YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa

YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

16. 9. 2016 03:00 29

Seznam kapitol

1. YouTube gigantický 2. Malý český YouTube 3. Normální obsah netáhne 4. Bez sexu, násilí...
5. ...sprostých slovíček, drog... 6. ...i válek a tragédií 7. Masy láká kontroverze 8. Bulvár seriózně?

YouTube před nedávnem (opět) změnil community guidelines. Jednoduše řečeno značně přitvrdil pravidla, která videa lze monetizovat a která ne. Někdo říká, že už bylo načase, protože řada pravidel existovala, ale nevymáhala se. Zajímavější otázkou ale je, jaký je vlastně vztah mezi vlastníky platformy a tvůrci, kteří pro ni tvoří obsah.

Reklama

Zajímavé je, že se video stává stále významnější ideologickou platformou. Toho si povšimli kreténi z ISIS, kteří začali zamořovat web vražedným snuffem, mířícím hlavně na nudící se muslimskou nezaměstnanou mládež na Západě. Nemáš co dělat? Jsi úplná nula? Přidej se k nám! Stále se můžeš stát džihádistou a zažít vzrušení z vraždění a znásilňování, které bude odměněno nakonec v ráji!

Vedení pozitivní západní kulturní propagandy (nemyslím sluníčkářské zmatenosti, ale opravdovou propagandu) ve videu je zcela zásadní. Podobně, jako video uniklo pozornosti starých struktur na Západě, uniklo pozornosti také muslimským komitétům, protože ty nejsou dost technicky sofistikované – řekněme na rozdíl od Číny, kde to Velkým čínským firewallem podchytili a proto má impakt YouTubem na velikost Číny překvapivě malý. Blízkovýchodní mládež využívá díru v ideologickém firewallu a dostává se k západnímu obsahu ve velkém rozsahu: Saúdská Arábie je s 90 miliony views denně nejaktivnější populací sledující YouTube.

A přesně ve chvíli, kdy se zdá, že se YouTube mění na univerzální distribuční a kulturně propagandisticky cennou platformu, přichází přitvrzení pravidel pro monetizaci. Co považuje YouTube za obsah nevhodný pro reklamu? (Content that is considered inappropriate for advertising.) Probereme si to bod po bodu:

Sexually suggestive content, including partial nudity and sexual humor.

(Obsah se sexuálním nábojem, včetně částečné nahoty a sexuální humor.)

Osobně mi na Západní kultuře vadí to, že dlouhodobě považuje za normálnější násilí než sex. Pravděpodobně to souvisí s křesťanskou kulturou, která (i když si to patrně neuvědomuje) je vážně hodně divná, velmi striktně omezuje sex, který je nutný pro reprodukci, ale rozsáhle se zabývá násilím a utrpením, zvláště masochismem. Velmi bizarní to je v případě Ježíše na kříži, který v sobě nese silný erotický náboj a částečně spadá do kategorie „partial nudity“.

Ale je to tak, i ve společnosti, která se označuje jako sekulární, tato myšlenková zvláštnost přetrvává a podporují ji paradoxně jak feministky, tak i islamisté. Přitom se erotika a sexuální náboj - ať už v explicitní či implicitní podobě - používají v reklamě opravdu masově, takže to je celé velice divné.

Pro čistě erotický obsah není problém jít jinam, problém jsou přechodové formy a „částečná nahota“, do které nám spadá umění, ale i sport a dokumenty. Co sport? Tenistky, atletky, plavkyně – v tom není ani špetka sexuálního náboje?

Violence, including display of serious injury and events related to violent extremism.

(Násilí zahrnující zobrazení vážných zranění a událostí spojených s násilným extrémismem.)

Tento bod byl pravděpodobně mířen hlavně na videa ISIS a podobných idiotů, kteří vedou svoji propagandu s reálnými snuff filmy, na kterých vraždí lidi ve jménu vyšších mravních hodnot. Vejde se to toho nicméně i „drsná realita“, se kterou se můžou setkat lidé v případě bouraček či války. Přece jenom video, jak tank přejede mrtvolu a změní ji na louži jakési marmelády, není pro reklamu opravdu vhodné – a to ani pro reklamu na marmeládu.

Z hlediska dokumentů to ale problém je, protože násilí je reálná věc a kolem nás se děje spousta drsných a nechutných věcí. Zvláště velký problém je to pro lékaře a pro forenzní vědy, které se podobnými věcmi zabývají. Takové Tesařovo Soudní lékařství je materiál, který je děsivý i s černobílými fotkami. Chápu ale, že to není mainstream a podobná videa by měla být přinejmenším označena varováním, protože je každý neunese – a reklama by u nich působila morbidně. Přesto jsou některé kusy fascinující – najděte si „acne treatment“, což jsou hodně nechutná videa mající miliony views. Varoval jsem vás!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama