Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

22. 6. 2016 03:00 3

Seznam kapitol

1. Lesk a bída skleněného města 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – FOV, měřítko obrazu, textury 5. Vliv nastavení – světla, odrazy, efekty
6. Vliv nastavení – modely, AO, AF, rozmazání pohybu 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Druhý díl parkourové akce Mirror's Edge s podtitulem Catalyst je zde a mezi hráči a recenzenty moc kladných ohlasů nezískal. My se v našem rozboru podíváme na technickou stránku hry. Opět vyzkoušíme hru na AMD i Nvidia grafické kartě a otestujeme, které detaily nejvíce ovlivní výkon anebo kvalitu obrazu.

Reklama

Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.

Mirror's Edge Catalyst patří k většině her co nepodporují vyhlazování MSAA. K dispozici je opět pouze post-processing vyhlazování. A ani samotné vyhlazování hran nelze v menu hry nijak nastavit. Je součástí post-processing efektů. Podle chování obrazu hra využívá metodu TAA. Ta sice redukuje i geometrický aliasing v pohybu, ale výrazně rozmazává obraz.

Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.

16× High Quality AF

Dnešní hry, až na výjimky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Grafické karty Nvidia:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Mirror's Edge Catalyst. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafické karty AMD:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


 

A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Díky výraznému rozmazání obrazu vyhlazováním obrazu v této hře opravdu nemá HQAF viditelný vliv. Hra v samotném menu umožňuje nastavit úroveň AF na 16x a tak ovladačem jen zlepšujete kvalitu samotného filtru. V pohybu si určitě rozdílů nevšimnete a na statickém obrazu jsou rozdíly jen minimální.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)

Výkon se aktivací 16x HQAF změnil jen minimálně - 51 fps vs. 49fps. Aktivace 16xHQAF přes ovladače tedy moc smysl nemá, ale pokud tuto volbu máte stále aktivní v globálním profilu, o velký výkon nepřijdete.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama