F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

14. 9. 2016 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, AF 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – světla, stíny, post-processing 6. Vliv nastavení – částice, dav diváků, zrcátka  
7. Vliv nastavení – AO, odrazy okolí, textury 8. Vliv nastavení – počasí, tráva, vlasy, stopy 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 11. Závěr

Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.

Reklama

Smoke Shadows

Aktivuje efekt stínů na kouřích. Nejlépe je to viditelné na ukázkových obrázcích – na kouřích za gumami. Ve většině hry tento efekt ani neuvidíte, a tam kde je vidět, tak výkon ovlivní minimálně – 75 fps vs. 78 fps.  

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí OFF)

Particles

Nastavuje kvalitu anebo úplně vypíná částicové efekty. Ty jsou zde hlavně v podobě kouřů od gum, takže se nejvíce projevují v zatáčkách a nebo po vyjetí mimo trať. I v takovém případě je vliv na výkon nízký 82 fps vs. 86 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí OFF)

Crowd

Detail by měl ovlivňovat kvalitu vykreslování okolních diváků. Jsou zde jen dvě volby – Low a High. Vliv na obraz je téměř neznatelný a to samé platí o výkonu – 85 fps vs. 86 fps. Takže se spíše jedná o chybu měření. Tento detail snižovat nemusíte.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)

Mirrors

Tímto se nastavuje kvalita odrazu ve zpětných zrcátkách. Ačkoliv se jedná o téměř neviditelný detail (v pohybu si rozdílů téměř nevšimnete), vliv na výkon je viditelný – 79 fps vs. 88 fps. Pokud nehrajete z pohledu jezdce, tak volbu dejte určitě na Low, pokud potřebujete ušetřit nějaké procento výkonu.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ULTRA HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama