Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě
Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě
autor: Lucie Jiříková , publikováno 13.6.2016
Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě

Máte pocit, že velcí vydavatelé nemají odvahu přinést nám originální hru? Tak to jste na omylu. Electronic Arts před lety přestavil parkourový akční titul Mirror's Edge, který sklízel kladné ohlasy od recenzentů i hráčů. Pokračování jedné z nejinovativnějších vysokorozpočtových her moderní doby dorazilo na naše PC.


Kritizovat prakticky úplnou absenci lidí není jenom můj rozmar. Předestřený svět Mirror's Edge Catalyst je může být sice na první pohled docela exotický a zajímavý, jenže chybějící detaily, právě třeba i v podobě lidí mu po čase naprosto citelně chybí.

Svět Mirror's Edge je tvořený lesklými povrchy, deskami, plachtami a skly. Zvenčí mají některé budovy trubky lešení, na střechách potom schodiště, zábradlí, strohé strojovny, vývody klimatizací nebo třeba bedny atd. Uvnitř budov se k tomu všemu tu a tam přidají ještě uniformní stoly, výtahy, světla a obrazovky.

V místnostech, kde se setkáváte se svými přáteli, pak najdete ještě módní světla, pohovky, krabice, konferenční stolky, ale to bude plus minus vše (na něco jsem pochopitelně zapomněla, ale moc toho nebude). Co tím chci říct? Absence takových těch maličkých detailů, jako je rozpitý hrníček kávy u počítače, položená tužka na stole, květina v chodbě atd., dokonce i absence jakýchkoliv oděrek na stěně (kromě špinavých stop od bot, které vám znázorňují možný směr překonání překážky) mají za následek, že se ve hře brzy nudíte. A nepomůžou tomu ani pestrobarevné cákance a abstraktní vzory na zdech a podlahách a to ani, když se tyto barvy prakticky v každém novém prostředí úplně změní.

Možná mi docela uniká autorský záměr, ale sterilní prostředí Mirror's Edge Catalyst se mi vůbec nelíbí. Dokonce autory podezřívám z toho, že se jedná o úlitbu malému výkonu herních konzolí – udělat strohé prostředí, které není náročné na výkon, je velmi pohodlné.

O něco lépe z toho vyšly obličeje, ani ty ovšem nedosahují kvalit současné AAA produkce minimálně ve smyslu schopnosti mimiky a prozrazení toho, co si postavy zrovna myslí, nebo jak jsou naladěny. Přechod od filmečků animovaných (a vcelku stylových) k in-game videím tak moc dobře nechápu, protože to by v tomto směru mohlo grafiku a vlastně i celou hru alespoň trochu oživit.

Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě

Posledním dílčím prvkem grafiky jsou postavy, především nepřátelé a jejich pohyby. Ty jsou ve většině případů docela toporné a zvláště na takové nepřátele, kteří chodí po schodech, nebo kteří padají k zemi z vyvýšených pater a následně se nesmyslně odráží, jako by nebyli z masa a kostí, je opravdu žalostný pohled.

Hra barevných světel, odlesků a stínů vypadá chvílemi skvěle, ale samotné prostředí je hodně monotónní a působí přespříliš čistě a rychle se okouká, a tak je výsledný dojem nevalný. I když milovníkům některých uměleckých žánrů by alespoň na první pohled mohla učarovat. Co se mě týče, ačkoliv od vydání prvního Mirror's Edge uplynulo již 8 let, grafika v této hře mě oslovila (a stále oslovuje) mnohem více.

Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě

Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě

Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě

Minimální hardwarová sestava:

  • OS: Windows 7 (pouze 64bitová verze)
  • Procesor: Intel i3-3250 nebo AMD FX-6350 (alespoň čtyřjádro)
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 650 Ti 2 GB nebo AMD Radeon R9 270X a lepší
  • Paměť: 6 GB RAM
  • HDD: 25 GB

Doporučená hardwarová sestava:

  • OS: Windows 10 (64bitová verze)
  • Procesor: Intel i7-3770 nebo AMD FX-8350
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 970 4 GB nebo AMD Radeon R9 280X 3 GB a lepší
  • Paměť: 16 GB RAM
  • HDD: 25 GB


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.