Přijde po letošní E3 konec herních konzolí?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Přijde po letošní E3 konec herních konzolí?

Přijde po letošní E3 konec herních konzolí? | Kapitola 5

Dominik Liebezeit

Dominik Liebezeit

11. 5. 2016 03:00 48

Seznam kapitol

1. Sony chystá překvapení 2. Známé specifikace PS4 „Neo“ a virtuální realita 3. Facka hráčům 4. Osmá generace je... divná 5. Jak z toho ven 6. Máme platit za lenost vývojářů?

Zprávy o tom, že Sony tajně chystá silnější verzi Playstation 4, se na nás v poslední době hrnou z tolika zdrojů, že je pomalu na čase je začít brát vážně a je téměř jisté, že nás na letošní E3 čeká zásadní odhalení. Podle neoficiálních zpráv by výkon PS4 měl narůst až o 125 %! Upgrade po tříletém cyklu, se ale může Sony škaredě vymstít.

Reklama

Konzole osmé generace jsou slabé. To je prostě fakt, se kterým se už v tuto chvíli moc dělat nedá. Jak teď ale z toho ven? Tato generace je tu s námi ani ne tři roky, a už teď se pořádně zadýchává. Poselství, aspoň od Sony, pokud skutečně k vydání PS4 „Neo“ dojde, je asi následující: „Uznáváme, že jsme vyrobili slabou konzoli s jejíž hardwarem neumíme, nebo nechceme pracovat, abychom odemkli její plný potenciál. Uznáváme, že jsme se snažili ušetřit a vám konzoli prodali za plnou cenu, ale vy teď pojďte, a kupte si konzoli znova, teď už je mnohem lepší... aspoň na další dva roky.“

Dostáváme se k jádru pudla, a tím jsou dle mého soudu dvě věci: Za prvné, hráči, kteří si kupují konzole, si je nekupují kvůli grafickým orgiím. Na ty jsou tu nabušené PC sestavy s třikrát takovou cenovkou. Pokud si někdo myslí, že si koupí konzoli za 10 000 Kč, a dostane stejnou úroveň detailů jako někdo, kdo utratil za herní PC 60 000 korun, tak je vedle jak ta jedle. To co proběhlo u sedmé generace, kdy několik let byly konzole výkonější, byla anomálie, nikoli pravidlo (otázkou je, na kolik by se toto dalo zopakovat při adekvátním vývoji konzole).

Rozdíl konzole oproti hernímu PC

Druhá věc je, že hardware konzole může být oproti PC slabý jak chce, ale pořád jde o uzavřený systém, který je obrovskou výhodou. Pokud se vývojáři naučí se systémem pracovat, není třeba brutálního výpočetního výkonu. Co třeba Xbox 360? Xbox 360 byl v době vydání Halo 4 sedm let starou konzolí a co z něho vývojáři dokázali vymáčknout bere dech. Halo 4 je nejlépe vypadající hrou na Xboxu 360 a jednou z graficky nejpodařenějších her roku 2012.

Jedna z nejlépe vypadajících her roku 2012 na 7 let starém HW

Důkazem, že stejný postup jde aplikovat i na konzole současné generace, budiž další ze série her Halo, konkrétně Halo 5: Guardians, jež je dnes považováno za nejlépe vypadající hru na XBox One. GPU Xbox One je papírově mnohem slabší než GPU Playsationu 4, a přesto dokáže Halo 5 přinést krásnou grafiku a stabilních 60 FPS! A jak? Prostě a jednoduše vzali vývojáři z 343 Industries v potaz možnosti a limity konzole, a tomu celou hru přizpůsobili.

Trocha práce a 60 FPS je na světě!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama