Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

19. 4. 2016 03:00 43

Seznam kapitol

1. Quantum Break – selže čas i hardware 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – volumetrické světla, stíny 5. Vliv nastavení – textury, SSAO, odrazy
6. Vliv nastavení – efekty, osvětlení, vyhlazování 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.

Reklama

Texture Resolution

Rozlišení textur jako vždy ovlivní detailnost všech povrchů ve hře. Zásadní vliv na výkon ovšem má jen pouze v případě, že vaše grafická karta má nedostatek paměti. Tím případem je i naše testovaná GTX 960 s pouze 2 GB VRAM. Nastavení opět neovlivňuje globální rozlišení textur, ale velikost cache pro streamování textur. Ta bude i při nastavení Low nastavena na 2 GB, neboť toto jediné nastavení nezpůsobovalo přetěžování sběrnice PCI-Express na GTX 960. I tak většina textur vypadá otřesně a jejich hi-res verze se dotáhne až výrazně později, nebo většinou vůbec.

Vyšší nastavení než Low již vyžadují větší prostor ve VRAM, jinak se výrazněji propadá výkon kvůli nutnosti neustále dotahovat textury po pomalé sběrnici PCI-Express (v našem případě ve verzi 2.0 = 8 GB/s).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Screen Space Ambient Occlusion (SSAO)

Efekt Zastínění okolím (Ambient Occlusion) přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. V této hře je vliv efektu SSAO velmi znatelný a ve většině scén pomáhá zvýšit hloubku obrazu.

Vliv na výkon je minimální – 31 fps vs. 32 fps, takže není nutné SSAO vypínat i na slabší grafické kartě. Výkon si tím moc nezlepšíte, ale výrazně zhoršíte kvalitu obrazu.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Screen Space Reflections

Nastavení ovlivňuje kvalitu odrazů prostředí na všech površích co mohou aspoň trochu vyvářet odraz okolí. Vliv na obraz je po jejich deaktivaci pravdu výrazný, ale to samé platí i o výkonu. Rozdíl mezi odrazy na nastavení High a vypnuto v následující scéně je 31 fps vs. 43 fps. Výkon tedy zvednete deaktivací efektu SSR výrazně, ale obraz se také změní k nepoznání. 

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama