Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry

Petr Diviš

Petr Diviš

19. 4. 2016 03:00 43

Seznam kapitol

1. Quantum Break – selže čas i hardware 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – volumetrické světla, stíny 5. Vliv nastavení – textury, SSAO, odrazy
6. Vliv nastavení – efekty, osvětlení, vyhlazování 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Quantum Break je první hrou, která nativně využívá API DirectX 12 a kontroverzní UWP. Pro její chod je tedy nutné mít nainstalovaný operační systém Windows 10. Jak se povedla po technické stránce uvidíte v dnešním rozboru. Podíváme se i na jednotlivé položky grafického nastavení, jaké mají vliv na výkon a u jakých se vyplatí snížit kvalitu.

Reklama

Quantum Break – selže čas i hardware

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Quantum Break je jedna z nejočekávanějších her tohoto roku. Důvodů k tomu je hned několik. Jedná se další hru od vývojářů Remedy Entertainment, kteří stáli za kvalitními hrami jako Max Payne nebo Alan Wake, takže od Quantum Break se očekávala stejná úroveň kvality. Také se ale jedná o první hru vydanou pouze pro Windows 10 s API DirectX 12. A je to také první velká hra vydaná pouze pro platformu Universal Windows Platform (dále jen UWP).

Co asi nejvíce hráčů na PC zajímá, je kromě dobré hratelnosti i technické provedení. Hru pohání Northlight Engine, vytvořený přímo pro Quantum Break. Ty techničtěji zaměřené čtenáře však hlavně zajímá fakt, že hra běží jen a pouze pod rozhraním DX12. Od Quantum Break tedy i jistě velké procento hráčů očekává ukázku toho co API DX12 dokáže. A v jakém světle hra ukazuje DX12? Jak si budete moc přečíst dále, moc dobře to nedopadlo.

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak již bylo zmíněno, hra funguje pod UWP, takže se instaluje z Windows Store. Při instalaci se hra vůbec nezeptá, kam se má instalovat, ta tak se mi na testovacím PC drze začala instalovat na systémové SSD. Konkurenční platformy jako Steam, Origin nebo Uplay se před stažením hry vždy zeptají, kam se má hra nainstalovat! První minusový bod pro UWP. Po instalaci hry jsem zjistil, že si hra ukrojila přes 60 GB, to je i na dnešní poměry celkem hodně.

Jako první platforma na test byla využita sestava Intel s CPU Core i7-2600K a grafická karta GTX 980 Ti. Po stažení hry a jejím pokusu o spuštění se však zasekl PC. Po několika resetech jsem si všiml, že hra okamžitě po spuštění začne přetěžovat HDD (přesněji SSD, kam se nainstalovala). Po několika dalších resetech jsem zjistil, že se UWP se nesnáší s antivirem Kaspersky. Pro to, aby hra fungovala, také nesmíte mít deaktivovány „šmírovací funkce“ ve Windows 10. Rozchodit hru bez problémů, pokud máte upravený systém k obrazu svému, může být asi v některých případech peklo.

První kroky ve hře na GTX 980 Ti mě překvapily, bohužel ne zrovna pozitivně. Hra sice vypadá celkem hezky díky pěkným barvám, ale grafika rozhodně neodpovídá snímkové frekvenci, které se dočkáte na hi-endové grafické kartě. Jen začátek hry mě přivítal na přibližně 50 fps s detaily na maximum. A co hůř, hra i při nastavení 1920 × 1080 vypadá velice rozmazaně. Rozhodně jsem si po prvních pár minutách hraní nemohl říct: „Hezký, tak takhle vypadá ten DX12“. Dokonce se i po chvíli hraní hra zasekla s restartem ovladače Nvidia.

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Na grafické kartě MSI GeForce GTX 960 Gaming se 2 GB paměti bylo rozchození Quantum Break ještě vetší peklo. Hra resetovala grafický ovladač (v testu byl použit aktuální 364.72 WHQL) hned během načítání. Nakonec jsem zjistil, že se tak děje při nastavení textur na Ultra nebo High. po nastavení textur na Medium už se hra rozjela, ale s opravdu mizerným výkonem (což už jsem ale po zkušenostech s GeForce GTX 980 Ti očekávával).

Protože jsem na sestavě AMD už nechtěl riskovat dlouhý souboj s rozchozením hry (zvlášť když na ní mám nainstalovaný Windows 10 Insider build), raději jsem tentokrát grafiku ASUS Radeon R9 290 osadil do sestavy Intel používané pro testy s GeForce. S Radeonem R9 290 ale hra překvapila. Druhá a delší část hry jsem na této kartě dohrál bez jediného problému! Vzhledem k výkonu této grafiky v jiných hrách bych snad i mohl tvrdit, že na této kartě výkon odpovídal kvalitě grafiky, co se zobrazuje.

Pro rozbor ale opět bude využita nejslabší dostupná grafika v testu – GTX 960. Bude nás totiž zajímat, jaké detaily vám pomohou k lepší hratelnosti právě na méně výkonných kartách.

Quantum Break: rozbor nastavení první DX12 hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama