Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3
Seznam kapitol
Druhý díl parkourové akce Mirror's Edge s podtitulem Catalyst je zde a mezi hráči a recenzenty moc kladných ohlasů nezískal. My se v našem rozboru podíváme na technickou stránku hry. Opět vyzkoušíme hru na AMD i Nvidia grafické kartě a otestujeme, které detaily nejvíce ovlivní výkon anebo kvalitu obrazu.
Rozlišení obrazovky (Screen Resolution)
Pro test vlivu rozlišení jsem opět vybral spíše náročnější scénu. Takto nějak vám hra poběží z větší části. Pro lepší přehlednost kapitol jsem přesunul položku rozlišení na začátek kapitoly a naopak FOV naleznete až na další straně spolu s dalšími detaily.
Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC (1400MHz jádro) hra běží do rozlišení 1920 ×1080 bez problémů. Občas sice výkon zakolísá a padne i pod 40 fps vlivem dotahování většího množství textur z RAM. Hra i na Medium textury výrazně přesahuje 2GB, ale díky WDDM 2.0 ve Windows 10 se hra dá užít bez stutteringu - pouze místy padá fps níže než by byl výkon 4GB modelu.
Na sestavě AMD je nižší rozlišení omezeno výkonem procesoru, ale s rostoucím rozlišením méně ztrácí dech díky dostatečné velikosti videopaměti. I v rozlišení 2560x1440 si hru užijete krásně plynule, pokud v sestavě budete mít doporučených 16GB RAM.
Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Zvládne hru Mirror's Edge Catalyst rozjet plynule i ve 4K rozlišení? Podívejme se na to:
Hra Mirror's Edge Catalyst na referenční GeForce GTX 980 Ti s detaily na Ultra běží ve 4K rozlišení na hranici 30 fps. Berte ale v potaz to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1070 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení. Po přetaktování na 1400MHz se výkon ve „4K“ vyhoupl na cca 38 fps, takže sice stále výkon nic moc, ale ve „3K“ rozlišení po přetaktování již bylo možné vidět výkon kolem 45 fps, což se dá hrát celkem bez problémů.
Brightness
Posuvník pro změnu jasu obrazu.
Vertical Sync
Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.
Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.
Monitor
Nastavení pro více monitorů – na jakém se má hra zobrazovat
Fullscreen Mode
Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku.