Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

22. 6. 2016 03:00 3

Seznam kapitol

1. Lesk a bída skleněného města 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – FOV, měřítko obrazu, textury 5. Vliv nastavení – světla, odrazy, efekty
6. Vliv nastavení – modely, AO, AF, rozmazání pohybu 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Druhý díl parkourové akce Mirror's Edge s podtitulem Catalyst je zde a mezi hráči a recenzenty moc kladných ohlasů nezískal. My se v našem rozboru podíváme na technickou stránku hry. Opět vyzkoušíme hru na AMD i Nvidia grafické kartě a otestujeme, které detaily nejvíce ovlivní výkon anebo kvalitu obrazu.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Low, Medium, High, Ultra a Hyper. Jak již bylo řečeno v úvodu, Hyper nastavení dokáže potrápit i referenční GeForce GTX 980 Ti. My se na jednotlivé nastavení podíváme z pohledu výrazně slabší grafické karty - GeForce GTX 960 2GB. Na této kartě do hry vstupuje kromě výkonu čipu také nedostatek videopaměti. 4GB model by možná dával při nastavení Hyper výrazně lepší výsledky, neboť vytížení sběrnice PCI-E v tomto případě atakovalo 40 až 50%.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení - klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

První test je z méně náročné scény v nočním městě. S grafickou kartou GTX 960 hra vypadá hratelně i při nastavení Ultra, ale to platí pouze pro tuto méně náročnou lokaci. Při nastavení Hyper již došla paměť a proto následuje velký skok ve výkonu.

Rozdíly mezi jednotlivými detaily jsou zanedbatelné a jediný velký rozdíl je chybějící vyhlazování hran TAA. Mírně také lze pozorovat chybějící AO, ale jinak nasvícení scény a dohlednost objektů je v obou případech stejná.

Obrázky seřazeny postupně od Hyper po Low:

 Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-


Detaily HYPER -pro zvětšení klikněte-

 Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-


Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna je naopak výrazně náročnější úsek na staveništi ve dne. Zde byl výkon ovlivněn nedostatkem paměti VRAM už od přibližně High detailů. S Nastavením Hyper chvíli hra běžela dokonce jen kolem 5 fps, pak se ale textury asi přeorganizovaly a hra se rozjela na 3x vyšším fps. Škoda jen, že to je stále nepoužitelný výkon.

Pro zajímavost: V této scéně GTX 980 Ti dosahovala cca 50 fps při detailech na Hyper. Takže vliv nároků na VRAM je zde evidentní.

Obrázky seřazeny postupně od Hyper po Low:

 Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-


Detaily HYPER -pro zvětšení klikněte-

 Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-


Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama