#AITookMyJob: Když vaši práci převezmou roboti
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek #AITookMyJob: Když vaši práci převezmou roboti

#AITookMyJob: Když vaši práci převezmou roboti | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

14. 10. 2016 03:00 40

Seznam kapitol

1. K lidštějším robotům 2. Chléb a hry pro chudinu 3. Jako jedni z prvních na ráně 4. Holič se ještě bát nemusí
5. Zboží zdarma od dělníků bez mzdy 6. Má smysl se něco učit, když... 7. Kreativní roboti

Na firmách, jako je Uber, mě fascinuje, že se se ani nesnaží tvářit jako disruptivní byznys, který přináší práci masám. Konečným cílem Uberu je nejprve nahradit drahé lidi levnými a nakonec je zcela eliminovat stroji. S nástupem umělé inteligence zmizí celé třídy zaměstnání pro lidi a řada nezaměstnaných bude jenom těžko hledat práci.

Reklama

V okamžiku, kdy se moderní společnost stane závislá na strojích, stane se i závislá na těch, kteří je ovládají. Už dnes mají nadnárodní společnosti obrovskou moc, s tím, jak se budou výrobní procesy stále více automatizovat, se reálná moc bude koncentrovat v rukou stále menšího počtu lidí. Proces koncentrace moci nebude rovnoměrný, bude se lišit obor od oboru. Navíc s postupující automatizací poroste i odpor vůči ní.

Když jsme na AlzaTechu předváděli samořídící model Tesly, setkal tento elektrický automobil vybavený autopilotem se nejenom s údivem, ale také s odporem.

Lidé se cítí nesví už z řídících asistentů, které pomáhají s pakováním či s plynulou jízdou v koloně, natož z plnohodnotně samořídících vozidel, která se kvapem blíží. Podle průzkumu Pew Research Center zhruba polovina lidí zcela odmítá automatická auta, zatímco polovina s jejich zavedením souhlasí. V oblasti osobních vozidel lze tedy očekávat oproti automatickým vozidlům celkem velký odpor, což ovšem neplatí pro firmy, které jsou mnohem vstřícnější.

Zájem o plnohodnotné nahrazení řidiče strojem se netají jenom Uber, o plně automatické kamiony se zajímá většina dopravců, protože jim to dovoluje nejen nahradit hledání drahých profesionálních řidičů, ale také vytěžovat přepravní kapacitu kamionů, protože na rozdíl od člověka stroj nemusí odpočívat. Zájmem o automatické elektromobily se netají ani zastánci „sdílené ekonomiky“, která chce nahradit z valné části soukromé vlastnictví aut jejich půjčováním. Podle některých odhadů by v rozvinutém světě mohlo být v roce 2040 až 75 % plně automatických vozidel.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama