Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů
Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů
autor: Lukáš Kunce , publikováno 31.8.2016
Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů

Hra Deus Ex: Human Revolution patřila k nejlepším hrám roku 2011 a zároveň k nejpříjemnějším překvapením ze světa gamingu vůbec. Málokdo totiž plně věřil tomu, že by Eidos Montreal pod křídly japonského giganta Square Enix mohl přijít s právoplatným nástupem původního Deuse. A ono se to povedlo na výbornou.


Předchozí Deus Ex zcela určitě nepatřil mezi nejkrásnější hry, ale měl svůj osobitý styl. Od zlatého filtru se Mankind Divided zcela odtrhl, ale moc mu to neprospělo. Najednou totiž vypadá zaměnitelně a chybí mu tvář. Bývala to mohla zachránit technologická stránka věci, jenže, jak už to u portů z konzolí na PC bývá, nedopadlo to dobře.

Nemůžu říct, že novinka neumí vypadat dobře, protože při nejvyšším nastavení to Jensenovi i všem okolo náramně sluší. Hardwarové požadavky ale vůbec neodpovídají výsledku a spousta méně náročných her je na tom po grafické stránce o třídu lépe. Nižší vizuální kvalita ovšem není jediným nedostatkem PC verze – hráči den co den reportují kvanta bugů, stěžují si na pády, sekání a podezřele vysoké využití paměti. Radost vám neudělají ani únavně dlouhé načítací časy. To všechno jsou hlavní důvody, proč má hra na Steamu „smíšené“ uživatelské hodnocení. Jako by Deus Ex uvízl v době úspěchu Human Revolution a vůbec se neposunul vpřed. To, co na nás fungovalo před pěti lety, už ale nemusí tak dobře fungovat dnes.

Deus Ex: Mankind Divided: Zažijte Prahu bez turistů a segwayů

Zvláštní zmínku si zaslouží nenáviděné mikrotransakce. Ty už se staly běžnou součástí multiplayerových free-to-play titulů, ale ve hrách pro jednoho hráče se zatím téměř nevyskytují. Kravaťáky ze Square Enix zřejmě jednoho rána napadlo, že fanoušci uvítají, když je nacpou do nového dílu Deus Ex, a tak si teď můžete koupit kredity, munici a další berličky za reálné peníze. Pokud vám ovšem nevadí, že jsou vázány na jedinou uloženou pozici. Mezi komunitou neexistuje snad nikdo, kdo by tento krok nepovažoval za naprosto zcestný.

Na co si ale určitě nikdo stěžovat nebude, je soundtrack. Třebaže hudební doprovod Michaela McCanna nepatří k nejoriginálnějším a pravděpodobně nedostane cenu za nejlepší soundtrack roku, k atmosféře hry sedí, neruší a plní svou roli. Kéž by stejně dobře fungoval i dabing postav. Od velkorozpočtové série, jakou Deus Ex je, bych čekal kvalitnější obsazení. Takto všechny postavy bez výjimky zní amatérsky a hraný ruský přízvuk jim na důvěryhodnosti vážně nepřidává.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 8.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.