DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Vyhlazování hran – Antialiasing

Nastavení hran ve hře DOOM je velmi rozmanité. Ovšem všechny volby mají jedno společné – jedná se vždy pouze vyhlazení hran využívající post-processingu. K dispozici je vyhlazování FXAA a SMAA v kombinaci s temporal filtrem (1Tx), pak samotné TAA a také více násobné TSSAA (8Tx).

Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu – seřazeny podle výkonu.

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak můžete vidět, vyhlazování hran přes post-processing opět ubírá minimum výkonu. Velkým překvapením je, že metoda TSSAA(8Tx), nejlépe vyhlazující hrany a shimmering v pohybu, není ani zdaleka nejpomalejší. Nevýhodou je velké rozmazání obrazu, které ale lze ve hře kompenzovat doostřením. S touto metodou vyhlazování hran DOOM vypadá i v rychlém pohybu velice klidně – jako kdyby byl využit klasický MSAA s TRAA.

Klasické SMAA je pomalejší a neredukuje vůbec shimmering v pohybu a je náročnější než všechny ostatní metody. Jeho temporal varianta je ještě o chlup náročnější, a ta už redukuje i pohybový shimmering. Kvality vyhlazení TSSAA však nedosahuje. Ovšem při nižších framerate vypadá lépe, neboť TSAA díky využití více předchozích snímků občas trpí na ghosting.

Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).

Bez Vyhlazování:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování SMAA:

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování SMAA(1Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TSSAA(8Tx):

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama