Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 5.9.2016
Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.


Oficiální požadavky hry

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7 (SP1)
  • Procesor: Intel Core i3-2100 nebo prodobný AMD procesor
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 45 GB volného místa
  • Grafická karta: AMD Radeon HD 7870 (2GB) nebo NVIDIA GeForce GTX 660 (2GB)

Doporučená sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 10
  • Procesor:  Intel Core i7-3770K nebo AMD FX 8350 Wraith
  • Operační paměť: 16 GB RAM
  • Pevný disk: 55 GB volného místa (pro DLC)
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 480 nebo NVIDIA GTX 970

Minimální požadavky hry až na paměť nevypadají nijak hrozivě. Stačit by měl i pomalejší procesor podporující 4 vlákna. Grafické karty na úrovni HD7870 a GTX 660 lze už také dnes požadovat za úplné minimum, jaké má smysl mít v základním herním PC. Požadované 2GB videopaměti bez problémů stačí i na vysoké detaily – což uvidíte dále na naší testované GTX 960.

Doporučená sestava pro maximální detaily výrazně zvyšuje nároky hlavně na operační paměť. Požadováno je 16GB RAM a maximální detaily nebylo možno na AMD sestavě s 8GB pamětí vyzkoušet. Hra po pěti minutovém načítání spadla. Procesor je doporučován osmi vláknový a grafické karty by pro rozlišení 1920x1080 měly stačit na úrovni Radeonu RX 480 nebo GTX 970.

Testovací sestava

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Hlavní testovací PC prošlo mírnou změnou (za drobnou podporu při upgarde děkuji čtenáři a fanouškovi rozborů s nickem M4t3s) a testovací platforma je založena na modernějším chipsetu Intel Z170. Sestavu nyní pohání procesor Intel Core i7 6700K. Operační paměti je celých 32 GB – to by mělo zajistit hladký chod všech nadcházejících her (snad i včetně dalších Call of Duty). Hry jsou instalovány na 1 TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 2600K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na DX12. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry s podporou stále aktuálního DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Deus Ex: Mankind Divided umožňuje změnu detailů přímo během hry a jen jeden detail vyžaduje restart – textury.

Detaily hry tedy bylo možné bez problémů otestovat s přesností na pixel. Protože hra podporuje i quick save pozice, takže změnu textur (nutný restart) je možné provést na stejné pozici.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 960 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se o globální profil detailů High. Na tomto nastavení se dá hrát Deus Ex celkem plynule a jednotlivé detaily budou tedy přidávány a ubírány od tohoto nastavení. Jaké detaily lze ve hře nastavit a jak vypadalo referenční nastavení můžete vidět zde:

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.