Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

19. 4. 2016 03:00 43

Seznam kapitol

1. Quantum Break – selže čas i hardware 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – volumetrické světla, stíny 5. Vliv nastavení – textury, SSAO, odrazy
6. Vliv nastavení – efekty, osvětlení, vyhlazování 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.

Reklama

Rozlišení obrazovky (Resolution)

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz

K testu vlivu rozlišení jsem opět jednu s náročnějších lokací. Zbytek hry vám poběží podobně, ale nevylučuji i propady na nižší výkon. Jak můžete vidět, DSR a VSR nebylo otestováno. Důvod je jednoduchý: Hra nepodporuje opravdový fullscreen. Běží pouze v bezrámečkovém okně. S tím se spojuje druhý problém – v režimu „borderless window“ nelze deaktivovat v-sync. To způsobuje větší neplynulost hry při propadu fps pod refresh rate monitoru, kdy se skokově výrazně mění fps (na 60Hz LCD se mohou zobrazovat snímkové frekvence, které jsou násobkem celých 16,67 ms, tedy 60, 30, 20, 15, 12... fps).

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC (1400MHz jádro) hra běží upravdu příšerně. Ani ve sníženém rozlišení 1366 × 768 si nezahrajete příliš luxusně a bude tedy nutné snižovat výrazně detaily.

Vzhledem k nemožnosti rozběhat rozumně hru na 8 GB RAM jsem grafickou kartu ASUS Radeon R9 290 Direct CU II tentokrát otestoval na sestavě Intel. Navíc jsem nechtěl znovu absolvovat souboj s UWP. Pro DX12 by vícevláknový procesor neměl být brzdou, takže v tomto ohledu vám maximálně zkreslujeme výkon při rozlišení 1366 × 768.

Jak vidíte, na Radeonu R9 290 běhá hra přesně na dvojnásobku výkonu GTX960. A to ještě při nastavení textur na Ultra. A proč jsem pro Radeon zvolil vyšší nastavení detailů? Protože zajímavější je porovnat výkon Radeonu R9 290 s GeForce GTX 980Ti! Na té si 4K sice neaktivujete, ale o kolik je výkonnější referenční GTX 980 Ti než R9 290 při stejném nastavení?

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra Quantum Break na referenční GeForce GTX 980 Ti s maximálními detaily běží téměř stejně plynule jako na Radeonu R9 290 OC. To, že má Nvidia se hrou nějaký problém, je ale vidět na již zmíněném padání hry a ovladače. Výkon je sice podobný, ale pohodlněji si zahrajete na ASUS Radeonu R9 290. Taktováním GTX 980Ti se sice dostanete na zajímavější čísla, ale (ne)stabilitu hry tím stejně nevyřešíte.

A už pojďme na jednotlivá nastavení.

Fullscreen mode

Zde si volíte mezi režimem obrazu v okně a „celé obrazovky“ (v tomto případě se jedná o bezrámečkové okno).

Lock to 30 fps

Pokud chcete plynulý zážitek jako na herní konzoli XBOX ONE, aktivujte si omezovač na 30fps (Ale ne, vážně, leckomu to bude vyhovovat víc, než když snímková frekvence neustále přeskakuje mezi 60 a 30 fps. Uzamčením na 30 fps sice dostanete nižší framerate, ale nebudou se skokově měnit fps, takže obraz bude působit plynuleji).

Brightness

Zde se skrývá posuvník pro nastavení jasu obrazu.

HUD visibility a Subtitles

V dalších dvou nastaveních si aktivujete viditelnost rozhraní ve hře a titulky (české hra neobsahuje).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama