Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Tahle hra není pro starý: Hopsa Hejsa Super Mario DOOM!
Tahle hra není pro starý: Hopsa Hejsa Super Mario DOOM!
autor: Michal Rybka , publikováno 27.5.2016
Tahle hra není pro starý: Hopsa Hejsa Super Mario DOOM!

Dnes budu psát trochu s nadsázkou, ale jen trochu. Nový DOOM je opravdu povedená střílenice, opravdu děsivá a opravdu líbivá střílenice, která si půjčuje od klasiky řadu klíčových mechanismů. Je ale také mnohem rychlejší, zběsilejší a mnohem víc matoucí. Pro řadu pamětníků to bude o poznání silnější kafe!


Pokud něco musím naopak jednoznačně pochválit a vyzdvihnout, tak je to fantasticky provedená industriální architektura, která dokonale štymuje i s myšlenou původního DOOMa. UAC je průmyslová korporace, staví šílená zařízení, která se náramně podobají atmosférickému procesoru Weyland Yutani Corporation. V původní hře jste si industriální architekturu museli tak trochu domýšlet, základní rozdíl mezi budovami UAC a pekelnými hnízdy byl hlavně v texturování. Tady skutečně máte parádně vymodelovanou a hlavně obří industriální architekturu, která dává větší smysl než lávová jezírka, která se víceméně náhodně povalovala po levelech původní hry.

Nový DOOM je skutečně povedená věc, má naprosto fenomenální soundtrack – rozhodně je to následovník absolutně hodný originálu. Na můj vkus je to ale šíleně frenetické, strašně plošinkové a fakt hodně děsivé. Už u původního DOOMa se mi stávalo, že se mi o něm regulérně zdálo. Vážně. A sny, kdy nemůžete najít cestu z bludiště a ono to prostě pořád pokračuje, nejsou nijak příjemné. A tohle vypadá ještě na trochu vyšší level děsivosti a trochu vyšší level nočních můr.

Je to super, ale taky je to docela šílené. Osobně by mi nevadilo, kdyby tam byl i nějaký režim pro pamětníky. Něco jako „Jsem příliš mladý, než abych zemřel“, ale spíš něco jako „Jsem příliš starý, než abych skákal“. Atmosféru to má, že by se dala motorovkou krájet, ale supermáriovitost nekončícího hopsání je pro můj pozvolna chřadnoucí mozek vážně kapku moc.



Tagy: doom  blood  duke nukem 3D  shadow warrior  fps  akce  kllasika  historie  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.5.2016 17:17:54   85.166.249.xxx 946
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.5.2016 17:55:51   89.177.15.xxx 275
je opravdu čistě rubací scifi. Taky mi vyhovoval spíš styl D3 kde jako osamělý přeživší voják si hráč nemohl moc vyskakovat. Tady si lze od počátku počínat jako řezník na drogách. Tím neříkám že je čtyřka špatná, ale rychlost odpovídá spíš Unrealu. Takhle tam hráč působí spíš jako superman mezi monstry. Jde zde o větší prostory které se pro skoroparkourové akce hodí, jenže víc se styl opět přibližuje Unrealu. Atmosféra kdy se jde chodbou s brokovnicí a ze stropu skočí imp je mnohem hutnější. Menší prostory ve kterých rezonují (h)různé zvuky ke značce Doom patří mnohem víc než battle arény .
27.5.2016 21:42:05   188.75.145.xxx 91
Je škoda že v tom singlu nejsou i strašidelný a pomalejší části, hra by pak byla vyváženější.
27.5.2016 22:03:05   95.105.132.xxx 61
Tie miesta kde sa vytrhne tomu demonskemu stlpu s tou svietiacou gulou alebo co to je,oko a spusti sa respawn demonov a uzavrie sa to ako arnea, tak tie su fakt otravne. Hlavne ked sa to donekonecna opakuje v celej hre.
Naopak nesuhlasim ze k Doomovi sa hodia len uzke priestory, tak to mozno maju zafixovane hlavne hraci Doom3. Staci si zahrat Doom1/2 a pripadne nejake wady k nim. Tam su fakt obrovske otvorene priestranstva.

Co sa tyka rychlosti, tak si myslim ze Quake je mierne rychlejsi nez Doom1/2 v MP.Mozno su porovnatelne len Quake, tym ze je full 3d, vytvara mozno dojem vecsej rychlosti. No a problem Dooma 4 nieje to ze by bol fakt dost rychly (Unreal a Ut mi pridu trochu pomalsie), ale ze nuti hraca tak sialene rychlo hrat. Vdaka slabsim zbraniam a fakt velkemu damage ktore robia demoni, musi proste hrac furt behat ako fretka. Vyvojari hraca doslova k tomu nutia a to je otravne a to co kazi dojem.
27.5.2016 22:26:30   89.177.15.xxx 33
u mě pořád vede D3 s HD Absolute modem.
27.5.2016 18:34:42   95.105.132.xxx 182
Aj ked ma p. Rybka casto zaujimave postrehy tentoraz nemozem s nim suhlasit.
Doom 1 a hlavne 2 vobec nemali male areny a neslo vecsinou o koridory. Prave naopak, rozsiahle mapy aj s docela velkymi exteriermi ktore prave neskorsie plnohodnotne 3d enginy uz moc nezvladali.Tak isto pocet priser bol velky. Boli blbe a vecsinou sa rozbehli priamo za hracom ale bolo ich vela. Doom (4) naopak je silne obmedzeny. Staci si pozriet video Doom 4 100000 Revenants.Otazne je ci je to obmedzenie SnapMapu alebo celkoveho Doomu ale na mapu moze byt 64 Revenantov (a asi dokopy hocijakych emzakov) a naraz sa spawnuje max 12 priser!! Su sice inteligetnejsie ale hlavne rychlejsie a maju castokrat iny pohyb ako v povodnych hrach (Hell Knight z jeho doskokom je napriklad dost neprijemny). Tak isto tvrdit ze Duke Nukem3d mal mizerny MP je dost odvazne. Ostatne aj Blood bol vyborny aj ked tam ta VoodoDoll bola fakt silna.
Skor , co sa tyka zbrani, je Doom (4) dost nevyvazeny a docela to citit v MP. Raketomet je skoro nepouzitelny a niektore dalsie zbrane su tiez slabe. V SP zasa naopak emzaci robia brutalny damage. Chapem ze to je cielom aby nutili hraca byt stale v pohybe, len niekedy som mal pocit ze je v podstate jedno aku zbran pouzijem lebo vsetky su na hov*o. Az ku koncu a zopar upgradoch to bolo ako tak zabava. A to je asi to co ma najviac na novom Doomovi stvalo - divny balanc zbrani, ako v SP tak aj v MP. Ostatne ten MP je celkovo dost odflaknuty. Je to miestami az moc rychle ale chapem pristup autorov.
A co sa tyka hudby, tak praveze ta nema moc spolocne s povodnou hudbou z Dooma a skor naopak sa blizi hudbe z Quaka a mozno este viac hudbe z Quake 2.
A co sa tyka enginu, tak som fakt zvedavy ako sa bude vyvyjat dalsi progress v iD Software, pretoze aj ked nieje zly tak to nieje ziaden zazrak a uz vobec nie z pohladu kolko zaberie cela hra na disku pri tom aky vyzual generuje. Tak isto nedostupnost full mod nastrojov je dost velke minus, zvlast pri znaceke ako je Doom (ale kedze to vychadza z idTech5 - Rage tak sa ani nieje moc comu divit)
27.5.2016 21:05:15   188.175.35.xxx 52
Nesouhlasím s tím, že Blood měl pro multiplayer nevybalancované mechaniky, panenka byla vhodná jen do otevřených prostor, mimo jiné vládnul tesla cannon, či klasický raketomet a brokovnice nebyla jen pro parádu, měl by zkouknout seznam dalších nástrojů, kterými jsi mohl disponovat - Rybajz, to sis u mě teď kapku posral. Já se modlím za remaster prvního dílu.


Souhlasím, vzpomínám na to jak se potvoráci mydlili mezi sebou a tenhle taktický prvek mi chybí, strašně.


Ještě jsem Doom 4 nehrál, ale chystám se, jednou.
27.5.2016 21:56:09   95.105.132.xxx 60
Blood bol skvely a skoda ze neexistuje ziadne pokracovanie. Blood 2 bol dost mimo oproti povodnemu Bloodu. Je to jedna z hier ktora by si zasluzila reboot ale s podobnym ciernym humorom a atmosferou.
28.5.2016 09:28:43   188.175.35.xxx 62
Fakt nechápu jak může někdo o původním Blood říct, že měl "nedotaženou mechaniku". Byla to ta nejšílenější a nejúžasnějí záležitost pod sluncem - vem si jen ten komický prvek zmrtvýchvstání a to je jen trešinka na nezapomenutelném dortu z vnitřností prvorozených jehňátek!!!
28.5.2016 10:00:22   188.175.35.xxx 45
Rybajz ty jsi prostě lama, jsem na to teď přišel
24.6.2016 13:21:14   62.209.192.xxx 00
prvek zmrtvychvstani i s hlaskou "I live again." je inspirovanej filmem Armada temnot. Stejne jako v Duke nukem 3D pouzili jinou hlasku z tohoto filmu "Hail to the king, baby." http://www.csfd.cz/film/7552-armada-temnot/zajimavosti/?type=film
28.5.2016 21:22:36   188.75.145.xxx 40
Blood je jedna z nejlepších a nejzábavnějších her co jsem kdy hrál. Hlavně parosto luxusní 2 režimy střelby, celkově level design, zbraně, nepřátelé, zvrácenej humor....rohodně z tý éry konce DOS her je Blood ta nejlepší střílečka která strčí nudnýho Duke 3D do kapsy.
7.6.2016 21:43:29   80.188.28.xxx 30
Bohužel už v modernějších střílečkách taky postrádám ten šmrnc starých klasik i když zrovna o D4 si myslím že se celkem povedl. Každopádně jsem neměl ještě tu čest s mulťákem. Také je vidět i na těchto pokračováních, že bez původního humoru by to nebylo ono, umíte si představit tento díl bez motorové pily? Byl by to dort bez třešničky. Bohužel ale musím konstatovat, že videjko předvedení zbraní ve starým dobrým BLOODU mě teda zaujalo možná víc, než gameplay nového D4, sdílí taky někdo tento pocit?
27.5.2016 21:28:29   188.75.145.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.5.2016 21:32:38   94.112.43.xxx 914
Tahle hra je určená pro koho ? Tragédy nebo zoufalce ?
28.5.2016 09:37:42   88.208.124.xxx 90
... která je důstojná tohoto webu (a ne jak ten paskvil "naší" hvězdy).

Děkuji a prémie přihozena
28.5.2016 20:36:32   94.113.105.xxx 1311
Mně tato recenze připadá, jako by někdo strávil 23 let ve vězení a pak vyšel ven a zjistil, že je všude víc lidí, auta jezdí rychleji a je jich plno a všude se spěchá. Něco jako ten maník s ptákem v Útěku z věznice Shawshank, co ho pustili po spoustě let a on se raději oběsil, protože pro něj ten nový svět nedával.

Pokud bys od Dooma hrával celé ty roky další střílečky a FPS, tak bys přes všechny ty Unrealy a Quakey a CoDy a Dying Lighty a plno jiných byl díky vývoji her s Doomem 4 v pohodě. Mně je 36, Doom jsem mastil kdysi na 486 s 14" monitorem a kuličkovou myší a s tím novým naprosto v pohodě jsem... I když bohužel si už zvykám, že všechny tvé články v poslední době jsou tak nějak ubrečené, jak je všechno špatně a že to kdysi bylo lepší... Tedy pokud zrovna nejsou paranoidní a člověk se nedozví, že pokud to tak bude dál, bude z toho velký průser
28.5.2016 21:24:36   188.75.145.xxx 01
Asi tak. Hlavně tam jde sakra nastavit FOV a neni tam stupidní FPS lock a jiný hovadiny. Konečně pořádná řežba co se dá hrát bez tweakování FOVu, to je fakt super.
29.5.2016 10:27:11   89.176.244.xxx 132
Mozna to jenom nenapsal dostatecne vystizne. Ja mam treba podobny nazor jako Rybka, ale neje preci o tohohle konkretniho Dooma, ze je takovej moc zrychlenej a uskakanej, ze to my starsi nedavame, ale spis je problem, ze je ten novy Doom stejny jako x dalsich strilecek z posledni doby. To je myslim kamen urazu, ze vsechny nove hry jsou jak z kopiraku a pokud vas zrovna tenhle zrychlenej system hrani nebavi a na druhou stranu vas nebavi ani strategie, kde je zase moc nuda, tak v podstate ja dneska nemam pomalu co hrat. Proste bych si pral, aby vyvojari taky udelali nejakou hru nekde uprostred, aby to nebyla nuda, ale zase to nebylo az tak moc akcni. :-)
30.5.2016 17:57:57   89.103.14.xxx 30
Ono si člověk těžko vybere. Vždycky někomu něco nepůjde pod fousy. Ale...když vezmu že vlastně Doom jako takový definoval spíš ony frenetické akce ze kterých potom vycházel Quake a Unreal, těžko ho soudit za to, že je nový díl po těch letech rychlý. Když vyšla trojka mnozí hráči brbrali nad tím, že už to prostě není Doom, právě díky mírnějšímu tempu a většímu důrazu na atmosféru.
Otázka je, jestli je právě člověk cílovka dnešních akčních FPS her. Potom se spíš poohlížet po nějakých, co sebou nesou i jiné prvky a nevycházejí čistě jako FPS akce. Dobrým příkladem by mohlo být třeba Metro, již zmíněný Alien:Isolation nebo snad i Dishonored. Mně třeba přišel docela vyvážený i Wolfenstein:New Blood. Samozřejmě ani tyhle tituly nerostou jako houby po dešti. Stejně jako nových Doomů není stovka. A jsem velmi rád, že se objevil mezi všemi těmi CoDy, Battlefieldy a případně FarCraji, co se už docela opakovali je to přijemné osvěžení.

Příjde mi, že právě ohledně toho i reklama a slogan "Ukažte, že nepatříte do starého železa" aneb pro všechny hráče devadesátkových let, kteří skákali rocket jumpama přes bazény s lávou, kdy ve vzduchu postříleli ještě pár enemáků, dalším odpalem proběhli pastičku a pár krokama vymetli secret, aby si to celé zopakovali nejkratší cestou k exitu se strafováním a dodgema mezi lítajícíma projektilama. Bez autohealu, bez nějakého táhlého příběhu a keců, bez tahání za ručičku.
1.6.2016 11:37:55   185.60.58.xxx 00
Cely clanok je pisany formou ako keby neexistoval DOOM3 a ako keby herni starci nikdy nehrali ani len Quake2 alebo lepsie Q3A.
Btw. D4 som este nehral, ale podla viacerych gameplay videi co som videl su riestory viac osvetlene ako v D3 a pravda je to tak viac farebne pestrejsie.
15.6.2016 09:27:24   78.108.148.xxx 02
LOL strasidelne tak tome rozsekalo
ta hra je o tom jak umis hrat pokud umis strilet a dobre se hybat, kontrolovat okoli nenaskaces se tolik, ale to je asi dane tim jak "STARY" hrac jsi

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

90 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 43.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.