Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Přechod na DVB-T2: Konečně šance zbavit se televize!
Přechod na DVB-T2: Konečně šance zbavit se televize!
autor: Michal Rybka , publikováno 22.4.2016
Přechod na DVB-T2: Konečně šance zbavit se televize!

Když před lety nastupoval standard digitálního vysílání DVB-T, kritici upozorňovali na to, že je v podstatě zastaralý a že když už jsme na analogovém vysílání zamrzli na tak dlouho, vyplatilo by se počkat na jeho nástupce. Ale proč by si národ neměl upgradovat televizory na zastaralý standard? Po pár letech si je prostě koupí znovu, no...


I klasická internetová textová média dnes kombinují text a video a činí obsoletním nejen tisk, ale i televizi. Obsahově i technologicky dávno překonala klasická média a pokud umíte světové jazyky, otevře se vám svět netušených možností a neuvěřitelné hory obsahu. Televize, vysílající reprízy repríz a nabízející obsahovou pustinu, se stále více marginalizují a s tím, jak mladší generace učí tu starší generaci používat internet, se stávají stále zbytečnější a zbytečnější. Pokud umíte alespoň anglicky, můžete se k televizi otočit zády a už se nikdy nevracet. 

Tak proč se vůbec zabývat nějakým upgradem na nový televizní standard? Proč se vzrušovat tím, že obsah bude placený? Jediné, co nás může trápit, je fakt, že si stále nemůžete pořídit samostatně internet, ale například kabeloví poskytovatelé vám k němu přilepí placený televizní balíček, i když už televizi nemáte a balíček nechcete. Prostě ještě nedokázali udělat ten myšlenkový krok, že jsou televize zbytečné. Anebo mezi svoji klientelu musí rozestřít platby, které televizím odvádějí. Pravda, mohlo to být ještě horší a mohli k tomu dát balíček pro deset předplacených telegramů měsíčně a nebo jednu jízdu koněspřežnou dráhou. Prostě – nějaké to technologické retro, které už nepotřebujeme, ale z nějakého důvodu stále ještě přežívá.

Nepotřebujeme nové standardy. Potřebujeme velké obrazovky bez zabudovaných tunerů a rychlá a spolehlivá data bez zabudovaných televizních balíčků. A televize ať si svůj unikátní a skvostný obsah zakódují a prodávají komukoliv, kdo o něj bude mít zájem, třeba fanouškům české tvorby anebo českých archivů, tedy alespoň těm, kteří si své oblíbené archivní filmy za ta léta ještě nekoupili.

Z filmu Zítra to roztočíme, drahoušku...! (1976). Žádná z televizí jej neodvysílala už několik měsíců, brzy nás čeká nová vlna repríz.



Tagy: televize  interntet  youtube  digitální vysílání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.4.2016 22:01:14   188.175.35.xxx 184
dnes jsem teda "z první" sáhnul po těch videích a běhal mi mráz po zádech - Active TV, atmoška IT tunelů z přelomu tisíceletí, věru, výživná zábava, tomu říkám úvodní materiál.

Infrastuktury jsou prostě u nás obrovský absurdní problém. Děsím se co zase napáchá EET - vidím to poslepu v barvách normálně.
23.4.2016 00:42:52   93.99.220.xxx 253
Tv tady s nami bude jeste dlouho. Nejcenejsi budou sportovni kanaly. Trvalo jim to dlouho nez na to prisli. Tam je sance vydelat, protoze u live prenosu si vetsinou vybirat nemuzete a pokud chcete komentar v cz, tak uz vubec ne.
23.4.2016 17:14:09   188.75.128.xxx 321
Otázkou je, proč by ten sportovní přenos nemohl být na internetu a klidně zpoplatněný. Když se jednou za rok chci na nějaký přenos podívat, tak bych třeba 10 korun zaplatil. Ale abych si kvůli tomu kupoval celý kanál, to ať si nechají.
23.4.2016 02:18:49   185.99.176.xxx 308
Tady je vidět, že to psal nějaký Pražák. Možná tak v Praze je normální k internetu nacpat i nějaký balast jako telku atd. Praha je totiž co do internetu slušně zaostalá, jsou tam lokality, kde nejlepší nabídka je ou fůj nebo u pí..y se svými balíčky za dardu. Jinde v republice je to paradoxně lepší. Mohu posoudit, dělal jsem pro ISP jak v Praze, tak na jiném městě, tak i v totálních kotěhůlkách. V Praze byl net nejdražší a nejpomalejší.
23.4.2016 18:03:48   77.236.206.xxx 41
Totální pravda. V Praze musí mít člověk štěstí na panelák s optikou od Pe3ny.net nebo být v dosahu JMnet. Jen vyjedu za Prahu, za stejnou cenu se dá najít i 10x rychlejší tarif bez agregace
23.4.2016 21:40:00   89.103.108.xxx 110
Jsem rád, že mám alespoň možnost výběru mezi O2 a UPC v centru Prahy a za 600 Kč mi 200/20 přijde celkem fajn. Myslíš, že bych si nekoupil levnější se srovnatelnou rychlosti, kdybych mohl, od těch malých poskytovatelů? Hlavně, že nejsem odkázaný na nějaký přeprodejce polní wifi 3mbit za 500.
24.4.2016 01:16:52   90.183.221.xxx 23
hmm to se nekdo ma, centrum Prahy-Zizkov a je tu jen VDSL 40/4 z 550 mesicne ale tak co, aspon ze dobre slape
UPC a pod s 200 to bych bral ale hold nelze.
Rychlost ale uz spatna neni, takze alespon tak za ten pokrok od O2.
24.4.2016 11:21:41   77.236.206.xxx 60
přitom by nebyl takovej problém natáhnou optiku. Chodníky se kopou každejch 5let a dotační programy na to taky jsou. Určitě by se našla spousta lidí, co by na to přispěla, pokud by síť byla v majetku někoho důvěryhodného.
24.4.2016 01:25:13   90.183.221.xxx 46
Jak to? Nechapu tu vetu...
"je fakt, že si stále nemůžete pořídit samostatně internet, ale například kabeloví poskytovatelé vám k němu přilepí placený televizní balíček, i když už televizi nemáte"
Net slo normalne poridit, holej net! Nemusi mit clovek pevnou ani tv ani dalsi balicky

Jak zde autor pise:
"Hlas mladší generace už promluvil, začali se masově odvracet od televize – a to se prosím ještě ani nezačalo se zpoplatňováním. Primárním komunikačním kanálem jsou pro ně sociální sítě a video"
-Vsak jo, kdo by dnes z normalnich a jeste premejslicich lidi koukal na TV? TV koukaj jen lidi co uz jsou na tom zle, hlava jim dela problemy
Mlada generace to stahne z netu, pripadne nekde pusti online. Pokud to ale online pustit nelze, radsi to stahne, jelikoz je to zadarmo nez za to platit
Navic casto je to jeste lepsi, pokud sahne nekdo po blu-ray tak ma 30GB film paradniho vobrazu

Music to stejny, kdo posloucha radio? Nemocnej Pepa Vomacka? nebo starej pan v duchodu, co uz zil driv?
Dnes se zapne mp3 a nebo pro narocne HD player at uz v aute a nebo do sluchatek, pripadne repro a music tej je... stahne zdarma... mp3 320kbps, Flac 24/192, DSD
Vse zdarma
26.4.2016 09:39:47   37.188.162.xxx 50
Rádio bych do toho nepletl. To poslouchám v práci každý den. Důvod je prostý. Lokální zpravodajství. To mi bohužel vlastní výběr mp3 neposkytne. A za volantem se taky hodí aktualní informace o nehodách a dopravní situaci.
23.4.2016 05:48:18   37.188.132.xxx 155
Nebude ve chvíli, kdy bude pouze DVB-T2, o staré přijímače zájem z důvdu nemožnosti přijímat TV signál a tím i neplacení koncesionářského poplatku? Například do firem by to mohlo nějakou tu korunu ušetřit.
(A nedělám si iluze, že poplatek již v té době nebude)
26.4.2016 08:07:40   83.208.46.xxx 60
Ne, není tomu tak, v domácnosti se poplatek platí z elektrické přípojky, pokud nedáte čestné prohlášení, že nevlastníte žádný přijímač, a ve firmách se platí za televizor/rádio od kusu, bez ohledu, zda je či není zařízení schopno cokoliv přijímat. Pokud si myslíte, že to tak není, schálně po tom zapátrejte. Viz třeba tady:
http://www.digizone.cz/clanky/ct-vyhrala-soud-o-poplatky-za-nefunkcni -tv/
Je to z roku 2010, ale platí to stále, žádna změna se v tomto nekonala.
Zajímavé je, kolik máte plusů, aniž by někdo evidentně tušil, jak to vlastně ve skutečnosti je.
23.4.2016 05:52:48   37.188.132.xxx 81
A to ještě v článku nezazněla kritika tragického zavádění DVB-T a pooomaaalyý přechod z analogu, kdy se mnohdy muselo kombinovat DVB-T a analog, na což TV nebo obslužný soft nebyl moc připraven, nehledě na neustále investice do antén.
Situace v digitálním rádiu je ještě šílenější - viz http://www.digitalradiodab.cz/ - různé normy na různých částech republiky, nedostatečné pokrytí a kupodivu, mezi lidmi se tato technologie ani moc nešíří.
24.4.2016 22:41:43   85.71.139.xxx 41
Osobně si myslím, že rádio má smysl. Především by mělo dojít k tomu, že jeden kanál bude vyhrazen pro havarijní vysílání a měl by jít chytit na každou krystalku. V době mimo krizi by na něm měly jet zprávy a dopravní situace. Jinak ať si frajeři dělají, co chtějí.
26.4.2016 09:56:46   37.188.135.xxx 20
Jak by se mohlo digitální rádio šířit mezi veřejnost? Prakticky nulové pokrytí odpovídající experimentálnímu provozu na pár místech v zemi. Ještě jsem neviděl autorádio podporující dab, hifi věže taky, smartphony chytnou jedině FM a co jsem nedávno hledal nějaký přijímač, tak výběr je otřesnej a ceny v řádech jednotek tisíc za fórově vypadající plastový krabičky musí odradit každýho potenciálního posluchače. K tomu navíc většina lidí o digitálním rádiu ani neslyšela. Já ho do nedávná taky považoval za mrtvý projekt, což více méně očividně je. Mimochodem. Existuje nějaký opravdu smysluplný důvod přechodu rádia na digitál?
23.4.2016 07:18:21   188.246.111.xxx 427
Česká (ve smyslu základní balíček čt,nova,barandov, prima atd.) televize je přežitek, který jede už jen ze své setrvačnosti. 3 Roky staré "Mega filmy" s 4 hodinovou stopáží díky reklam. Nezajímavé seriály, nezajímavé pořady. Koukají na to jen staré tetky, co nemají co dělat a lidi, kteří si z celé té škály vyberou jeden dva pořady, které je baví. Doba televize ustupuje a myslím, že ji v budoucnu ve světě nahradí, jak bylo zmíněno "doplňková televize v prohlížeči poskytována k internetu." Tady v česku mi přijde situace mnohem horší. Spousta mladých lidí neumí anglicky ani fň a rodí se tu stále nové a nové generace budoucích "přijdu z práce, sednu na gauč, zapnu tv, vymažu mozek, jdu spát." A díky tomu tady v česku zůstane televize minimálně o 20 let déle, než ve světě. A až v nějakém roce 20xy bude svět frčet na vlně internetové televize s prakticky nulovým zastoupením klasické digitalní televize, tady v česku pofrčí sté opakování Pokladu Anežky české a Rad ptáka Loskutáka. Ono, autor si tady stěžuje, že česko je odpaďák světa. No je, protože si to ale lidi nechají líbit. Ne každý má tu možnost, ale já si radši zajedu pro prací prášek do Německa, nebo si koupím jednou týdně drahý džus Granini, než 3x K-classic sračku. Je to prostě o mentalitě lidí, tady v česku. Smeťák světa jsme a smeťák světa zůstanem. Konzumně, technologicky, cenově.
23.4.2016 18:13:06   77.236.206.xxx 86
Trochu tě potěším, chodil jsem na školu, kde mi říkali, že my to tu musíme vylepšit k obrazu svému.
V tom pokračuji, každý rok mi projde pod rukama 20 dětí ze ZŠ a vtloukám jim do hlavy, že oni nebudou tupě chodit do práce a válet se na gauči, ale naučí se a založí firmy jako Google, Tesla motors apod.
Sám jsem ještě moc nedosáhl, ale mám vizi a jdu za ní.
23.4.2016 18:28:08   188.246.111.xxx 25
Není nutné, aby každý zakládal Google a Tesla Motors, děti se naučí jedno..né každý je vyjímečný, ne každý bude ten bohatý, správný. Ale sebevzdělávat se...třeba v té angličtině, která neskutečně obohacuje život, by měl být základ. Už pár let v ruce držím CAE certifikát a jsem za něj neskutečně vděčný, že mě samostudium a příprava na tuto zkoušku vyšvihla tak vysoko, že si můžu sledovat zahraniční kanály, videa, zprávy a jazyk mě neomezuje.
24.4.2016 00:49:44   37.188.139.xxx 190
Jde to i bez certifikátu
24.4.2016 22:44:24   85.71.139.xxx 190
Doufám, že jste CAE nedělal kvůli tomu, abyste se mohl dívat na seriály
23.4.2016 11:35:29   86.49.108.xxx 270
Ono je to hodne i o tom, ze pusteni si Youtube neni tak jednoduche jako si pustit TV. Jde totiz o to, ze spousta lidi ma televizi jako kulisu a je v podstate jedno co tam vysilaji, takze prijdou domu klik na ovladac a uz tam neco hraje.
Nicmene teda je dneska TV na ustupu i mezi starsima lidma, treba ne tolik na venkove, ale ve mestech uz na to kouka jen cast lidi, da se teda predpokladat, ze pro Novu a Primu to brzo zacne byt problem, CT je v pohode, ta si vybere povinny desatek a jestli zacnou lidi odhlasovat TV, tak se zavede desatek pro CT z internetu a hotovo.
---
Jinak nevim UPC nabizi internet a TV oddelene, Centrio oddelene, O2 to take nabizi zvlast a takhle by se dalo pokracovat. Kde autor prisel na to, ze nekdo nechce TV a musi ji platit kvuli internetu? Takoveho poskytovatele neznam a docela by me teda zajimalo, kdyby autor uvedl odkaz a primo rel, kdo tohle dela?
23.4.2016 13:51:17   188.175.35.xxx 70
Ta "pasivní účast" se dost podceňuje, jednoznačně.
24.4.2016 00:51:16   37.188.139.xxx 42
Dneska už všichni větší poskytovatelé nabízejí oddělené služby, taky nevím, jak ma tohle pan Rybka přišel...
23.4.2016 12:34:52   88.101.109.xxx 137
A je úplně jedno, jestli nakonec skončí v TV, na internetu, v mobilu, nebo kdekoli jinde. Youtube možná uživí pár nejaktivnějších youtuberů, ale tím to končí. Ty formáty, co jsou uváděný jako přiklad, jsou fajn, ale do klasické televizní produkce, to má pořád hodně hodně daleko. Je paráda, že Netflix a spol. investují neskutečné peníze do obsahu, aby nalákaly předplatitele, jenže všechny tyhle služby jsou pořád jen internetová bublina, do které investoři pumpují peníze zhora zdola. Zatím nikdo se neodvažuje počítat ani základní ROI, nikdo nepočítá, nakolik se investice do těhle formátů vůbec vyplatí a jestli to nese nějaký zisk. Je to krásný čas pro ambiciózní tvůrce a herce, kteří se už nemusí doprošovat účetních v Hollywoodu, ale standardní mediální průmysl funguje jinak a dřív nebo později to dostihne i tyhle nová média. Komerční televize v USA vysílá reklamní blok cca. každých 7 minut. To samé "běžná" kabelovka. Tyhle peníze prostě jenom v internetu nejsou a nejspíš nikdy nebudou a pochybuju, že je dokáže nahradit těch cca. 10 dolarů předplatného za nějakou streamovací službu. Takže buď dojde k drastické redukci dostupného obsahu, nebo si místo komerční televize prolezlé reklamou budeme předplácet 5-10 různých služeb, produkujících různé programy, které zrovna chceme vidět. Jiná možnost prostě není (ano, samozřejmě pořád můžeme pirátit, ale to jde jen do té míry, kdy se najde někdo jiný (a bude jich dost), kdo ten obsah zaplatí).
23.4.2016 21:12:21   86.49.108.xxx 51
Je to pravda, ale jako vzdy existuji dve strany teze mince. Na jedne strane jsou naklady na vyrobu poradu a prenos a na druhe strane je divak, jehoz penezenka neni bezedna a nekde uprostred se musi sejit, jinak to samozrejme nedava ekonomicky smysl. Soucasny televizni model je bohuzel degradovany tretim ucastnikem pri dohode o cene a to je reklamni spolecnost. Takze divak bud plati jen malo penez nebo to ma zadarmo za sledovani reklamy a cele to plati ten treti ucastnik. Problem je, ze pro cim dal vic lidi je to nevitany ucastnik smlouvy a snazi se ho odstranit. Takze se da do budoucna predpokladat, ze jeho vliv bude klesat a teda jsme zase na zacatku o dohode o cene mezi vyrobcem poradu a divakem. Jenze vyroba poradu dnes diky pokriveni trhu stoji tolik, ze to nikdy divaci nezaplati, takze v podstate jedinna moznost je vnest do procesu trzni prostredi a zacit ty porady vyrabet levneji. Ono jenom na digitalni distribuci muzete usetrit enormni mnozstvi penez a tech veci, kde se da setrit aniz by to ovlivnilo kvalitu, je moc. Ve vysledku by teda placeni za obsah nemusel byt az takovy problem, ale pro soucasne velkovyrobce poradu do televizi to znamena uplnou revoluci v jejich podnikani a do toho se jim moc nechce, nicmene nastane chvile, kdy proste jinou moznost mit nebudou, protoze soucasny prezily system se zacne, jak Rybka spravne predvida, hroutit.
23.4.2016 16:52:29   77.242.95.xxx 105
No ja nevim co zabavneho ci zajimaveho je na kancelar branik?To ma byt jako budoucnost tv?Potes koste tosi radsi pustim zitra to roztocime drahousku.
Navic dvbt byl nehorazny bordel protoze se prechazelo na dvbt mpeg2 i kdyz museli vedet ze na hd programy to stacit nebude tak bylo dvbt mpeg4 a nejakou podobnou kulisarnu urcite vymysli u dvbt2. Me se naopak libi vyuziti hvbbt.Skoda ze to ma jen funkcni ceksa tv , prima je v pilotu a nova zas prosazuje ten svuj placenej shit ala usa.
Nejaci yutuberi a jejich radoby videa sou me take ukradene a budoucnost v tom nevidim, mozna jen ta zpitomela mladez nez aby hrala hry tak cumi na videa jak nekdo hraje.
http://bonusweb.idnes.cz/an keta-vliv-youtube-videi-na-prodeje-her-fdm-/Magazin.aspx?c=A160419_154752_bw-magazin_anb
24.4.2016 01:11:14   37.188.139.xxx 90
A byl jste někdy na youtube? Podivte se, ale tam si můžete vybrat, na co budete koukat. A fakt to není jen o tupých pubertálních youtuberech, jejichž příklad jste vytáhl. Překvapivě na YouTube přispívají i duševně dospělí jedinci a není jich málo. Rozhodne víc než ve všech českých televizích dohromady.
23.4.2016 17:06:17   212.79.106.xxx 521
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.4.2016 01:14:36   37.188.139.xxx 111
No však on taky nenadává na televizi jako přístroj, ale na televizi jako službu
23.4.2016 17:07:24   178.40.123.xxx 1520
Fakt slaby clanok a trochu mimo.

Youtube nema sancu konkurovat TV v dohladnej dobe. Udavane priklady su uplne o nicom a slabe. Kvalita je nizka alebo len pre uzky okruh ludi(kto bude pozerat dookola faily alebo co vydrzi AK-cko alebo ina zbran).
Youtube je plny balastu. Kvalita sa tam hlada len fakt tazko. Tazko niekto bude tvorit kvalitny obsah bez slusnej zaruky zisku.
Youtube je dobry na zdielanie ale zly/tazky na zarabanie penazi.Youtube je tam preto lebo obsah je zadarmo. Co by sa udialo, keby sa obsah zpoplatnil nikto nevie a riskovat asi nebude.

Jedine s cim suhlasim je to oddelenie TV tunera od televizie.
Problem s operatormi mam ten, ze ziaden neponuka moznost vybrat si kanaly, ktore chcem. Preco nerozumiem. Ak by bola moznost, tak dostanu moje eura, inac nie.
24.4.2016 01:05:29   37.188.139.xxx 51
Uvedené příklady jsou jen příklady a YouTube není jediná služba svého druhu. TV je dneska dobrá tak akorát jako kulisa, opravdu dívat se na ni nedá. Když se chci na něco dívat, jdu na internet, i kdyby to mělo být jen do archivu některé z televizí - přežiju jednu tupou reklamu na začátku a pak už mě nic neruší a nemusím být u televize v hodinu, kterou mi určil programový ředitel. Případně volím HBO Go nebo Netflix.

YouTube samo o sobě je k ničemu, ale tohle není jen o YouTube.
24.4.2016 19:45:26   95.102.47.xxx 53
Prepac ale v clanku nebol a ziadna ina sluzba spomenuta(rad by som sa poucil). Aj preto hodnotim clanok tak slabo. V clanku je pouzity len youtube a zle pouzite priklady. Nieje tam ziaden odkaz na kvalitny obsah pre sirsiu populaciu.
TV urcite nieje dobra len ako kulisa. Je tam casto odpad ale napriklad na nasej verejnopravnej televizii sa da najst toho dost na pozeranie a nerusia ma ani reklamy. Tak preto nelutujem koncesionarske poplatky. Komercne TV su na tom ovela horsie a kvalitenho obsahu je tam malo a ta reklama to este via ckazi. Neviem ci si si vsimol ale dnesne TV vedia nahravat programy, tak niesom nuteny pozerat vtedy, ked sa to vysiela.
Televizie ponukaju live prenos vlastnej tvorby cez internet a maju tiez archiv!!!
Ked mi tento obsah niekto poskytne inym rozumnym sposobom nebudem proti. Aj tak to bude musiet niekto nejako zastresovat a ci to je RTVS, NOVA,EUROSPORT,.. alebo niekto iny je mi jedno.
DVB-T je tu nepodstatne, dnes aj tak kopa ludi ma TV cez kabel alebo cez svojho internetoveho providera.
Autor si vytiahol len veci zapadajuce do jeho schemy a tym uplne skazil cely clanok.
Prinos tohot clanku je fakt slaby.
23.4.2016 17:23:56   195.122.213.xxx 1626
Rybkovo svaté tažení proti televizi je vskutku zábavné...
Sakra, co mu ty televize udělaly? Nebo je stupidita naprosté většiny obsahu na Netflixu menší(tak ňák lepčí, protože je to kchůůl) než v běžné TV? Na zpravodajských webech a streamech se snad lže méně?

Rybko, Rybko... Kdysi jsi míval občas dobré postřehy, teď je to smutný pohled.
24.4.2016 00:57:47   37.188.139.xxx 83
Ne, ale na internetu si člověk může vybrat, co a kdy bude sledovat. V televizi to za něj vybírá někdo jiný. Navíc na netu je ten výběr a rozsah podstatně větší.

Viděl jste vůbec někdy, jak funguje Netflix nebo koukáte jen na televizi? Jinak byste snad nemohl napsat takovou blbost...
23.4.2016 20:45:04   83.240.39.xxx 121
Potřebujeme velké obrazovky bez zabudovaných tunerů a rychlá a spolehlivá data bez zabudovaných televizních balíčků.

Presne to jsem nedavno shanel a opravdu zde v tomto smeru neni az tak velky vyber...Ja uz TV vysilani nesleduju asi 5 let...a vubec mi to nechazi.... Akorat jsem z tech posr. raklam byl vzdycky nasr. a ze zpravodajske zumpy taktez.
24.4.2016 08:21:28   84.242.66.xxx 70
Ale jednosměrná distribuce dat v takovým objemu a tolika klientům má taky něco dosebe.
25.4.2016 11:41:10   165.72.200.xxx 00
Pokud se ovsem nedistribuuje do lidi to, co melo jit davno rovnou do /dev/null.. To totiz jakekoli kouzlo zoufale postrada.
30.4.2016 06:13:46   84.242.66.xxx 21
Tak to není problem jen TV, ale I offline medií a internetu. Do distribuce jde to co si lid žádá.

Stejně jako lze distribuovat AV signal jdou takto distribuovat data. Svojeho času bylo populární sosat velká data po satelitu a po pomalém netu si jen ovládat co že to sosnu.
28.4.2016 14:35:57   90.183.77.xxx 01
Televize s námi bude ještě dlouho, dokud jí nenahradí něco stejně jednoduchého na ovládání. Zmáčknu červené tlačítko, přepnu program, nastavím hlasitost, na pár stisknutí mám pohyblivé obrázky. Youtube? Zapnou počítač, spustit program, vyhledávat, psát na klávesnici, moc komplikované! Až to bude na jeden čudlík, zabudovaná kamera rozpozná xicht a podle toho mu naservíruje obsah, to bude něco!!!
28.4.2016 15:50:41   192.168.42.xxx 00
TV s námi bude dlouho, ale to neznamená že už za 5 let nemusí vypadat tak, že se po zapnutí objeví kaleidoskop pořadů, které si buď pustíme jak budeme chtít nebo si zvolíme předpřipravené sady "TV klasik, TV romantika ..." s odborně namíchanou směskou pořadů v tom správném pořadí (v 19 hod Zprávy). Prostě takové živé EPG které lze pustit buď ručně nebo ho nechat postaru plynout. Na to stačí jen nějaký velký hráč na trhu ... (Apple, Sony ...)
28.4.2016 15:43:14   192.168.42.xxx 62
tenhle článek se nepovedl. Zavádění DVB-T zákonitě trvalo dlouho, ale pořád lepší než ty 3-4 analogové kanály 4:3. Navíc průběžně se upgradovalo, teď dlouho chytáme 2 HD programy. Ano mohlo se počkat a nasadit MPEG4, nebo HD MPEG4, nebo DVB-T2 s MPEG4 nebo DVB-T2 s HEVC nebo ...můžeme čekat pořád. Ohledně TV bez tunerů, tzv. monitorů, existují jich desítky, ale Pepa v Electroworldu je nechce, chce zapojit a hrát. A příplatek za tuner je směšných 300-500 Kč. Já TV neměním jen kvůli tunerům, ale chci třeba HbbTV, LAN, funkční média player, kontrastnější a větší obrazovku. Jediné s čím bych souhlasil, je placená DVB-T2. Ale ne jak to chce Nova, chci kartu spravovanou přes internet, kterou si můžu po každý měsíc nabít programy dle uvážení. 100Kč za ČT. 100Kč za Novu. 50Kč za Barandov ... copak, že ty prachy za to nedáte? No já také ne. Ale ukázalo by se jakou má který program/balík skutečnou hodnotu. Dlouhodobě totiž tvrdím, že ČT má mít jen 1-2 kanály ...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

219 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 100.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.