BioShock The Collection – rozpačitý návrat do Rapture
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek BioShock The Collection – rozpačitý návrat do Rapture

BioShock The Collection – rozpačitý návrat do Rapture | Kapitola 4

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

22. 9. 2016 03:00 24

Seznam kapitol

1. Zrod legendy 2. Pravidlo číslo 34 3. BioShock – obsah remasterované verze 4. BioShock – grafické a technické zpracování 5. BioShock 2 – obsah remasterované verze
6. BioShock 2 – grafické a technické zpracování 7. BioShock Infinite – obsah remasterované verze 8. Zvenku muzeum, zevnitř lyceum 9. Zadarmo dobré, jinak vydržte

Přibližně devět let poté, co Rapture hráčům poprvé otevřela své dveře, se vracíme do podmořského světa v BioShock The Collection – balíku her BioShock, BioShock 2, BioShock Infinite, většiny DLC i bonusů a s vylepšenou grafikou prvních dvou dílů. Co v kolekci najdete, co v ní chybí a co dostanou majitelé starších verzí zdarma?

Reklama

Hlavním tahákem BioShock Remastered (respektive balíčku BioShock: The Collection, který remasterovanou verzi původního BioShocku obsahuje) mělo být výrazné vylepšení grafiky. Právě to je přitom asi hlavním zklamáním – na první pohled jsou rozdíly v grafice naprosto minimální.

V nastavení hry najdete kromě volby rozlišení (až 4K) už jenom možnost zvýšení anizotropního filtrování (16×), zapnutí VSync a Antialiasing, případně zvýšení FOV (což je nastaveno defaultně).

I při nastavení všech položek na maximum však není výsledný dojem nijak zvlášť úchvatný. Sice to vypadá, že tu a tam do hry přibyly drobné detaily, kvalitnější nasvícení a částicové efekty nebo například uhlazenější stíny a textury, ale celkový dojem je takový nemastný neslaný. Tvůrcům se prostě nepodařilo odpárat BioShocku léta, která má za sebou.

BioShock The Collection – rozpačitý návrat do Rapture
i Zdroj: PCTuning.cz

A korunu tomu nasazuje poslední hořká pilulka v podobě technického zpracování. Během prvních dvou spuštění mi hra nekontrolovatelně padala. Když jsem se pak konečně dostala do hry, i na GTX 1070 spadla snímková frekvence na hodnotu 1–2 snímky za sekundu, takže nebylo v podstatě možné ani hru vypnout běžným způsobem.

Když jsem vypnula Geforce Experience, který mi podobné problémy občas způsobuje, sekání se do značné míry podařilo obejít. Problémy s nepředvídatelným padáním však přetrvávaly. Jakmile jsem na internetu začala hledat možné řešení, zjistila jsem, že problémy s padáním netrápí jenom mě, ale i ostatní lidi.

Na Steamu se v souvislosti s remasterovanou verzí BioShocku najde spousta nelichotivých informací. V recenzích jsou zmiňovány problémy se stabilitou, propadáním FPS, zapomínáním nastavení, citlivostí myši a akcelerací a s dalšími bugy, což „vylepšené“ verzi dobrý obrázek neudělá.

Schází také podpora pro ultraširokoúhlé monitory s poměrem 21:9, což by se asi u remasteru, u kterého je hlavním důvodem optimalizace pro moderní hardware, stát nemělo. Dá se to obejít úpravou konfiguračních souborů, ale...

2K se nicméně dušuje, že zjedná nápravu...

BioShock The Collection – rozpačitý návrat do Rapture
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama