Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4
Seznam kapitol
Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.
Vyhlazování hran MSAA
Po delší době tu máme hru, která podporuje MSAA vyhlazování hran. V menu hry je ještě možné nastavit dnes moderní TAA, ale na to se podíváme později, neboť se nejedná o plnohodnotné vyhlazování hran. K dispozici jsou všechny dostupné režimy MSAA – tj. 2x, 4x a 8x. Vliv jednotlivých stupňů MSAA můžete vidět v následujícím grafu.
Náročnost MSAA je opravdu extrémní a nejoblíbenější stupeň 4x (pro svůj poměr výkon/kvalita) nabízí méně než 50% původního výkonu hry bez MSAA. To je opravdu síla. Původně jsem z tak velkého propadu podezíral GTX 960 se svými 2GB VRAM. MSAA přeci jen vyžaduje větší množství paměti, ale i v nenáročné scéně při High detailech se propad výkonu opakoval. Stejně vysoký propad výkonu následoval i na Radeonu R9 290 a GTX 980 Ti. Bylo tedy na řadě se podívat, proč se výkon tak propadá.
Zjištění je celkem jednoduché. Hra při MSAA vyhlazování aktivuje i TRAA, které vyhlazuje veškeré transparentní textury, takže nároky MSAA si hra celkem obhájí. Problém je ten, že TRAA nelze samostatně vypnout a tak je MSAA i na velmi výkonných grafických kartách téměř nepoužitelné.
To že MSAA vyhlazuje i transparentní textury můžete vidět na ukázkových obrázcích – vyhlazuje se i červené pletivo, které je tvořeno průhlednou texturou.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování 2x MSAA:
Vyhlazování 4x MSAA:
Vyhlazování 8x MSAA: