Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě
Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě
autor: Lucie Jiříková , publikováno 13.6.2016
Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě

Máte pocit, že velcí vydavatelé nemají odvahu přinést nám originální hru? Tak to jste na omylu. Electronic Arts před lety přestavil parkourový akční titul Mirror's Edge, který sklízel kladné ohlasy od recenzentů i hráčů. Pokračování jedné z nejinovativnějších vysokorozpočtových her moderní doby dorazilo na naše PC.


Abychom byli konkrétní – kromě několika málo postav, které s vámi budou řešit události příběhu, a nebo vám zadávat vedlejší úkoly, a kromě živých nepřátel narazíte tak možná na deset nezúčastněných lidí. Tito lidé navíc jenom zevlují a jsou přibytí k podlaze – takže je najdete vždy na stejném místě a při stejné činnosti kdykoliv k nim dorazíte.

Nepřítomnost lidí ve městě budoucnosti je prvním vcelku nepříjemným zádrhelem nejen příběhu a jeho uvěřitelnosti, ale také prostředí. Lidé se v současné době množí jako kobylky a pokud někde nevybouchne atomová bomba, budou se množit i nadále a ještě rychleji. Vylidněné střechy domů v budoucnosti tak nejsou sci-fi, ale spíše fantasy, leda by vědci vymysleli, jak deset nemluvňat bezbolestně sloučit do jedné osoby.

Téměř úplnou nepřítomnost lidí autoři sice můžou svádět na to, že se pohybujete po střechách, kde logicky (ve zmiňovaném románu to moc logické není) žádní lidé nechodí. Jenže nedostatek osob je i v interiérech, jako jsou kanceláře a další rozlehlé prostory nadnárodních korporací, kam se v hojnosti také podíváte.

Proto se nabízí otázka, proč lidé staví tak vysoké budovy a zařizují v nich rozlehlé kanceláře, když v nich nikdo není a ani nepracuje? Není to zbytečné a naprosto nelogické?

Zpochybňovat, že v přelidněných městech bude hlavním zájmem velkých společností zřizovat si drahé kanceláře kvůli tomu, aby pak mohly být prázdné, není úplně fair. Vize autorů totiž může být docela jiná – v jejich budoucnosti by například kvůli antikoncepci potají distribuované ve vodovodním potrubí mohlo dojít k velkému poklesu populace, nebo by korporace prázdnými kancelářemi mohly demonstrovat, jak jsou silné atd. V takovém případě by ale vizi autorů měl vysvětlit, nebo alespoň trochu naťuknout příběh. Jenže tak tomu ani náhodou není.

Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě

Příběh vám horko těžko vysvětlí, proč vlastně pořád pobíháte po budovách (a občas třeba i pod budovami) sem a tam jako splašené myši. Ale kdybyste chtěli nějaké doprovodné informace, které by vás dokázali vtáhnout do světa Mirror's Edge Catalyst, musíte jít o dům dále. To je opravdu škoda, protože scifi tohoto zrna mám vážně hodně ráda. A nejsem sama. Kdyby byl příběh dobře napsaný a dokázal smysluplně vysvětlit/odůvodnit předestřené prostředí, mohla se tato hra stát legendou, na níž bychom rádi vzpomínali třeba i za dvacet let. Ale to se nestane. Vlastně si myslím, že v EA budou rádi, když tahle hra úplně nepropadne.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.