YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa

YouTube vs tvůrci: Příjmy z reklam už jen pro správná videa | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

16. 9. 2016 03:00 29

Seznam kapitol

1. YouTube gigantický 2. Malý český YouTube 3. Normální obsah netáhne 4. Bez sexu, násilí...
5. ...sprostých slovíček, drog... 6. ...i válek a tragédií 7. Masy láká kontroverze 8. Bulvár seriózně?

YouTube před nedávnem (opět) změnil community guidelines. Jednoduše řečeno značně přitvrdil pravidla, která videa lze monetizovat a která ne. Někdo říká, že už bylo načase, protože řada pravidel existovala, ale nevymáhala se. Zajímavější otázkou ale je, jaký je vlastně vztah mezi vlastníky platformy a tvůrci, kteří pro ni tvoří obsah.

Reklama

Dneska frčí drama a šílenosti, normální obsah je na tom o poznání hůř. Nemluvím ani tak o našem kanálu AlzaTech, kde jsme se za rok a půl dopracovali z 2000 odběratelů na 15 000, to je na naše podmínky celkem dobré. Jsou tu ale i další zajímavé kanály, které jsou efektivně neznámé, přestože nabízejí unikátní a zajímavý obsah – jako například Vojenská akademie Vyškov a její historické přednášky majora PhDr. Stanislava Balíka.

Kanál má pouze 115 odběratelů, ale je to naprostá pecka – věnuje se nejen starší vojenské historii, ale v dlouhém seriálu Islámský stát se podrobně věnuje kontroverznímu vztahu Západu a muslimského světa, který kvůli spoustě chyb Západu vedl k vzestupu ISIS.

Je to fascinující materiál, který by asi vyrazil kde jakému sluníčkáři dech – nepopisuje totiž islamisty jako drobnou skupinku, kterou lze vyřešit pár drony s Hellfiry, ale jako hnutí, které vzniklo a sílilo kvůli opakovaným chybám Západu. A teď ho máme už skoro doma.

Je to tak – zatímco politici vedou svoji propagandu, staří vojáci musí říkat těm mladým pravdu, protože ti mladí budou ti, co budou muset chyby politiků napravovat. A tohle je přesně to, co mě na YouTube fascinuje: Pozvolna dospívá a mimo stupidit vyráběných prankstery se na něm začínají objevovat vážně zajímavé věci. Inteligentní, náročné věci, i když někdy vyslovované opravdu neobvykle.

I diváci začínají na YouTube sledovat náročnější obsah – tak například se ukazuje, že 69% lidí pod 35 let sleduje na YouTube politická videa. Pro nejmladší generaci se YouTube stává primární platformou, nahrazuje zcela jak televizi, tak i rozhlas a ostatní média, včetně textového webu. Skutečně, pokud čtete tuto úvahu, patrně patříte mezi ty starší. Mladší čekají na video.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama