The Witcher 3: Blood and Wine – ještě větší svět Zaklínače! | Kapitola 5
Seznam kapitol
Chcete víc Zaklínače 3? Nové schopnosti, nové lokace, nové předměty, různá zpestření, další desítky hodin zabíjení nestvůr a politických intrik? A k tomu i různá drobná vylepšení herních mechanismů, která vám hraní zpříjemní? The Witcher 3 s podtitulem Blood and Wine přináší přesně to – víc Zaklínače. Nic víc, nic míň. A úplně to stačí.
Na důchod je ale zatím přeci jen příliš brzy. Obzvlášť, když Touissant nabízí spoustu zajímavých aktivit. Nabídka vedlejších misí a činností je široká a vůbec se neomezuje pouze na zaklínačské zakázky, které obvykle končí jen jedním způsobem. Můžete se například zúčastnit velkého turnaje a poměřit své síly s výkvětem rytířstva. Ve střelbě na terč, v jízdě na koni, která je tentokrát zpestřena o sekání a střelbu na terč ze sedla, a samozřejmě i v souboji mečem proti ostatním finalistům a nakoneci proti obrovitému šampionovi. Opět nechybí ani turnaje v pěstních soubojích, které tentokrát skrývají i pár originálních překvapení, a již zmíněné velké mistrovství ve gwentu, které je opravdová výzva. Všechny své trofeje si pak můžete vystavit ve svém sídle a těšit se svými úspěchy za dlouhých zimních večerů.
Skvělé jsou i zdánlivě banální úkoly, třeba když vás osloví malíř, který chce nakreslit obraz velkého zaklínače. Zažijete spolu zajímavé dobrodružství a můžete do značné míry ovlivnit i podobu výsledného obrazu. I ten si nakonec můžete pověsit na zeď v některé z místností svého sídla a je to vážně působivé umělecké dílo. Různých maleb, obrazů a štítů můžete postupně najít nebo vybojovat celou řadu. Ostatně místa na zdech je v zaklínačově panství víc než dost a holými stěnami na vzácené návštěvy dojem neuděláte – ať už to budou rytíři, nebo upíři.
Sympatické je, že Blood and Wine není datadisk vytržený z kontextu původní hry. Touissant se objeví jako nová lokace na stávající mapě, můžete se tedy volně vracet třeba na Skellige nebo kamkoliv jinam, kde máte stále nevyřízené účty. Nejspíš té možnosti nakonec ani nevyužijete, ale už jen pocit, že můžete, výrazně napomáhá pocitu herní svobody. Blood and Wine díky tomu působí jako nenásilné rozšíření původního příběhu, nikoliv jen jako epizodický výkřik. Právě to přitom bývá častá chyba datadisků, které kvůli tomu nedokáží navázat na emoce a vztahy z původního příběhu a zažehnout ve hráči znovu původní nadšení.