DOOM 3 - přichází Utrpení pro systém i grafiku |
autor: Kwolek Jirka , publikováno 5.8.2004 |
Doom je pro akční hry něco jako Ferrari pro automobilový sport. Původní Doom možná nebyl první 3D střílečkou, rozhodně byl však hrou, která tento nově vznikající žánr vynesla z podzemí do záře reflektorů (a jméno John Carmack i značku idSoftware uvedla do pomyslné síně slávy).
Sharewarové verze Dooma bylo staženo téměř 15 000 000 kopií, a v roce 1993 její kopírování téměř položilo právě se rozvíjející Internet na kolena. Poznámka: více o historii hry Doom, o idSoftware a o počítačovém "3D guru" Johnovi Carmackovi naleznete zde.
Doom byl první hrou, která dokázala hráče na dlouhé hodiny vtáhnout do zcela nového 3D světa. I když na dnešní dobu byl tehdejší svět Doomu nesmírně primitivní (důkazem jsou současné porty této hry na mobilní telefony) v době svého uvedení potřeboval ke svému chodu docela solidní hardware. Doom II uvedený v roce 1994 potřeboval k hladkému chodu například i486 s neuvěřitelnými ;-) 8MB paměti a jsem si jistý, že už tehdy byl důvodem k upgradu počítačů (už vidím jak ve výzkumném ústavu požaduje asistent "alespoň 486ku" na "rychlejší vědecké výpočty").
žádná 3D akcelerace, žádné filtrování textur, rozlišení 320x240...
Doom a produkty idSoftware (Hexen, Heretic, Quake, Wolfenstein...) vždy přinášely nové nápady, které zásadně vytyčovaly vývoj počítačového herního hardware. Když ti, kteří idSoftware napodobovali, přišli s vylepšenou "kopií", idSoftware nastavilo příčku novým produktem zase o stupeň výše.
idSoftware - software především pro... budoucí hardware
...kamarádi, co mi to děláte? Nejste nějací nemocní?
nevypadá na to, že by mi nesl dobré zprávy...
Zajímavou věcí kterou bychom u projektů John Carmacka mohli vysledovat je to, že v době svého uvedení jsou určené už pro budoucí hardware*. Tak tomu bylo například u hry Quake III Arena, kdy tehdejší grafické karty podávaly jen stěží přijatelné výkony (a bylo nutné nastavit nízké detaily), zatímco za rok, s novou grafikou, jste mohli nastavit klidně "vše na maximum". Stejný, jen poněkud vylepšený engine si ještě "zahrál" v Return to Castle Wolfenstein.
*Carmack chtěl vždy předvádět konkurentům, co všechno se dá z 3D grafiky vymáčknout. Dalším důvodem bylo to, že idSoftware svůj "3D engine" dokázali často využít i v jiných projektech (svých i cizích) a bylo tedy nutné, aby vydržel poněkud delší dobu.
Tento "výhled do budoucnosti" byl důvodem, proč se letos tak horlivě diskutovalo o tom, jaký grafický a výpočetní výkon bude potřebovat Doom 3. Bylo totiž jasné, pokud systém poběží hladce v nastavení na vysoké detaily, pak vám toto vybavení bude stačit 1-2 roky, pokud ne, bude třeba záhy upgradovat.
Možná si řeknete, že máme k dispozici celou řadu benchmarků a nějaký Doom 3 vlastně nepotřebujeme. Není to úplně pravda, zatímco test vám řekne, že máte 1500 bodů (a můžete být spokojeni), moderní hra jako Doom 3 (ale i Far Cry, Half Life 2) vám v této situaci řekne, že vaše karta je pro budoucnost k nepotřebě...
Výhodou tohoto přístupu je, že nemilosrdně odhalí ošizené a kvůli úspoře nákladů omezené (šíří sběrnice a taktováním) grafické karty. |
V další části se podíváme na možnosti nastavení hry Doom 3.
{mospagebreak title=Doom 3 - technologické novinky}Několik let připravovaný projekt má být novým mílovým krokem v herní 3D grafice. id Software zde nepochybně předvede další 3D lahůdky - i když je možné (a pravděpodobné) že se v herní oblasti zase až tak moc nezmění.
Doom 3 - příběhCo se týče hratelnosti, Doom 3 se překvapivě poměrně přesně drží příběhu a hratelnosti původní řady. Zase je to poměrně přímočará a relativně nekomplikovaná sci-fi střílečka s neopakovatelnou hororovou atmosférou. Čekejte tedy napjaté nervy a scény plné útočících monster, kdy největším problémem je "jak rychle vyměnit zásobník" a kde ustoupit před vlnami valících se útočníků. Občas se dočkáte i temných místností, kde zase nevíte ze které strany přijde útok... Prostě je to akce ve stylu "Vetřelci 2". V Doom 3 jste mariňákem, který se vyskytl na základně UAC na Marsu zrovna v situaci, kdy "se něco podělalo" a z poklidných vědců se stávají zombíci a původní kamarádí vás touží za každou cenu "oddělat". |
Doom 3 - technologické lahůdky
Základem hry je nečekaně podrobně vymodelované prostředí. Zábradlí tady není pouhá tenká textura ale poctivá trubková konstrukce, v místnostech se válí detailně vymodelovaný nábytek, všude je věrohodně vyhlížející parní a elektrické potrubí (unikající pára je na základnách evidentně zcela běžná).
Vše je pochopitelně dynamicky osvětlené - světla v chodbách poblikávají (občas úplně zhasnou a vidíte jen malé kontrolky na přístrojích), některé projektily (například ohnivé koule) při svém letu osvětlují své nejbližší okolí. To vše ale známe i z jiných projektů - podívejme se radeji na to, čím je Doom 3 unikátní.
Bump Mapping
Mnohé detaily jsou v Doomu 3 tvořené tzv. Bump Mappingem - do renderingu jsou zapojené normálové mapy, které určují "výšku" (přesněji řečeno elevaci) daného bodu nad plochou.
Podívejte se na detail krku a obličeje vědce. Mimo textury, která určuje barvu povrchu, je použita textura určující například vrásky... Dříve byly tyto detaily "nakreslené" na povrchu (pamatujete Matrixovou scénu v 3Dmarku 2001), u Dooma jsou tyto věci řešené právě Bump Mappingem.
Masivní použití Bump Mappingu je pro Doom 3 charakteristické, podívejte se na další záběry. S vypnutým Bump Mappingem je z netvora pouhá šedá gumová kačenka.
Pokud budete hrát Doom 3, možná se vám bude zdát, že textury nemají takovou kvalitu, na jakou jsme zvyklí u špičkových her minulé generace (například u Call of Duty). Je tomu skutečně tak, a důvod je prozaický - tím jak idSoftware vsadilo na Bump Mapping, omezilo zároveň velikost textur, které se vejdou do paměti grafické karty (musí tady být grafické karty). Tato hra je první, u které opravdu potřebuje velikou paměť i na grafické kartě a jediná která ví, jak tuto paměť využít (minulé generaci her často stačilo 64MB videopaměti).
Stíny
Otázku reálných stínu se snažilo řešit v minulosti dokonce několik her (za všechny si připomeňme Jedi Outcast). Pokud jste je zapnuli vše vypadalo hezky do doby, kdy se stíny začaly chovat jinak, než by ve skutečnosti měly (občas se "utrhly" od stínovaného objektu, občas se zobrazily tam, kde neměly). Ve srovnání s těmito hrami řeší Doom 3 stíny bravurně.
"živý" a dynamický stín zábradlí - stíny tak, jak jsme je dříve neznali...
Stíny jsou zde nejen geometricky korektní, ale i plně dynamické (dříve byly stíny ve hrách předpočítané a přidané na plochu ve formě tzv. Light mapy). Tady se pohybují jak zdroje světla tak i objekty, které stíny vrhají. Jít temnou halou za vědcem, který nese novodobou lucernu, v situaci kdy každá překážka vrhá temné stíny v kterých se může skrývat cokoliv... Zdá se to pouhá maličkost, ale s vypnutými stíny ztrácí Doom 3 podstatnou část své hororové atmosféry - hra je pak plochá, bez šťávy.
Bohužel, stíny si žádají poměrně hodně výpočetního výkonu (viz. další kapitola).
Odlesky - Specular Lighting
Jeden z mnoha efektů, které hru graficky zpestřují, je generování odlesků na povrchu předmětů "Specular Lighting" (česky by to mělo být "spekulární osvětlení").
Teorie: Každá projekce světla se skládá ze dvou částí - spekulární a difúzní (Specular and Diffuse Light). Difúzní část určuje, jak se povrch objektu chová po dopadu světla a jak je světlo intenzivní na jeho bezprostředním okolí. Spekulární osvětlení počítá s odrazem světla od samotného objektu, od jeho okolí a s tzv. Surface repressing - závislostí intenzity, barvy a polohy světla na úhlu pohledu...
Jeden příklad řekne více než 1000 slov :-)
všimněte si toho, jak jsou prvky zámku přechodové komory ploché
Speciální efekty
Enginu Doom 3 bylo dáno do vínku několik speciálních efektů. Jeden z nich je "Heat Haze". Pokud jste se dívali na obrázky z velmi horkého prostředí (v hutích nebo na poušti), tak jistě jste si všimli, že rychle proudící horký vzduch způsobuje typické vlnění a zkreslení obrazu.
Pokud vaše karta umí DirectX 9, můžete si vychutnat speciální optické efekty (na obrázcích to není příliš vidět) jako je zvlnění a zkreslení obrazu způsobeného horkem (plameny, pára nebo trysky kosmické lodi) nebo některými zbraněmi.
na obrázku to není vidět, ale chodba za plamenem se opticky chvěje a vlní
Dalším ze speciálních efektů je dynamické rozostření pohybujících se objektů.
za okny velínu se mihla loď... koho to zase čerti nesou ;-)
V další kapitole se podíváme na možnosti nastavení grafiky ve hře.
{mospagebreak title=Doom 3 - možnosti nastavení}I v tomto případě idSoftware zvolilo (podobně jako u Quake III nebo RtCW) osvědčený model několika výkonových / kvalitativních profilů (Video Quality) doplněných o volitelné rozlišení (Screen Size) a pokročilé nastavení grafiky (Advanced Options).
Výkonové profily jsou:
- Low Quality: tento profil je určen pro grafické karty s 64MB videopaměti a slabší "stroje". Veškeré textury a mapy (spekulární, difúzní i normálové) jsou komprimované, maximální rozměr textur je 512 x 512. Toto nastavení ovlivňuje i kvalitu zvuku.
- Medium Quality: tento profil je určen primárně pro karty se 128MB paměti. Textury jsou stále komprimované, avšak nedochází k jejich zmenšování (downsampling).
- High Quality: primárně pro karty s 256MB videopaměti - i když zkušenosti ukazují, že tento mód zvládnou i některé karty se 128MB paměti. Nejsou komprimovány normálové mapy pro Bump Mapping (difúzní a spekulární ano), zároveň je zapnuté anisotropní filtrování textur (8x) zvyšující kvalitu textur povrchu.
- Ultra Quality: Zde nic není komprimované (textury ani mapy) - velikost paměti grafické karty musí být, vzhledem k "objemu" nekomprimovaných textur, řádu 512MB. Pokud se data do karty nevejdou, karta musí často "swapovat" - nahrávat data z hlavní paměti a to může způsobovat škubání a přerušování hry.
Podívejte se na jedny docela obyčejné dveře komplexu UAC:
střední kvalita - dveře vypadají poškozené více než designér zamýšlel (důsledek komprese textur a map)
Komprese textur a normálových map způsobuje, že povrchy vypadají poněkud zašle (všimněte si co způsobuji nepřesnosti v normálové mapě - 3D povrch vypadá jako posetý šrapnely).
vysoká kvalita (High Quality) - nepěkné čtverečky na povrchu jsou prakticky zcela pryč
ultravysoká kvalita - vše vypadá super... ale kam mám všechny tyto textury dávat?
Kvalita zobrazení má tedy vliv především na kvalitu a množství textur - od vysoké kvality (High Quality) se zároveň používá i Anisotropické filtrování. Tím, že interiéry jsou v této hře obrazem těsně po katastrofě (a stěny a podlahy jsou navíc bohatě pokropené tomatovou krví), nemá nastavení na nízkou kvalitu (Low Quality) žádný drtivý dopad na vizuální dojem (na screenshotech si rozdílů všimnete, v praxi rozdíly nejsou markantní). Geometrické detaily zůstávají stále na stejné (tedy vysoké) úrovni - to zaručuje, že i na slabších kartách bude Doom 3 pastva pro oči.
Pokud máte výkonnou grafickou kartu, která má jen 64MB videopaměti (v mém případě Radeon 9500 Pro s 8 pipeline) můžete hrát i na střední a vysoké detaily. Hra je stejně plynulá, u vysokých detailů (původně pro s 256MB) si akorát občas "hrábne" pro chybějící textury (hra na okamžik škubne) do paměti. Popravdě řečeno jsou vysoké detaily pro 64MB kartu trochu příliš, na střední však klidně můžete jít.
Závěr: pokud vaše karta není úplná šunka (nemá sníženou sběrnici, pomalé paměti, staré grafické jádro), můžete v praxi jít o jeden stupínek výše:
- 64MB: Low a Medium detail,
- 128MB: Medium a také Hi detail (pro Ge Force 5700, Radeony 9700 a vyšší),
- 256MB: Hi a Ultra Detail (Radeony 9800Pro, X800, GeForce 6800...)
V další kapitole se podíváme na vliv nastavení kvality obrazu na aktuální fps (frames per second)...
{mospagebreak title=Kvalita obrazu - vliv na výkon}Provedl jsem základní srovnávací testy na této sestavě:
- Pentium 4, 3GHz, FSB 800MHz, čipset i865PE,
- grafická karta Radeon 9500 Pro, 64MB DDR SDRAM (320core /310mem),
- paměť 512MB DDR400, Dual Channel
Poznámka: Oficiální minimální konfigurace je: procesor 1.5GHz a vyšší, 384MB RAM (počítám modul 256 +128MB), grafická karta GeForce4 MX. Ve skutečnosti (pokud nechcete zůstat na 640x480 při nízkých detailech) byste se měli vyzbrojit procesorem 2GHz, 512MB pamětí DDR (pokud možno 333 nebo 400) a grafickou kartou Radeon 9600 / GeForce 5700 nebo vyšší.
Měřil jsem pokaždé stejný 3-minutový úsek hry - utilitou FRAPS jsem zaznamenával (do souboru) každou sekundu počet snímků vyrenderovaných herním enginem. V okamžicích, kdy na scéně je hodně detailů, klesá počet vyrenderovaných snímků (křivka padá). Horním, "natvrdo" nastaveným limitem herního enginu je 60 FPS (odtud tedy strop na hodnotě 60 FPS).
Hru si užijete bez nadávek a stresů jen tehdy, když fps neklesá pod hodnotu 30 - tuto hodnotu jsem zvolil jako mezní.
S 64MB grafickou kartou je z hry při nastavení Ultra Quality jen série záškubů - a to nezávisle na použitém rozlišení. Není divu, problémem není jenom rendering, ale také enormní množství textur které se do paměti karty nevejde - textury jsou z hlavní paměti nahrávané i několikrát za sekundu.
Tento graf vypadá na první pohled zcela v pořádku - ve skutečnosti program i zde občas škubne (graf tyto malé výpadky úplně nezachytil) při nahrávání textur do přece jenom malé (64MB) paměti (nejčastěji při otevření dveří do jiné místnosti). V případě výkonných 128MB grafických karet by hraní v režimu Hi Quality nemusel být zásadní problém...
Dooma sám zkouším hrát ve středních detailech. Až na nepočetné okamžiky - ty bohužel nastávají hlavně tehdy, kdy vstoupíte do místnosti plné nepřátel - nenastávají prodlevy (tzv. lagy) způsobené přenosem textur (ty se nahrávají / přenášejí z paměti a ne z disku).
Graf ukazuje, že hra je poměrně hodně závislá na rozlišení. Při 640x480 (fialová barva) fps nepadá pod hodnotu 30, při 800x600 (modrá linie) se počet renderovaných snímků k hranici 30 fps přibližuje častěji, stále to ale není tragédie. 1024x768 je v mém případě nepoužitelné rozlišení.
V nízkých detailech je vidět že... framerate je prakticky shodný se středními detaily. To potvrzuje mou domněnku, že detaily u Dooma 3 nemají vliv na fps ale na případné "lagování" tehdy, když je třeba dohrát textury, které se na paměť grafické karty nevešly.
Zkuste nastavit o stupínek vyšší kvalitu a sledujte, jestli hra občas zasekává (například při otevření dveří do další místnosti). Pokud ne, ponechejte toto nastavení nezávisle na doporučené velikosti grafické paměti.
{mospagebreak title=Pokročilé nastavení - vliv na výkon}Jak jsme už řekli, jsou nastavení, bez kterých se obejdete (High Quality Special Effects) a ty, bez kterých nemá smysl Dooma hrát (Enable Bump Maps).
V mém případě jsem zjistil, že některé funkce hru nezpomalují - mohou zůstat klidně stále zapnuté.
Testoval jsem stejný fragment při nastavení: Medium Details při rozlišení 800 x 600.
Jedno nastavení však mělo na výkon poměrně zásadní vliv. Jednalo se (podle očekávaní) o poměrně výpočetně náročné stínování:
Bez stínování hra zřídkakdy sklouzla pod 40fps (a téměř stále se držela na maximu), zatímco se zapnutými stíny hodnota fps docela často oscilovala mezi 30 a 40.
Pokud máte pomalou kartu (GeForce 4MX, Radeona 9200, GeForce 5200), vypněte - pokud opravdu musíte - stínování. Budete sice trochu ošizeni na atmosféře, nebude to ale tak špatné, jako byste vypnuli Bump Mapping.
bez stínů...
bez Bump Mappingu
Antialiasing
Poslední funkcí, která přichází v úvahu, je vyhlazování hran. Bohužel funkce vyhlazování hran (FSAA) je aplikovatelná jen pokud máte velmi výkonnou grafickou kartu.
Antialiasing hru zpomalí ještě razantněji než zvýšení rozlišení. Proto doporučujeme raději zvednout rozlišení - výsledek bude (díky detailními prostředí Dooma 3) lepší.
Poznámka: Podobný závěr (tedy ruce pryč od vyhlazování hran) byste mohli vyvodit i z dalších moderních her - jako je Far Cry a nepochybně tomu bude stejně i v případě Half Life 2. Antialiasing je dobrý tam, kde má karta velkou rezervu výkonu - tedy u starších her!
Závěr
Doom 3 není takový nekompromisní žrout prostředků, jak by se na první pohled mohlo zdát. I když to vypadá neuvěřitelně, není hraní při rozlišení 640x480 žádným utrpením (naopak, jedná se o to nejhezčí, co můžete v tomto rozlišení vidět).
Klikněte na následující screenhot:
Říká se, že Doom 3 je programem pro budoucí hardware - ve skutečnosti nejsou nároky této hry tak vysoké jak se předpokládalo (například pokud máte rok starého Radeona 9700, můžete být docela klidní). Na druhou stranu je téměř jisté, že tato hra odhalí celou řadu "falešných" grafických karet. 64-bitová sběrnice, pomalé paměti a podtaktovaný grafický čip promění hrátky s Doomem 3 na nepovedené "promítání diapozitivů z 3D hry". Pro jejich majitele bude Doom 3 skutečně důvodem k upgradu.
Osobně doporučuji experimentovat s nastavením kvality. Z pokročilých nastavení nedoporučujeme vypínat Bump Mapping - v případě krize pak jedině stínování (Shadows).
Doom 3 a Hi-end: Díky vysokým nárokům na paměť se navíc asi nedočkáme toho, že by nastavení Ultra zvládly v budoucnosti běžné komerční grafické karty. Cesta ke kvalitě povede spíše přes profil High Quality renderovaný ve vysokém rozlišení (np. 1280x1024).
Doom 3 vychází v ČR dne 16.8, předběžná cena se bude pohybovat kolem 1399Kč.
Zhasněte světlo, nebo zatáhněte žaluzie, nasaďte si sluchátka... připravte si prst na myši, monstra přicházejí.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Myslím, že když dám "800x600 Medium Details" tak to půjde tak akorát a bude to pořád hezký ;-)
BTW: Sestava je:
ASUS P4C800E-Deluxe
Intel P4 2.4@3.2GHz
512MB Kingston DDR Ram 400@433MHz
ASUS nVidia GeForce 4 Ti 4200 | 128MB | 360@390Mhz | 550@595MHz
Epox 8RDA+
AMD XP 2500+@3200+(spis 3300+)2300MHz
2x256MB PQI Ram 400@420MHz
Gigabyte ATI R9600Pro 128MB|400/600 @480/700.
Seagate Barracuda V 80GB 2MB
----------------------------------
Uz abych ten Doom 3 mel.:-)
celeron 400
128MB RAM
S3 8MB AGP
disk 8 GB
až budu mit doskladany comp tak si to dam ale ted ne :-))
inak proc barton 3200+ 512 ram
.. jen pro doplnění
dave
Zkusil jsem to, ale na me sestave se to moc neprojevilo, ikdyz trosku jo
Moje sestava je AMD Athlon 2500+@3200+ (11x200), 512MB DDR400 CL2 (OCZ Performance), Gainward GeForce FX Golden Sample 5900 Ultra (450/850@560/960).
Treba to nekomu s pomalejsim pocitacem pomuze.
Mejte se Michal.
http://djstudio.a4.cz/doom3.htm
,pro ty co maj slabsi sestavu , jinak ten benchmark bude dost narocnej ve hre to jede o dost lepe
Jak napsal Hoba: 512MBRAM je onicem. D3 ji "sezere celou" a jeste 900MB ve swap pri High deatilech.
Osobne mam:
P4 2.4@2.5GHz
P4C800-Deluxe
ATI Radeon 9500PRO
512MB(2x256) 400MHz Dual RAM
Krome prochudu dverma (tedy ozve se zvuk otevreni dveri,pockam 5sec a jede se dal) to jede plynule.
Sám mám:
Barton 2400MHz (3600+)
1024 DDR400
ATI Radeon9800Pro 128MB
a v timedemu Dooma 3, 1024x768xHigh Details mám cca 44,5 FPS... (což ve hře reprezentuje při počítání inteligence nepřátel odhadem 30-35 FPS průměr, takže to by mělo ještě jít hrát)
Jinak možná ještě lepší nápad, než rozpakovat pk4 archivy, je defragmentovat disk!
Dikec
Běžte do Doomcomfig.cfg a tam najděte položky
seta image_cacheMegs "32"........pokud máte 512 MB RAM a víc tak přepište 32 na 96 popřípadě 128
seta image_cacheMinK "200"....zde jsem podle návodu zvýšil hodnotu na 10240 při nastavení CacheMegs na 128
Mám AMD 2200+, 1Gb RAM, GF4ti4200......a hra mi jede v 1024x768 při medium detailech.....zapnuto mimo antialisingu vše.....průměr FPS 30
Můžete zkusit.....
Já to pařim s detailama: MEDIUM 1024x768
sestava:
EPOX 8RDA3I
AMD Athlon 2200+ @150x13,5=2025Mhz
2x256 DDR 400 Mhz CL 2,5
ATI RADEON 8500LE
A jede to skoro stejně jako jsem psal nahoře. Ale hrát se to dá fakt s přehledem.
To si myslím, že přehnali dost, aktuálně neexistuje vga s použitelným 3D gpu s více než 256 MB RAM, prostě tohle podělali!
Celeron 466MHz, 256MB RAM PC133, Int grafika i815 + GeFroce4 Ti 4200
Od pondeli:
AMD Athlon 64 3000+, 512MB DDR433 CL2,5, GeForce4 Ti4200 64MB. Mozna to s tou grafikou rozjedu.
AMD XP 2200+
Asus A7N8X-Deluxe v2.0
2x256MB RAM (2,5)
MSI 5600 128MB (325/550)
IBM 120GB (8MB)
Hram to na 1024x768, ziadne sekanie, nic, hra je plynula.
Presne nechapu jestli na kartach starsi generace(DX
je moznost pouzivat bumpmapping nebo je natvrdo vyplej. Jestli je vyply tak ani super vykony Ti4xxx nemaj sanci udelat z dooma dooma:-)
BTW pridavani prispevku je tady v mozzile fakt silenost......
A pozor neztkouisej te to v timedemu to se rozbaluje tak jako tak!!
ja mam 2600+ 512ram 5700ultra a v 1024 na high to urcite zadnej zazrak neni
Achjo...
V patek tomu muj R9500pro 128MB ukaze
kdyz uz se tu kazdy chlubi...
XP 1700+@2400+
512 MB DDR333 CL 3
zminovany Lojza neboli Radek 275/540@300/664
2x120GB seagate SATA raid 0 (stripping)
jestli to pojede na me sestave co ma rok a pul provozu za sebou (mimo HDD) a s rozumnym nastavenim, tak panovi Cormackovi poslu cokoladu a mozna pribalim ruzovy papir s polibkem.
Díky
timedemo demo1: 25fps pri 1280x1024, medium detail
Preji vsem prijemnou zabavu pri hrani.
Uff
MSI K7N2-Delta Athlon XP2000@3200(11x200) 512MB DDR400,
MSI 5900SP 128VTD(jádro465MHz paměti785MHz)
1024x768xhigh detail
Chtělo by to vyzkoušet s přidanou RAM 512MB.
Má s tím někdo nějakou zkušenost ?
mam 2500+512ram+x800xt a jedu
1280*1024*high+2xAA v timedemu mam 47fps,v ctvrtek sem do dovalil...totalni parba
Zlatej Didaktik Gama
Ví se o něm, ale oficiálně to nechtěj AMDšéfové potvrdit...
proto je tady max fps limitovane na 60
tady jsou testy na medium:
Ati 9500 pro (330/310) -
1280x1024 - 27.7 fps (moc se to nezvedlo oproti 25fps na default takt 275/270)
640x480 - 36.5 fps
1024x768 - 35 fps
Budu to smazit na 1024, 10 fps je dobrych
AMD Barton 2800+
1GB DDR 400Mhz
GF FX 5900 Ultra 256MB Asus
MSI K7N2Delta-L
takze optimim pro me je
- 100Hz na monitoru
- hra neklesajici pod 100fps
- mys na 200Mhz (kvalitni mys!)
