Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 22.6.2016
Mirror's Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů

Druhý díl parkourové akce Mirror's Edge s podtitulem Catalyst je zde a mezi hráči a recenzenty moc kladných ohlasů nezískal. My se v našem rozboru podíváme na technickou stránku hry. Opět vyzkoušíme hru na AMD i Nvidia grafické kartě a otestujeme, které detaily nejvíce ovlivní výkon anebo kvalitu obrazu.


Lesk a bída skleněného města

Mirror\'s Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů

Je tomu už osm let, co se na našich monitorech poprvé proháněla po střechách Faith Connors – hrdinka hry Mirror's Edge. Nový díl nese podtitul Catalyst a na jeho vývoji se podílelo vývojářské studio EA DICE. Vydavatelem hry je opět Electronic Arts a hra je na PC dostupná pouze na platformě Origin. Jak už je v poslední době zvykem, i Mirror's Edge Catalyst využívá proti-pirátskou ochranu Denuvo.

Hru pohání engine Frostbite 3. S ním jsme se mohli setkat dříve testované hře Star Wars Battlefront nebo novém díle Need for Speed. Ten v obou případech předváděl velice pěknou grafiku a hlavně parádní optimalizaci. Mirror's Edge Catalyst je však hra v otevřeném světě. To je velká změna proti předchozímu dílu, takže bude zajímavé pozorovat, jak si z touto disciplínou engine a vývojáři poradí.

Mirror\'s Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů

Po instalaci si hra na disku ukrojila poměrně malý prostor ˜– cca 25 GB, takže přesně podle doporučených specifikací. Po spuštění na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti samozřejmě nastavuji detaily na maximum. To v tomto případě není úroveň Ultra, ale Hyper. Ukazatel framerate běží na poměry Frostbite engine poněkud níže, než jsme zvyklí. Po úvodní misi v otevřeném světě města Glass místy padá výkon i pod 60 fps. Podle ukazatele vytížení paměti VRAM je využito kolem 4,5 GB a to i přesto, že ve hře textury jsou naprosto nevýrazné a většina z nich i méně ostrých než v původním Mirror's Edge.

Po snížení detailů na Ultra se však výkon výrazně zvýšil a grafika hry neutrpěla žádné škody. Hyper detaily jsou tedy spíše na škodu a tak v testu budou i využity jako referenční detaily „pouze“ Ultra, na které byly pořízeny i veškeré doprovodné obrázky v úvodu a závěru.

S nastavením detailů na Ultra se hýbala hra i na sestavě AMD s grafikou R9 290 OC rychleji než na GTX 980Ti při hyper nastavení. Jediný problém u sestavy AMD byl s občasným škubnutím hry, nejspíše z důvodu malého množství RAM (pouze 8 GB).

Mirror\'s Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů

S grafickou kartou MSI GeForce GTX 960 Gaming 2GB opět nastal velký problém v nedostatku videopaměti. Samotný výkon čipu by snad i na vyšší detaily stačil, ale kvůli nárokům na textury (ty ale nechápu, protože opravdu hra má textury opravdu mizerné – většinou jen lesklé jednobarevné plochy). Při nastavení Ultra detailů sice výkon padal pod 30 fps, ale stačí snížit textury na medium a hned už hra běhá kolem pěkných 45 až 50 fps, místy i přes 60 fps.

První chvíle hraní hry na všech třech grafických kartách mě nepřesvědčila o technické kvalitě hry. Frostbite 3 to umí rozhodně lépe, jak bylo vidět například ve StarWars. Kvalita modelů se proti původnímu dílu nijak výrazně nezlepšila a přibyla jen tuna post-processingu a odlesků a lens flares a silnější motion blur a vyšší kontrast a saturace barev... Pojďme se raději postupně podívat na jednotlivé detaily, jak ovlivní výkon.

Mirror\'s Edge Catalyst: rozbor hry a nastavení detailů



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
13 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 4.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.