Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 9. 2016 06:00 57

Seznam kapitol

1. Adam Jensen v novém kabátě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, FOV 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran MSAA 5. Vliv nastavení – Kvalita a filtrace textur, stíny 6. Vliv nastavení – CHS stíny, TAA, rozmazání pohybu
7. Vliv nastavení – DoF, Bloom, volumetrická světla 8. Vliv nastavení – fyzika šatů, AO, tesselace, POM 9. Vliv nastavení – odrazy, doostření, úrovněň detailů 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.

Reklama

Contact Hardening Shadows (CHS)

Dalším nastavením stínů je jejich možnost změkčení pomocí technologie Contact Hardening Shadows. Jejich vliv je nejlépe prezentován na následujících obrázcích. Zatímco běžné stíny stromu jsou stejně ostré v celém svém rozsahu, tak CHS stíny s rostoucí vzdáleností od objektu jsou stále rozmazanější. Díky tomu mají působit mnohem reálněji. Zde je ale hlavně stupeň Ultra opravdu přehnaný a stíny jsou nereálně rozmazány. Doporučuji maximálně nastavit ON.

Nastavení obsahuje položky OFF, ON, Ultra. My se podíváme na vliv všech stupňů, neboť CHS stíny mají zásadní vliv na výkon hry. Už stupeň ON způsobí velký propad výkonu z 53fps na 42 fps. Po nastavení CHS stínů na Ultra se ale výkon ještě dále propadne – na pouhých 32 fps. Pokud tedy hledáte detail, který snížit jako první, narazili jste na správného kandidáta.

 Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí ON)  Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí ON)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí ON)


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Temporal Anti-aliasing

Hra kromě MSAA obsahuje i nenáročnou metodu vyhlazování pomocí TAA. Tato metoda sice umí dobře vyhlazovat hrany a redukovat shimmering, ale není to zadarmo. Tentokrát neobětujete výkon, ale kvalitu obrazu – TAA celkem výrazně rozmazává obraz. Proto ve hře je i další položka – doostření obrazu, které toto rozmazání potlačuje. Vliv na výkon je naprosto zanedbatelný - 42 fps vs. 43 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Motion Blur

Nastavení pro simulaci rozmazání pohybuje je i zde a opět je volba jen na vás, zda chcete pohyb rozmazat nebo ne, protože vliv na výkon je minimální - 44 fps. vs. 43 fps. Mě Motion Blur v této hře nijak neobtěžoval, tak jsem jej nechal součástí referenčních detailů.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama