Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.
Ambient Occlusion
Efekt Zastínění okolím (Ambient Occlusion) přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. V této hře jsou k dispozici metody SSAO a kvalitnější HBAO. Vliv na obraz v této hře je překvapivě nízký a při závodění si efektu AO téměř ani nevšimnete. Hra sama o sobě je velice dobře vystínována i bez AO efektu.
Rozdíl ve výkonu je jako vždy někde v průměru – 55 fps vs. 61 fps mezi HBAO a vypnuto.
Nastavení na HBAO (po najetí myší se zobrazí OFF)
Effects Detail
Nastavení detailů efektů ovlivní částicové efekty jako déšť nebo různé kouře. Vliv na obraz je minimální - na scéně můžete vidět mírně odlišný déšť.
Na výkonu se tento detail podepíše také minimálně – 65 fps vs. 67 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Geometry Detail
Nastavení ovlivní kvalitu geometrie - respektive LOD objektů. I zde je rozdíl mezi maximem a minimem naprosto minimální jak ve výkonu tak v obraze. Rozdíl ve výkonu byl pouze 55 fps vs. 56 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)