Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 5.9.2016
Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.


Contact Hardening Shadows (CHS)

Dalším nastavením stínů je jejich možnost změkčení pomocí technologie Contact Hardening Shadows. Jejich vliv je nejlépe prezentován na následujících obrázcích. Zatímco běžné stíny stromu jsou stejně ostré v celém svém rozsahu, tak CHS stíny s rostoucí vzdáleností od objektu jsou stále rozmazanější. Díky tomu mají působit mnohem reálněji. Zde je ale hlavně stupeň Ultra opravdu přehnaný a stíny jsou nereálně rozmazány. Doporučuji maximálně nastavit ON.

Nastavení obsahuje položky OFF, ON, Ultra. My se podíváme na vliv všech stupňů, neboť CHS stíny mají zásadní vliv na výkon hry. Už stupeň ON způsobí velký propad výkonu z 53fps na 42 fps. Po nastavení CHS stínů na Ultra se ale výkon ještě dále propadne – na pouhých 32 fps. Pokud tedy hledáte detail, který snížit jako první, narazili jste na správného kandidáta.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí ON)

Temporal Anti-aliasing

Hra kromě MSAA obsahuje i nenáročnou metodu vyhlazování pomocí TAA. Tato metoda sice umí dobře vyhlazovat hrany a redukovat shimmering, ale není to zadarmo. Tentokrát neobětujete výkon, ale kvalitu obrazu – TAA celkem výrazně rozmazává obraz. Proto ve hře je i další položka – doostření obrazu, které toto rozmazání potlačuje. Vliv na výkon je naprosto zanedbatelný - 42 fps vs. 43 fps.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Motion Blur

Nastavení pro simulaci rozmazání pohybuje je i zde a opět je volba jen na vás, zda chcete pohyb rozmazat nebo ne, protože vliv na výkon je minimální - 44 fps. vs. 43 fps. Mě Motion Blur v této hře nijak neobtěžoval, tak jsem jej nechal součástí referenčních detailů.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.