Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.
Depth of Field
Nastavení Depth of Field aktivuje simulaci hloubky ostrosti – jako u kamer a fotoaparátů. Má vliv pouze na animace a při běžném, hraní se nevyskytuje, takže vzhledem k nízkému vlivu na výkon jej bez problémů můžete nechat aktivní i na slabších grafických kartách. Rozdíl byl měřitelný pouze v animacích a to například v následující scéně – 42 fps vs. 44 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Bloom
Přidává do obrazu bloom efekt – přesvícení od jasných světel nebo objektů. Vliv na obraz je jako vždy velmi znatelný na scénách kde se vyskytují nasvícené světlé objekty. Naopak vliv na výkon je téměř na úrovni chyby měření – 56 fps vs. 57 fps v nenáročné scéně. V náročnějších nebyl rozdíl měřitelný.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Volumetric Lighting
Přidává do obrazu efekt volumetrických světel. Ty jsou velice zrádné, protože někde mají vliv na výkon velmi nízký (jako ve vybrané testovací scéně) a někde naopak seberou větší porci výkonu (některé scény na začátku hry. V průměru je ale jejich vliv na výkon zanedbatelný – 47 fps vs. 49 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Subsurface Scattering
Efekt simulace rozptylu světla v průsvitných materiálech (Subsurface Scattering) je v této hře využit na zlepšení vzhledu lidské kůže. A jak už tomu je i v případě jiných her, vliv na výkon je na úrovni chyby měření. Efekt tedy doporučuji nechat aktivní, neboť bez něj postavy vypadají uměle.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)