Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 1.6.2016
DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.


Vyhlazování hran – Antialiasing

Nastavení hran ve hře DOOM je velmi rozmanité. Ovšem všechny volby mají jedno společné – jedná se vždy pouze vyhlazení hran využívající post-processingu. K dispozici je vyhlazování FXAA a SMAA v kombinaci s temporal filtrem (1Tx), pak samotné TAA a také více násobné TSSAA (8Tx).

Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu – seřazeny podle výkonu.

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Jak můžete vidět, vyhlazování hran přes post-processing opět ubírá minimum výkonu. Velkým překvapením je, že metoda TSSAA(8Tx), nejlépe vyhlazující hrany a shimmering v pohybu, není ani zdaleka nejpomalejší. Nevýhodou je velké rozmazání obrazu, které ale lze ve hře kompenzovat doostřením. S touto metodou vyhlazování hran DOOM vypadá i v rychlém pohybu velice klidně – jako kdyby byl využit klasický MSAA s TRAA.

Klasické SMAA je pomalejší a neredukuje vůbec shimmering v pohybu a je náročnější než všechny ostatní metody. Jeho temporal varianta je ještě o chlup náročnější, a ta už redukuje i pohybový shimmering. Kvality vyhlazení TSSAA však nedosahuje. Ovšem při nižších framerate vypadá lépe, neboť TSAA díky využití více předchozích snímků občas trpí na ghosting.

Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).

Bez Vyhlazování:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování FXAA:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování SMAA:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování TAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování FXAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování SMAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Vyhlazování TSSAA(8Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
55 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.