Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 4. 2016 05:00 27

Seznam kapitol

1. Filmový zážitek v nočních ulicích  2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – textury, stíny, rozmazání pohybu 5. Vliv nastavení – AO, efekty , geometrie
6. Vliv nastavení – vyhlazování hran 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.

Reklama

Rozlišení obrazovky (Screen Resolution)

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

K testu vlivu rozlišení jsem využil jednu s náročnějších lokací uprostřed města – tímto místem vede hodně závodů, takže k takovému výkonu se místy dostanete. Ve většině hry se dostanete na vyšší výkon, ale jak víte z dřívějších rozborů, mám ve zvyku vybírat spíše ty náročnější scény.

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC (1400MHz jádro), hra běží do rozlišení 1920 × 1080 krásně plynule a většinu času se hra pohybuje nad 50 fps. V lokacích mimo město se dokonce fps ukazatel pohybuje kolem 70 až 80 fps. Důležité je ale držet textury na nastavení High, při Ultra je to jiná písnička. Ve vyšších rozlišení nestačí jak výkon GPU, tak velikost paměti.

Na sestavě AMD je v nižších rozlišeních vidět omezení procesorem, to so hlavně projevilo ve vybrané náročné scéně. V jiných částech města se výkon vyhoupne i nad 80 fps. Hra je velmi dobře hratelná i v rozlišení 2560 × 1440. Je škoda, že i když hra běží na Frostbite 3, schází podpora Mantle. To by pomohlo redukovat CPU overhead.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Zvládne hru Need for Speed rozjet plynule i ve 4K rozlišení? Podívejme se na to:

Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 Hra Need for Speed na referenční GeForce GTX 980 Ti s maximálními detaily běží ve 4K rozlišení na hranici plynulosti. Berte ale v potaz to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží jen kolem 1070 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300 MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení. Po přetaktování na 1400 MHz se výkon ve „4K“ vyhoupl na solidních 39 fps a ve vetšině hry se spíše fps pohybovalo mezi 40 až 50 fps. Takže hru Need for Speed si na přetaktované GTX 980 Ti ve 4K v pohodě zahrajete.

Refresh rate

Zde si můžete nastavit obnovovací frekvenci monitoru – pokud vám to váš displej umožňuje. Většina z vás zde uvidí pouze klasických 60 Hz.

Vertical Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Windows Mode

Zde si volíte mezi režimem obrazu v okně a celé obrazovky.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama