DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 11
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Maximální vs. minimální detaily
Hra umožňuje nastavovat detaily i pomocí profilů. Na výběr je z možností Ultra, High, Medium a Low. Jak ale víte již z rozboru jednotlivých detailů. Většina nastavení nemá velký vliv na výkon a největší vliv na grafických kartách s méně VRAM má velikost texturové cache a stínů. Tyto dvě položky lze dokonce nastavit i nad možnosti profilu Ultra – na úroveň Nightmare. Tu lze ale zvolit pouze na grafických kartách s 5 GB a více paměti.
Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.
Scéna 1
První testovaná scéna pochází z pekelné úrovně a jedná se o jednu z hezčích scén, co ve hře DOOM můžeme vidět. Působí celkem rozhlehlým dojmem, ale i tak se jedná o méně náročnou část hry.
Rozdíly mezi všemi stupni jsou minimální a hra na Low i Ultra vypadá téměř stejně. Jediný drobný rozdíl je snad v nasvícení – počtu aktivních světel. Propad výkonu na úrovni High a Ultra je způsoben texturovou cache, která přetéká přes možnosti 2GB grafické karty GeForce GTX 960. Pokud nastavíte profil Ultra a ponecháte textury na Low, výkon se všemi ostatními detaily na ultra se bude pohybovat kolem 70fps.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
Scéna 2
Druhá scéna je malá uzavřená aréna na začátku hry – váš první souboj s více nepřáteli s brokovnicí v ruce. Ačkoliv je scéna malá a uzavřená, je náročnější než první testovaná scéna v pekle. Je zde totiž vyšší počet světel a efektů.
Opět mezi jednotlivými úrovněmi detailů je minimální rozdíl a hra na Low detaily vypadá téměř stejně jako na Ultra. Největší vliv na výkon opět má texturová cache. V této úrovni odpadla 2GB GTX960 již při Medium nastavení. Pokud ponecháte vše na maximum a nastavíte Low textury, hra pojede kolem 60fps a více.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-