znovu vynalezení ozubeného kola? Ne!
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama