F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 2

Petr Diviš

Petr Diviš

14. 9. 2016 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, AF 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – světla, stíny, post-processing 6. Vliv nastavení – částice, dav diváků, zrcátka  
7. Vliv nastavení – AO, odrazy okolí, textury 8. Vliv nastavení – počasí, tráva, vlasy, stopy 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 11. Závěr

Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.

Reklama

Oficiální požadavky hry

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Procesor: Intel Core i3 530 nebo AMD FX 4100
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 30 GB volného místa
  • Grafická karta: Nvidia GTX 460 nebo AMD HD 5870

Doporučená sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Procesor:  Intel Core i5-4690 nebo AMD FX 8320 
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 30 GB volného místa
  • Grafická karta: Nvidia GTX 980 or AMD R9 Fury

Minimální požadavky jsou na dnešní dobu velice nízké. To platí jak o nárocích na procesor, tak i grafickou kartu. Překvapením je akorát požadavek 8 GB RAM. Zde se spíš vydavatel mírně sekl, neboť hra se ani při maximálních detailech nikdy nedotkla zatížení 8 GB (včetně Windows). S rezervou by stačilo na minimální detaily 6 GB a možná by i na 4 GB RAM běhala v pohodě.

Doporučená sestava také obsahuje požadavek na 8 GB RAM, což mohu potvrdit, že opravdu stačí. Vzrostly pouze nároky na procesor a grafickou kartu.

Testovací sestava

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hlavní testovací PC prošlo mírnou změnou a testovací platforma je založena na modernějším chipsetu Intel Z170. Sestavu pohání procesor Intel Core i7 6700K. Operační paměti je celých 32 GB – to by mělo zajistit hladký chod všech nadcházejících her (snad i včetně dalších Call of Duty – díl Black Ops 3 na 16 GB RAM mírně stávkoval). Hry jsou instalovány na 1TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 6700K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na DX12. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry s podporou stále aktuálního DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. F1 2016 umožňuje změnu detailů přímo během hry (kromě změny profilu detailů a změny rozlišení textur), ale díky mizernému ovládání na klávesnici a podivného chování replay, bylo testování některých detailů doslova peklo.

Detaily hry ve většině případů nebylo možné otestovat přesně pixel na pixel, ale snažil jsem se o to co nejvíce – při záběrech z replay se trefit na to samé místo. Testovat na místě během hry možné není, protože po chvilce vás hra diskvalifikuje a končí.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 960 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se o globální profil detailů High. S tímto nastavením hra běhala opravdu dobře, a tak bude lépe pozorovatelné, které detaily více ovlivní výkon. Menu detailů je rozděleno na položky Video Mode a Advanced setup. V položce Camera setup akorát nastavujete chování kamery – to výkon nijak neovlivní. Některé položky v Advanced menu jsou zašedlé a nebylo je možné aktivovat ani na jedné z grafických karet.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama