Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

19. 4. 2016 03:00 43

Seznam kapitol

1. Quantum Break – selže čas i hardware 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – volumetrické světla, stíny 5. Vliv nastavení – textury, SSAO, odrazy
6. Vliv nastavení – efekty, osvětlení, vyhlazování 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.

Reklama

Volumetric Lighting

Nastavení kvality volumetrických světel ovlivňuje nejvíce kvalitu efektu parsků slunce. Mění se rozlišení tohoto efektu, který na Ultra detaily vypadá velice dobře. Vliv na výkon je však výrazný, a tak tento detail bude jeden z prvních, který doporučím snížit při nedostatku výkonu. Rozdíl mezi maximálním nastavením efektu na Ultra a minimum je výrazných 23 fps vs. 36 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Shadow Resolution

Zde se nastavuje rozlišení stínů. Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením kupodivu není ve vetšině hry moc výrazný a na grafických kartách s méně VRAM stoupne výrazněji výkon. V našem případě na GTX 960 to bylo z 17 fps na 32 fps. Proto i stíny byly v referenčním nastavení sníženy na úroveň High, kdy ve stejné scéně bylo 30 fps. V tomto případě nedostatečná velikost VRAM (2 GB) ještě tolik výkon neovlivnila.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Medium)

Shadow Quality

Nastavení kvality filtrace stínů ovlivní jejich vyhlazenost při detailním pohledu jako je vidět na následující scéně. V tomto případě je naopak vliv na výkon velice nízký – pouze 32 fps vs. 34 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Medium)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama