DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Resolution Scale

Posuvník pro nastavení měřítka rozlišení. Je to jediná volba výrazněji ovlivňující výkon hry i obraz. Umožňuje totiž snížit renderované rozlišení obrazu bez snižování celkového rozlišení. Díky tomu HUD zůstane ostrý. k dispozici je nastavení od 50 % po 100 %. A rozdíl mezi těmito hranicemi je propastných 71 fps vs. 140 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 50% )

Lights Quality

Nastavení ovlivňuje kvalitu světel na scéně, přesněji jejich maximální počet a dohlednost. Vliv na výkon je minimální – 64 fps vs. 65 fps , takže volbu můžete ponechat na Ultra i na slabších grafických kartách.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Shadows Quality

Nastavení kvality stínů má také nečekaně nízký vliv na výkon – 98 fps vs. 101 fps, pokud nenarazíte na pád výkonu kvůli nedostatku VRAM. Zajímavé je, že v testované scéně ani Ultra nedělalo problémy na 2GB GTX 960, ale Nightmare hra umožňuje nastavit pouze na GTX 980 Ti (nebo jakékoliv jiné 5 GB a více VRAM grafické kartě).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Player Self-Shadow

Volba aktivuje stíny na postavě, ze které stejně vidíte jen ruku a zbraň. Vliv na výkon nebyl změřen žádný, takže volbu ponechte aktivní.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama