DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

1. 6. 2016 03:00 63

Seznam kapitol

1. OpenGL ještě nepatří do starého železa 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video: rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Nastavení Video – Antialiasing 5. Nastavení Video – FOV, rozmazání pohybu, barvy 6. Nastavení Advanced – měřítko obrazu, stíny 7. Nastavení Advanced – AO, dekorace, textury
8. Nastavení Advanced – odrazy, částice, motion blur 9. Nastavení Advanced – hloubka ostrosti, HDR, flare 10. Nastavení Advanced – následné úpravy obrazu, UI 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavovat detaily i pomocí profilů. Na výběr je z možností Ultra, High, Medium a Low. Jak ale víte již z rozboru jednotlivých detailů. Většina nastavení nemá velký vliv na výkon a největší vliv na grafických kartách s méně VRAM má velikost texturové cache a stínů. Tyto dvě položky lze dokonce nastavit i nad možnosti profilu Ultra – na úroveň Nightmare. Tu lze ale zvolit pouze na grafických kartách s 5 GB a více paměti.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovaná scéna pochází z pekelné úrovně a jedná se o jednu z hezčích scén, co ve hře DOOM můžeme vidět. Působí celkem rozhlehlým dojmem, ale i tak se jedná o méně náročnou část hry.

Rozdíly mezi všemi stupni jsou minimální a hra na Low i Ultra vypadá téměř stejně. Jediný drobný rozdíl je snad v nasvícení – počtu aktivních světel. Propad výkonu na úrovni High a Ultra je způsoben texturovou cache, která přetéká přes možnosti 2GB grafické karty GeForce GTX 960. Pokud nastavíte profil Ultra a ponecháte textury na Low, výkon se všemi ostatními detaily na ultra se bude pohybovat kolem 70fps.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna je malá uzavřená aréna na začátku hry – váš první souboj s více nepřáteli s brokovnicí v ruce. Ačkoliv je scéna malá a uzavřená, je náročnější než první testovaná scéna v pekle. Je zde totiž vyšší počet světel a efektů.

Opět mezi jednotlivými úrovněmi detailů je minimální rozdíl a hra na Low detaily vypadá téměř stejně jako na Ultra. Největší vliv na výkon opět má texturová cache. V této úrovni odpadla 2GB GTX960 již při Medium nastavení. Pokud ponecháte vše na maximum a nastavíte Low textury, hra pojede kolem 60fps a více.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama