No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky

No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky | Kapitola 7

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

24. 8. 2016 03:00 8

Seznam kapitol

1. Bez fantastických informací 2. Velký krůček pro člověka 3. Jiné barvy nový svět nedělají 4. Dokonce i planety se dost podobají
5. Malý krůček pro lidstvo 6. Kolik řečí znáš... 7. Na horizontu ticho před bouří 8. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Ambiciózní vesmírný projekt No Man's Sky dorazil za výrazné marketingové podpory Sony na konzoli PS4 a PC. Očekávání hráčů byla nesmírně veliká, takže zbývá už jen jedna jediná otázka. Dokáže No Man's Sky uspokojit naši chuť po objevování nových zákoutí a dobrodružství při navazování styku s neznámými civilizacemi?

Reklama

Po vydání No Man's Sky se hráči rozdělili na dva názorové tábory. Jedni tuto hru zatracují kvůli opakující se hratelnosti, druzí ji do nebe velebí kvůli nekonečnému světu připravenému k objevování. Prakticky všichni (alespoň co se týče hraní na PC) se však shodnou na naprosto tragickém technickém stavu a nedostatečné optimalizaci.

V den vydání No Man's Sky trpěla naprosto nečekanými propady frame rate. To jste se třeba na jednom místě (v pustině) otočili o 10 stupňů doprava a hra namísto 40 fps spadla jenom na 8 fps. Poté nezbývalo než hru vypnout a spustit znovu. Tento problém částečně vyřešil patch vydaný před několika dny – namísto propadu na 8 fps teď zažíváme propady na 14 fps, což je nakonec jedno a to samé. Jediným východiskem z této nepříjemnosti opět je, že hru musíte restartovat.

Stejně nepříjemný je potom problém s doskakováním textur, objektů a změnou jejich LOD, k čemuž dochází přímo před před vaším nosem. To takhle třeba 200 metrů běžíte k obrovské hroudě zlata, abyste na poslední chvíli zjistili, že hrouda už tam není, protože jste ji vytěžili. Špatné doskakování textur a objektů je potom jasně znatelné i při létání – na horizontu prakticky neustále dochází k viditelnému překreslování a korekcím, které oku zrovna nelahodí. V těchto situacích No Man's Sky přichází o veškerou malebnost.

Hra byla testována na počítačové sestavě s procesorem i5-3570, 16 GB RAM a GeForce GTX 670. Na průměrné detaily běžela v úctyhodných 45 fps, ovšem pouze dokud nedošlo ke zmiňovanému propadu snímkové frekvence. Na této počítačové sestavě bylo hojně k vidění také zpožděné doskakování textur.

Minimální systémové požadavky No Man's Sky

 

jsou vcelku u nízké:

  • OS: Windows 7/8.1/10 (pouze 64bitové verze)
  • Procesor: Intel Core i3 GHz
  • Paměť: 8 GB RAM
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 480 nebo AMD Radeon 7870
  • HDD: 10 GB

Teoreticky by mělo platit, že čím rychlejší stroj, tím lépe. Ve skutečnosti to ale neplatí, nebo alespoň neplatilo v době psaní recenze. Problémy s propady frame rate měli i lidé s GeForce 980 GTX a i7 4770 atd.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama