YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa | Kapitola 7
Seznam kapitol
YouTube před nedávnem (opět) změnil community guidelines. Jednoduše řečeno značně přitvrdil pravidla, která videa lze monetizovat a která ne. Někdo říká, že už bylo načase, protože řada pravidel existovala, ale nevymáhala se. Zajímavější otázkou ale je, jaký je vlastně vztah mezi vlastníky platformy a tvůrci, kteří pro ni tvoří obsah.
Na YouTube existuje 1500 kanálů s více než milionem odběratelů, největší je stále PewDiePie se 42 miliony odběrateli a ročním ziskem 12 milionů USD. Za tvorbu, která láká pozornost celosvětového publika, YouTube adekvátně platí. Ze 4,28 miliardy dolarů, které v roce 2015 vydělal, rozdělil mezi tvůrce obsahu čtvrtinu, tedy 1 miliardu USD. V tomto směru se YouTube chová velice férově.
Ale masové publikum na YouTube lákají nezřídka právě kontroverzní tvůrci, jako je Leafy anebo KeemStar. Anebo MadBros s jejich „superkvalitním obsahem“, jako je sraní na klávesnici a nově jejich gerontské stížnosti na to, jak byl YouTube za jejich mládí lepší.
Najdeme tam i dospělejší, byť stále kontroverzní obsah, jako je GradeAUnderA, který považuji za velmi rozumný, byť dosti vulgární. Anebo zcela rozumného Martina Rotu, který se ve svých videích zcela nepřirozeně nasere nad věcmi, které by se v mainstreamovém médiu daly vysvětlit pravděpodobně zcela klidným způsobem.