512MB DDR 333MHz
MS-6712 VIA KT400
GeForce FX 5200 64MB 250MHz/400Mhz @ 320MHz/525MHz
Netrhane 800*600 min detaily
kdyby mi nekdo tvrdil ze mi pude DooM3 takhle tak bych mu neveril, je pravda ze z grafule sem vydojil co se dalo, ale i tak je to maso, DooM je bohovej, mistama sou potreba hnedy bezpecnostni trenky
Obvzlaste kdyz se hraje po pulnoci
Amd Athlon 2500+@3200+(2244mhz)
doska-Asus A7N8X-E deluxe wireless edition(nForce 2 SPP ultra)
pamat 256MB ddr(400Mhz)-single channel
disk 80GB maxtor 2MB cache
grafika Ati rage fury pro 32Mb
grafika to cele brzdi ale teraz idem kupit nejaku grafiku,som sa rozhodol pre Ati 9600 no neviem ci by to s nou islo da sa povedat dobre
ale mam tam jebnuty 250GB WD
Athlon64 3000+
768 MB DDR 400
GeForce 6800 128 MB
1280x1024 High Detail - 47 fps
ECS K7S5a SIS735
512MB DDR PC266
WD800JB 80GB 8MB Cache
MSI GeForce 5900XT
1024x768 medium detial, tiene zapnute, timedemo1 - 34.5 FPS
ale porobil som patricne tu uverejnen nastavenia ako - rozbalit paky, cache mink, megs.....
Aj pri otvarani dveri dverach uz to ide plynulejsie.
Sestava :
Asus P4P800 Deluxe
Intel P4 3.2@3.4GHz
2GB Ram - A-Data 500 MHz
MSI FX 5900@5900Ultra 128 MB
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=7
Ale hlavně že "lamky"
Zvuky jsou super - winxp umi skvele emulovat midi
K tomu Catalyst 4.9 beta a zmena hodnoty Imagecache z 20 na 128 (to opravdu dost pomaha)
a jedu na 1024/768, hi details a 4xAA a fps jdou od 30 do 45... takze pohoda.
Rozbaleni souboru ma vliv pouze u tech kdo maji slabsi CPU, ti kteri maji 3200+ a vys tak to nepotrebuji. FPS to urcite nezvedne.
chodi mi na radeonu 9800pro 128MB DDR
ve 1280x1024 v ultra high details uplne plynule,ale pozor,spis nez na gk je narocnej na paměti,512 MB je zdáse málo :-(
(parkrat sem se lek tak moc,ze sem to radsi vypnul)
http://kufi.wz.cz/Index.html
proto mam dotaz jaky parametry mam zkusit nebo co si muzu dovolit se sestavou:
AMD Athlon 3200+ (barton 400MHz FSB)
GIGABITE 7NNXP (n-force 2 ULTRA
2x 512MB RAM kingmax cl 2,5 433MHz
ATI Radeon 9600XT 256MB
dalsi parametry by snad uz tak duleziteb yt nemuseli diskym am rychli s 8MB cache a zdroj mam znakcovej 480W takze to je v poho
tak co si o otm mylsite?....co si muzu s timhle v doomovi 3 dovolit?
PS. odpovedi mi spis piste dystak na mail dik moc!
hru hram v 1024x 768 high details
po nainstalovani hra v priemere behala okolo 30-35fps
instalaciou ati-nackych doom3 driverov slo fps v priemere 5-7fps hore , dalej som upravil velkosta cache za 20 na 128mb cim som ziskal dalsich cca 5 fps a nakoniec som zlahka pretaktil grafiku +3 fps :-). Takze teraz mi fps ukazuje v priemere 43-48fps . Je fakt ze pri berzerkoch to klesa viac ale pod 20 to uz chvala bohu uz nejde.
mimochodom vsimol som si jednej zaujimavej vecicky po zapnuti baterky docela razantne klesaju fps cca o 10. kedze mam intela zaujimalo by ma ako su na tom athlony predsa len ich hruby vypoctovy vykon je vacsi . :-))
Amd Athlon 2500+@3200+(2244mhz)
doska-Asus A7N8X-E deluxe wireless edition(nForce 2 SPP ultra)
pamat 256MB ddr(400Mhz)-single channel
disk 80GB maxtor 2MB cache
grafika Ati rage fury pro 32Mb
grafika to cele brzdi ale teraz idem kupit nejaku grafiku,som sa rozhodol pre Ati 9600 no neviem ci by to s nou islo da sa povedat dobre
inak pozor na tu 9600 lebo su v predaji aj verzie so 64bit zbernicou a s tou by si si veru moc nepolepsil.
Stojim si za tym co som pisal pred tym: 1024x768 - plynula hra (Medium Details, enable Bump mapping, enable shadows)
Jediné v čem může být rozdíl je, že to v čem já vidím trhání ty vidíš plynulost, protože jsi si už zvyknul z jiných her.
Ono se říká že papír snese všechno, v tomhle případě monitor, ale pitomce tady z nás dělat opravdu nemusíš :-D.
Proc.:AMD XP 1700+
Pamet:APACER CL2 128MB+ SAMSUNG CL2 128MB
Grafika:MSI FX5700
HDD:60GB(IBM) a 40GB(Hitachi)
Mam nastavene na high detial bez vyhladzovania hran 800*600 a tiez som rozpakoval tie pak4 subory.Je to hratelne a samozrejme otvaranie dvery je problem.Ale nestazujem sa
V Doom 3 vypadá kroucení vzduchu opravdu báječně. Je jenom škoda, že mě Doom zase až tak jako hra nebere. Vypadá ale opravdu super ;-)
Radeon 9700 pro rok starej :-) za 6000,- :-0)
1Ghz DDR
a od 01.08. mi lezej ty 3 CD D3 na stole a vubec me to nevzrusuje,jestli mi to pofacha nebo ne a porad se nemam k tomu to nainstalovat a koukat na ty "zazraky" mimochodem pokud jsem cumel na ty screenshoty v recenzi tak jsem kolikrat nevidel zadnej rozdil :-( no nic, asi jsem nemocnej seru na to a ty 3 cd jdu rozdupat...nebo to hodim pred barak do smeti-bydlim Praha 5 tak se muzete stavit,usetrite 1300:-0) i kdyz tady vlastne nikdo originalky nema:-))) tak se mejte a uzijte si to za me,jdu vedle do pokoje na 286 hrat Saboteura :-))))
nekde na netu jsem cetl, ze jde Doom3 podstatne zrychlit a odstranit mozne skubani a swapovani na disk. Jedna se pry o to, ze Doom3 ma textury "inteligente" zkomprimovane, takze pokazde kdyz nejakou potrebuje a tak ji rozbaluje na pozadi a pak maze. Tomu se da predejit, kdyz se ve WinRaru 3.3 dane textury rozpakuji predem a puvoni soubory smazou. Nevim, zda to funguje, ale za vyzkouseni to stoji
AMD Athlon XP2600+ (bez OC)
512MB DDR A-Data 333MHz
MSI GF4Ti 4200 64MB 250/510 @ 320/650
1024x768 medium detaily ... plynulý
Na 9800SE 256bit + AMD THB 2,2GHz to jede na 1024*768 na high cca 30fps, občas si to hrkne, holt 512MB paměti je málo
Když jsem u stěny, na kterou si posvítím lampičkou, tak to vypadá, jako by textury byly snad jenom 8-bitové. Je to způsobené starou grafickou kartou, nebo mám nějaký problém s ovladačem?
Dík
Tak ja som rozbehal d3 na 800x600 high quality, shadows on, bumpmapping on. Zostava:
AMD Athlon XP 2500+ Barton
MSI K7N2-ILSR Delta (nForce)
512MB RAM dualchannel (Apacer)
MSI GeForce FX5700 128MB RAM
MAXTOR UDMA133 80GB 7200RPM 8MB cache
Nemam nic overclockovane. Hra beha plynule, sem tam to skubne ked robi vela bumpmapingu ale nie je to nic hrozne, fps som mal najnizsie na 34. Jedine co som spravil bolo, ze som rozbalil pk4 a v doomconfigu som zmenil image_cacheMegs z 32 na 96.
Vsetkym vela zdaru.
Asus A8V-DX - VIA K8T800 PRO
AMD Athlon 64 3500+ BOX @ 2460MHz
4xOCZ DIMM 512MB DDR 500MHz Gold CL2.5 @ 510MHz CL2
2xWestern Digital Raptor WD740GD - 74GB SATA RAID 0
Gainward FX PowerPack Extreme/2600 Golden Sample 256MB
In DOOM 3 directory, find "DoomConfig.cfg" (...Doom 3base). Open DoomConfig.cfg in Notepad.
Find the line:
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "256" <----(or whatever 1/4th of your total ram is)
seta image_cacheMinK "20480"
Should result in a nice boost in performance.
_____________________________________________________
After installation the game consits only of the doom3.exe and some .PK4 files. Those PK4 files includes the entire game (sounds, videos, textures etc.) in high compressed form.
Normally those files were decompresse during the game.
But this exactly is the problem. Even new CPUs are not able to decompress those files while running the game with good peformance and therfore the game runs very **** also on new computers. I don't know if the develpers of ID-Soft was just too stupid to think about this or if they have an agreement with some hardware manufacturing firms.
How to get around this problem:
It is very simple. Go to your Doom 3 installation directoy and get inside the folder "Base". There are some .PK4 files you have to open each of them with WinRAR 3.3 and extract their entire contents to the Base dir in you Doom 3 installation folder (replace all files if they are any duplicates). Now you have to delete all .PK4 files in the Base folder to prevent the game to use those compressed files agian.
Now the game should start and run mutch faster!!!
_____________________________________________________
Here is a performance booster also: set 'image_filter' to "GL_LINEAR" in DoomConfig.cfg change: seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" to: seta image_filter "GL_LINEAR" This disables mimapping entirely in the game. I would fully encourage anyone and everyone to try disabling mipmapping where ever possible (Counter-Strike can look a bit sandy actually, it's an aquired taste) by setting, in other OpenGL games 'gl_texturemode' to 'gl_linear'. It's just ridiculous that we force video cards to load a texture 10x over again or more for the sake of image quality. We load the original texture, then several lower rez. versions of the texture to improve performance at the cost of consuming tremendous amounts of VRAM, then if the blurried appearence of mipmapping bothers you, you finally enter anisotropic filtering requiring even more overhead sharpen everything.
_____________________________________________________
Testing:
Pressing Ctrl + Alt + ~ and then type in "com_showfps 1" and compare your FPS.
Pressing Ctrl + Alt + ~ and type "timedemo demo1".
------------------------------------------------------------
1024x768 High detaily, jde to plynule a vypadá nádherně
Az se na vas vyhrne vic priser po zemi i ve vzchudu, tak z tech vasich "krasnych 30fps" bude tak 10 :-D
K autoru clanku: vypinat stiny ... brrr...vzdy to je pak hnusneee-nekrasnejsi sceny byly pri chuzi za sviticim robotem a nebo vedcem s tou lampou-proste kraaaasa.
CPU AMD K7 Athlon XP 2800+ Socket A BOX, DDR 512 400MHZ, TRANSCEND CL 2.5 STANDARD,HD SEAGATE 120 GB BARRACUDA SATA 8MB 7200, GK MSI GeForce FX5200 TD8x 128MB DDR 128bit
a jeste jeden dotaz, rozjel jsem na tom Far Cry, ale nic moc. hlavne v levelech vevnitr budov se to seka a je to pomale, da se to nejak optimalizovat na dane sestave ?
k za odpoved
P.S. Ovladace mam pro vsechny komponenty nejnovejsi
P.S.: Na 640x480 low detaily mam v Timedemu1 40 fps. 640x480 mi neva, chci to mit co nejplynulejsi.
Za pripadnou snahu diky moc.
Jeste upresneni - v timedemu1 mam 40 fps, ne 140 fps. To aby to nekoho nespletlo.
Všichni jsou blbý, jenom ty jsi letadlo viď ?
"ale u intelu si platis i hustej OC a hlavne ze testovale ExtremeEdition 4Ghz intel by byl zarucene prvni kdo vi co by bylo pri nastaveni ultra"
Hustej OC ?? AMD asi nejde přetaktovat vůbec že? Nebudu tady rozpoutávat flame o taktování/spotřebě/lokálním_přehřívání.
A kde by jsi sehnal toho Intela 4GHz EE ? pokud se nepletu, tak je v obochodeh pouze 3.4EE za nehorázné peníze a když se podíváš, tak jeho výkon odpovídá cca A64 3100+ až 3200+, takže pravděpodobně by i ten Intel 4EE byl na úrovni (spíše pod) A64 3800+ nemluvě o vynaložených financích.
Nacitani textur bude rychlejsi .. nejlepsi je se podivat vzdy kolem sebe a ono to trochu cukne a je nacteno ...
Se sbalenyma PK souborama jsem mel max.memory.peek na 1.1GB a po rozbaleni pk souboru na 700MB, coz je uz na natahovani poznat ...
To s tim DirectX opravdu bolí pane Kwolek. Nebo máte namazáno od M$ ?
zde se muzes mrknout jak to jede mne mam podobnou sestavu
1280x1024 (85Hz)Ultra high,AA,VS vypnuto, jinak vse zapnuto - utilita FRAPS - pri velkym masakru cca 33 FPS (jinak bez nepritele az 60-70FPS) - cili trha se to pri otevirani dveri a velkem poctu nepratel...
1024x768 (85Hz) High, no AA,Vertic.Sync jinak vse zapnuto to bezi bez jakehokoliv zaskubu...
Nvidia Rulezz !!!
Nejaky ten link.
Timedemo demo1 @ 1280x1024/HIGH bez FSAA
** 29,6 FPS **
:-) Ultra jede taky celkem dobre, ale chce to vic pameti. Jsem zvedavej na HL2. D3 je celkem nuda.
AK-47 - ses posral ne s temi FPS, to bych chtel videt tech 33FPS na ultra s tou kartou. To je mereno subjektivne nebo v timedemu? LOL
1024x768 2xAA medium details, ide to v pohode ale ked je velky masaker tak FPS pada tak na 20 snimkov...ale skor mi to pripada na ramku ako na grafiku!!!
Neměřil jsem přesně fps,ale v 1024x768 UltraHi,vse zapnuto je to krome dveří, hratelný, ale dám asi jenom HiDetail, aby to bylo lepší. Jinak bylo kolem toho tolik reklamy a očekávání až jsem zklamanej... snad bude HL2 hezčí.
V Powerstripu jsem te grafice venoval celou 2. ramku jako systemovou pamet, takze se mne zvetsila dostupna systemova pamet z puvodnich 4 Mb/s :-) na nejakejch 186 Mb/s a nevim proc, ale proste to takhle funi.....!!!
Zdravím, mám AMD AXP 2500+, 512MB RAM, GF5700 128MB. Nevím čím to, ale v 640x480 4xAA mi to jede výrazně líp něž v 800x600 bez AA (vše na Medium detaily). Takže s tvrzením že je lepší zvýšit rozlišení než zapínat AA bych nesouhlasil.
1024x768 medium, pohodička, plynulé
XP 2400Mhz
1024MB ram
FX5900SP
RAID strip 2*80GB
Nestíhá ani v 640 a dovoluju si tvrdit že to nestíhá "naprosto plynule" nikomu
MSI KT600 delta,Safire 9600pro oc na 480/700.
Forton 300W,DVD-RW LG-Non DL,CRT 19" Wie-Sonik
FarCry mi jede krasne 1152*864 medium.
Pofiči mi DOOM3 tak jak FarCry?
3DMark01 12954bodu
Mam AMD2500+(2230MHz),1GB ram, AtiRadeon9800Pro 432MHz@783MHz, Abit NF7-S v2.0.....
Mám GF4Ti 4200, hra šla po doporučených úpravách konfigu plynule na medium detail a tak sem zkusil dát highdetail. Žádná změna, hra byla stále plynulá. Po blyžším skoumání sem ale zjistil, že textury jsou stále takové nic moc. Pátral jsem a pak jsem si všimnul, že v doomcongif je jedna řádka s něčím ve smyslu ignore highdetail settings, samozrejme na 1, tudíž zapnuté. Zkuste to zkontrolovat, případně přepnout na "0".
Jinak s vypnutým AF hraju v 800*600 a FSAA 2xQ a jede to normálně. Zkoušel jsem i 1024*768 a FSAA 2xQ, ale to už bylo při rychlém pohybu vláčnější.
Ještě jedna rada...zkuste si v BIOSu zkontrolovat, jakou hodnotu máte u AGP grafic aperture size(nebo tak nějak). Normálně se dáva dvojnásobek velikost paměti grafické karty. U Dooma bych nastavil maximální (u mojí desky to je 256MB) bez ohledu na pamět grafický. Rozhodně nedávejte ale víc, jak polovinu operační paměti. Mohlo by se stát, že se do paměti sice v pohodě nasypou textůry, ale windows a engine hry se bude swapovat na disk...nic dobrýho
P4 2.8GHz
RADEON 9800 PRO 128MB
512 MB RAM
NA 1024X768 PRI HIGH DETAIL SE TO SEM TAM SEKNE PRI OTEVIRANI DVERI...JINAK V POHODE...
dik
dik
hru hram v 1024*768 ted prave na medium detailech...mam vyply stiny a hrat se to da dobre...mam ale problem kdyz dam hru do 800*600 tak to vypada opravdu odporne dle me tak jak to vypadat nema ;-( jakej koliv predmet i potvory sou potom kostrbaty to bych prekousnul holt velkej monitor ale vsechno vypada jakoby slepeny ze dvou pulek a jedna pulka ma tmavsi barvu a vypada to dost otresne...
jinac me osobne dost hodne pomohla defragmentace..zaskuby ve dverich + spousty dalsich se znatelne zminimalizovali
na svém PC i když mám jenom 256MB RAM. Přestože píšou min
384MB tak s Atlonem 1700+ a Ti 4200/128 to má v timdemu
25 frame samozřejmě je to low a 640/480 ale jinak nic jného
není vypnuté.Samozřejmě že té paměti budu přidávat.Ještě ale zkusím jiné detonátory . čau
AMD XP1700+
Kingmax512(333MHz)
GF4MX440(270/440,128b,64MB)
tak a na tyhle sestave mam zapnuty vsechny ty blbosti jako stiny,bumpmaping,... High details(800*600),vetsinou nenastane ani vyrazne lagovani, pohybuju se absolutne plynule, dochazi k mirnemu spomaleni pri bytkach(nepatrne),vysvetli mi to nekdo, jak je to mozny...
Vic jak HIGH detail nema cenu.
Mam:
1. AMD 2000+,256MB, R8500LELE - Internet
2. Cel 2@2,66GHz,512MB,R9200 128MB 128bit - progr
3. cel 2,5GHz,512MB,Herc r9000 pro 64MB 128bit - 2D cad
4. P4 1,5GHz,256mb,r7200 64MB - kancl
5. cel 2Ghz,256MB,Sis650 - noteb
Tak jsem zjistil, že mame doma 5 PC ale ani jedno na to nestačí. No nic.
Jede mi to 1024/768 s vypnutýma stínama.
Dneska jsem zkusil dát do kamarádova paměti Sestava Pentium 4, 2,8 HT, 1024MB/400Mhz dual, Geforce 4200 Ti 128 MB, 1024/768 High detaily bez stínů a jede tobez problémů
P4HT 2.4@3.06, 1GB ram, 5900 ultra a
Celeron(tualatin ne ten shit z p4)1.3@1.5 512 ram GF3ti 500
*.pk4 ruzbalim
Mam Barton 2500, GFx 5700 TD 128, 768 Mb Ram - 400 Mhz, MB GA 7VT600, FSB 333 MHz nic nie je pretaktovane, vsetko je na default od vyrobcu. Dal som nove ovladace 61.77 a stale to pada pri citani levelu.
Neviem si pomoct. ma niekto radu?
Najdi si tento radek-
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "256" <----(or whatever 1/4th of your total ram is)
seta image_cacheMinK "20480" (pri 512MB-10240)
Hra mi ide fpohode 800x600 ful detail a skusal som aj ultra details a islo to fpohode .... nechapem
ta ATI je HECULES 8500 taktnuta 300@300 + CPU P4 3G
Nainstalovalo se to v pohode. Hra mi bezi v 640x480 na low detaily, spec. efekty vypnuty. Sice mi to padalo ale zjistil jsem proc - pamet. Proto jsem zvysil swap na 1,5GB a jede mi to ok. Vim ze to neni nejrychlejsi ale hrat se to da.
Kto neveri nech tam bezi,mozno este v hovne lezi...
na kompech nebezkých, kdes jednou panoval...
Přidej se k nám. Budeme společně posílat AMD do křemíkového nebe....
(sponzorováno firmou Intel(r))
nastavil DoomConfig.cfg podle http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/FPSVisuals.htm
taktnul 250@325 334@400 a jeste jsem rozbali soubory .pk4 a jede uplne v poho.
Nepaci sa mi to, pretoze nemam az taky zly comp: P4 2.8Ghz Prescott, MSI i875 Neo Fisr, 1Gb RAM, Radeon 9800pro 128 MB... Zatial som vsak nerobil ziadne upravy popisovene v ostatnych forach. Nikto vsak nepisal, ze by mu to zamrzlo uplne, len ze mu to trhalo. Skuste poradit, vdaka !
P4 2.8 Prescot
1 GB RAM
gf 5900xt 128mb
a na medim detaily,advanced vse krome AA a v sinc
1024 a FPS mezi 19-22 pri behu a tak, v bitce se zombií
to padne i na 10 !!!
nevíte čim to múže bejt???
díkec a silný nervy, páč tahle hra je fakt horror (a nemyslim jen to fps...
Zkoušel sem si hrát s AutoExec.cfg resp. doomconfig.cfg a výkon furt nic moc, akorát sem se zbavil otravný 60 hz frekvence a AF. Mno a pak sem ze zoufalstvá vypnul vsechny efekty v Advanced Opt., ale nechal High Ef. i rozliseni.
Wow, najednou 100-200 fps. Tak sem postupne zacal efekty zapinat (samo krome AA) a ejhle, hra beha na 50 fps a pritom je nastaveni vlastne stejny jako pred vypnutim vsech efektu ale najednou misto 10-25 fps je 35-80 ??? Vysvetli mi negdo proč je vykon veči když sem efekty vyp a zase zap???
Dikec
mozna jste se s tim nekdo uz potkal, ale ja jsem cumel jak brko...nainstaloval jsem Doom3 a menu je tak rozmazane, ze neni videt pismenka, vubec se neda nic identifikovat...hra bezi....cim to muze byt? Moje sestava je Pentium 4 2,4GB, ASUS P4P800, 1 GB RAM, GeForce 4 Ti 64MB
Nejlepší je AMD+MSI zakladka+Nvidia grafarna
Kdo ma neco proti tomu toto je nejlepší kombynace víkonu možná je o něco lepší ASUS ale msi je levnější a podle mě o dost a vikonem zas tak neklesá od asusu
ty si vul kdyby cd a dvd jednotky zrchlovaly hry tak jich mám plnou bendu :-)
--->>>>Koupím si dvd-/+ wipalovačku a budu mět o 25fps večí vikon v doomovy :-Đ <<<<---)
Athlon 1800+ XP
256 MB DDR 266 MHz
Geforce 4 Ti 4200
na 800x600 v High Details
a svete div se ono se to da hrat vcelku v klidu!!!!
Mám grafiku ATI Radeon 9200, 512 DDR, a prosesor Athlon Thunderbirt 1,33. Poradí mi někdo, v čem mám hledat chybu?
Dík za odpověď
Lunek
mám AXP 2100+ (2016MHz = 11.5x175 ), 256MB 333MHz Kingmax, Radeon 9000Pro 64MB(300/600), rozpakovaný *.pak a v timedemo demo1 usecache na 640x480 low detail, ale advanc. vsechno zapnuty - i shadows (jen vsync a AA AF off ) mám 23.5 fps, což znamená většinou 63, jen v bitce klesá až k 18-20 fps, což mi ale stačí.
V 800x600 je to v timedemu 15.5 fps, což už je málo, v přestřelkách to jde až k 11-12 fps.
Hlavně mě překvapilo, že tomu stačí 256MB RAM, toho jsem se nejvíc bál.
Po instalaci, bez nových driverů a bez rozpakování to šlo v timedemu 7.5 fps, ani jsem nevěřil, že to tak pomůže.
3.06Ghz 1024MB radeon9800 256MB
mi slape na 1600x1200 Ultra Quality se vsim zapnutym jako je Bump Mapping atd. i s Anti Aliasingem 4x. Uplne vpohode tipl bych tak 50FPS a vice FPS tech padesat pri otevirani dveri a to se taky vubec neseka...
... normal prodluzka ti to muze cely BRZDIT, bacha!!!
Mam AMD 1900+ Radeon 9600. Jede mi to 5FPS a nepomuze nic. NA Ultra detail to jede stejne jako na minimum a ani ruzne Tweak v config nepomaha. Nechapu. Spatne ovladece? nebo co sakra. Fakt zahada...myslim, ze to nerozchodim. Asi to bude proto ze mi to jede pod W98. Ale stejne...alespon 15FPS bych mohl mit. Proc...jdu si koupit 6krat Voodoo5 a navarim je k sobe a zkusim co to udela....
Cili to co psal autor clanku ze na Hich detaily potrebujete minimalne 128mb grafiku ale radsi 256 ,je holy nesmysl ato Geforce 4 (ne Titanum) neni zadny novy model ,staci jen poradne vyladit Kompik
GeForce2MX400 32MB,jednou jsem to spustil ze jsem to hral ale ted se po chvilce v menu vzdycky objevi tabulka pamet nemuze byt read a odkazuje se pamet xxxx,co stím jelo to docela hratelně!
Celeron 2.9 asi
256 MB RAM
ATI Radeon x800 xt pe
díky za odpověď