Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 5.9.2016
Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.


Cloth Physics

Detail nastavuje kvalitu simulace pohybu oblečení na postavách. Ale ani po delším zkoumání postav (hlavně ženských v šatech) jsem nenalezl nějaké výraznější rozdíly v chování mezi aktivním a deaktivovaným detailem. Výkon se například v testované scéně změnil jen o 1fps. Detail tedy můžete ponechat aktivní i když rozdíl v obraze běžně nepostřehnete.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Ambient Occlusion

Poslední grafický efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem.

Nastavit můžete OFF, ON a Very High. Vliv na výkon je velmi nízký – 43 fps vs. 45 fps. Zlepšení hloubky obrazu je však výrazné, takže detail určitě ponechte minimálně na volbě ON i na slabších grafických kartách.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na Very High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Tessellation

Tesselace zvyšuje počet polygonů některých objektů. Tím dochází je jejich hladšímu vykreslení bez viditelných hran polygonů. S tesselací se v této hře celkem šetřilo a je používána spíše výjimečně a i tam kde je její vliv na obraz znatelný, je vliv na výkon minimální – 45 fps vs. 46 fps.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Parallax Occlusion Mapping

Technika Parallax Occlusion Mapping (známější pod zkratkou POM) se ve hrách využívá jako méně náročná alternativa k tesselaci povrchů. Velice dobře funguje na rovném polygonu, kde chcete simulovat nerovnosti. Ve hře je POM efekt tedy využíván hlavně na cesty, kde funguje velice dobře a nepřesností této simulace si všimnete až při bližším zkoumání. Výkon v testované se změnil jen mírně – 46 fps vs. 48 fps.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.