Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 9. 2016 06:00 57

Seznam kapitol

1. Adam Jensen v novém kabátě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, FOV 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran MSAA 5. Vliv nastavení – Kvalita a filtrace textur, stíny 6. Vliv nastavení – CHS stíny, TAA, rozmazání pohybu
7. Vliv nastavení – DoF, Bloom, volumetrická světla 8. Vliv nastavení – fyzika šatů, AO, tesselace, POM 9. Vliv nastavení – odrazy, doostření, úrovněň detailů 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.

Reklama

Vyhlazování hran MSAA

Po delší době tu máme hru, která podporuje MSAA vyhlazování hran. V menu hry je ještě možné nastavit dnes moderní TAA, ale na to se podíváme později, neboť se nejedná o plnohodnotné vyhlazování hran. K dispozici jsou všechny dostupné režimy MSAA – tj. 2x, 4x a 8x. Vliv jednotlivých stupňů MSAA můžete vidět v následujícím grafu.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Náročnost MSAA je opravdu extrémní a nejoblíbenější stupeň 4x (pro svůj poměr výkon/kvalita) nabízí méně než 50% původního výkonu hry bez MSAA. To je opravdu síla. Původně jsem z tak velkého propadu podezíral GTX 960 se svými 2GB VRAM. MSAA přeci jen vyžaduje větší množství paměti, ale i v nenáročné scéně při High detailech se propad výkonu opakoval. Stejně vysoký propad výkonu následoval i na Radeonu R9 290 a GTX 980 Ti. Bylo tedy na řadě se podívat, proč se výkon tak propadá.

Zjištění je celkem jednoduché. Hra při MSAA vyhlazování aktivuje i TRAA, které vyhlazuje veškeré transparentní textury, takže nároky MSAA si hra celkem obhájí. Problém je ten, že TRAA nelze samostatně vypnout a tak je MSAA i na velmi výkonných grafických kartách téměř nepoužitelné.

To že MSAA vyhlazuje i transparentní textury můžete vidět na ukázkových obrázcích – vyhlazuje se i červené pletivo, které je tvořeno průhlednou texturou. 

Bez Vyhlazování:

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování 2x MSAA:

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování 4x MSAA:

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování 8x MSAA:

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama