Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů

Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

22. 6. 2016 03:00 3

Seznam kapitol

1. Lesk a bída skleněného města 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – FOV, měřítko obrazu, textury 5. Vliv nastavení – světla, odrazy, efekty
6. Vliv nastavení – modely, AO, AF, rozmazání pohybu 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Druhý díl parkourové akce Mirror's Edge s podtitulem Catalyst je zde a mezi hráči a recenzenty moc kladných ohlasů nezískal. My se v našem rozboru podíváme na technickou stránku hry. Opět vyzkoušíme hru na AMD i Nvidia grafické kartě a otestujeme, které detaily nejvíce ovlivní výkon anebo kvalitu obrazu.

Reklama

Character Camera FOV

Posuvníkem ovlivníte zorný úhel obrazu. Uveden je vertikální úhel, takže při nastavení 60° vám na 16:9 poměru stran vyjde horizontální na cca 90°. Vliv na výkon kupodivu byl minimální - 58 fps vs. 59 fps, takže FOV si můžete nastavit jak chcete, ale při nastavení 90 je obraz už opravdu nepěkně zkreslený.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 60 (po najetí myší se zobrazí 90)

Resolution Scale

Měřítko obrazu je ve hrách založených na Frostbite Engine celkem stálá položka a umožňuje Down nebo Upsampling obrazu. Vzhledem k velkému rozsahu má velký vliv jak na obraz tak výkon. Při nastavení na 0,5 byl výkon 123 fps, při 1 (nativní rozlišení) byl výkon 51 fps a při 2 (výpočet obrazu v rozlišení 3840x2160) spadl výkon na téměř neměřitelnou mez 4 fps.

 Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 2)  Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 2)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 2)


Nastavení na 1 (po najetí myší se zobrazí 0,5)

GPU Memory Restriction 

Volba automaticky ořeže detaily tak (textury a rozlišení stínů), aby se vešly do paměti vaší grafické karty. Rozdíl je vidět hlavně na stínech a některých dekorativních texturách. Proti našemu referenčnímu nastavení se výkon změnil jen mírně - 53 fps vs. 58 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na vypnuto (po najetí myší se zobrazí zapnuto)

Texture Quality

Jak již bylo zmíněno, 2GB grafická karta je naprosto nedostatečná pro chod hry s maximálními detaily. Tím důvodem jsou vyšší nároky na grafickou paměť. Ostatně tento trend již ukazují i ostatní hry. Problém je ten, že Mirror's Edge má vysoké nároky i přes mizerné textury. Pokud máte dostatek VRAM (4GB grafická karta), tento detail výkon nijak neovlivní. Na 2GB grafické kartě je však rozdíl mezi nastavením Low a Hyper velmi výrazný - 51 fps vs. 27 fps.

Rozdíly v obraze jsou závislé na typu textur, při snížení detailu na Low to nejvíce odnesou dekorativní textury jako například nasprejované nápisy na zdi nebo reklamy na billboardech. Naopak běžnější textury, jako bedny na obrázku, zůstanou relativně ostré i na Low.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Hyper (po najetí myší se zobrazí Low)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama