YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa

YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa | Kapitola 8

Michal Rybka

Michal Rybka

16. 9. 2016 03:00 29

Seznam kapitol

1. YouTube gigantický 2. Malý český YouTube 3. Normální obsah netáhne 4. Bez sexu, násilí...
5. ...sprostých slovíček, drog... 6. ...i válek a tragédií 7. Masy láká kontroverze 8. Bulvár seriózně?

YouTube před nedávnem (opět) změnil community guidelines. Jednoduše řečeno značně přitvrdil pravidla, která videa lze monetizovat a která ne. Někdo říká, že už bylo načase, protože řada pravidel existovala, ale nevymáhala se. Zajímavější otázkou ale je, jaký je vlastně vztah mezi vlastníky platformy a tvůrci, kteří pro ni tvoří obsah.

Reklama

Ale takhle to už na YouTube chodí a popravdě mě to v zásadě celkem nevadí. Pravda, zvyknout si na tři vulgarismy na souvětí, což je u Leafyho celkem běžné, je něco, jako zvyknout si na vězeňský argot. Ale za touhle umělou vrstvou emocí se skrývají nezřídka velmi rozumné názory, které tvůrci dávkují nedospělému publiku asi tak, jako vy dáváte prášky svému psovi zabalené do hrudky masa.

Ve finále je to tak, že svět není takový, jaký si ho vysnili filozofové, ani jako ten, který si přejí zadavatelé reklamy.

Ostatně ani oni nejsou žádní svatouškové. Jejich skutečné názory na reálné publikum nepatří mezi nejpublikovatelnější, jak mi asi potvrdí každý, kdo s marketéry zůstal u baru po půlnoci. Lidi nejsou andělé a video distribuční platforma by je neměla vychovávat. Všechny restrikce by se měly odehrávat pomalu, s rozmyslem a s ohledem na to, jak to funguje. Ano, můžou tu být incentivy, zvýhodnění těch, kteří dělají to, co si YouTube přeje, i když popravdě ten stále bojuje spíš s velkými problémy, jako je derivovaný obsah, se kterým přišel Tyrone Mangus a který je fakt hodně divný a hodně neférový.

Ostatně řešení je možná strašně jednoduché a navrhl ho právě Leafy Is Here: Zadavatelé reklamy jsou různí, tak proč nekvalifikovat kanály podle cílových skupin pro reklamu? U kanálu mířícího na dospělé publikum asi nebude mít problém zadat reklamu výrobce Stella Artois anebo sázkového systému. Naopak dávat na „all ages friendly“ na kanály s Minecraftem, Legem a rozbalováním Kindervajíček reklamy na půjčky, na hazard, zbraně, auta a další dospělé věci asi nedává smysl, že ne?

Ano, chápu, že určit ideální cílovou reklamu pro youtubery, jako je PewDiePie, který dělá videa spíš pro mladší publikum, ale nadává u toho jako švédský dlaždič, asi nebude úplně jednoduché. Ale nemůže to být v zásadě složitější, než u bulváru. Nemůže.

YouTube je převážně bulvár. Musíme se s tím naučit žít. Zadavatelé reklamy se s tím musí naučit žít. YouTube se s tím musí naučit žít. Takhle se vyvinul a takový je. Začít ho teď předělávat ho na mateřskou školku nedává žádný smysl.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama