Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Quantum Break – když selžou hrátky s časem
Quantum Break – když selžou hrátky s časem
autor: Lucie Jiříková , publikováno 11.4.2016
Quantum Break – když selžou hrátky s časem

Na naše počítače se v těchto dnech dostává jedna z nejočekávanějších her letošního roku. QuantumBreak od finského vývojářského studia RemedyEntertainment by měla definovat nový žánr akčních her s dech beroucími filmovými vstupy. Ale jak je to s ní ve skutečnosti? Na to vám odpovíme v dnešní recenzi.


Quantum Break vás zavede na vysokoškolský kampus, kam se v roli Jacka Joyce vydáváte pomoci s blíže nespecifikovaným experimentem. Ve vědeckých laboratořích se přitom dozvídáte, že se nejedná o nic menšího než o cestování časem.

Ačkoliv vás vedoucí celého projektu opakovaně přesvědčuje, že experiment je naprosto bezpečný, jeho průběh se pochopitelně zvrtne, neboť jinak bychom příběh mohli rovnou uzavřít. V tu chvíli do dění vstupuje další velmi čitelná záležitost, tedy problém s kauzalitou a časovými paradoxy. Kvůli nim do současnosti vstupují další postavy, které stroj času a jeho černou díru z blíže nespecifikovaného důvodu rozbíjí.

Během nehody v laboratoři dochází k úplné destrukci času. Vzápětí se navíc dozvíte, že problém vyklíčil už někdy před 17 lety a že má co do činění s tajemnou organizací Monarch Solutions. Vaším úkolem tak pochopitelně je vyšetřit, co se v kampusu vysoké školy vlastně stalo, najít odpovědnou osobu, a pokud to bude možné, dát věci zase do pořádku.

Kdyby Quantum Break byla filmem, zařadili bychom jí mezi akční sci-fi s hodnocením někde okolo 70 %. A to i přestože Quantum Break obsahuje skutečné filmové pasáže (a teď se podržte) v celkové délce několika hodin.

Quantum Break – když selžou hrátky s časem

Quantum Break – když selžou hrátky s časem

Problémem příběhu je, že je zcela čitelný. Všechno už tu jednou bylo, takže vás nic nepřekvapí. A to dokonce ani načasování. A bohužel ani samotné provedení na mě neudělalo dojem. Věc se má tak, že naprosto nudné filmové pasáže ve hře střídají možná až příliš akční pasáže herní.

V praxi to vypadá tak, že hlavní postava vypráví, co se stalo. Vy během jejího vyprávění postupujete hrou a prožíváte to. Na konci kapitoly si potom vyberete jednu ze dvou nabízených možností – kupříkladu zdiskreditovat svědka PR vystoupením v televizi nebo ho zabít – načež se vám spustí film a vy se třeba třicet minut koukáte na to, co se stalo.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
67 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.