Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 3. 2016 05:00 20

Seznam kapitol

1. Skvělá hra s vynikající grafikou 2. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – kvalita a rozlišení stínů 4. Vliv nastavení – detailní stíny, vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – částice, sníh, mlha, odrazy 6. Vliv nastavení - místní odrazy, rozptyl světla, AF
7. Vliv nastavení - AO, pole ostrosti, dohlednost detailů 8. Vliv nastavení - chromatická vada, vinětace 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Tom Clancy's The Division - jedna z nejočekávanějších her je venku. My jsme se samozřejmě v našem rozboru podrobně podívali na kvalitu technického zpracování. S pěknou grafikou ale přicházejí i vyšší nároky a tak se podíváme, jaké detaily se vyplatí snížit, když vaše grafická karta nestačí na ty maximální.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra má v menu volbu, která nastavuje všechny detaily najednou – Kvalita grafiky. Tím nastavujete všechny detaily najednou na stejnou úroveň. Protože má hra opravdu velké množství nastavení jednotlivých detailů, je pochopitelné, že na toto nastavení asi většina z vás bude sahat jako první. Nevýhodou je, že opět se snižují i ty detaily, co méně ovlivní výkon, ale na obraz vliv mají. Příkladem za všechny je AF.

V následujících dvou scénách se můžete podívat na vliv jednotlivých nastaveních na obraz a výkon. Vybral jsem jednu denní a jednu noční scénu.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení - klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

První test je taková běžná scéna z ulice za mizerného počasí. Takto přibližně vám hra poběží ve dne. Hra po snížení detailů na minimum běží přibližně na dvojnásobném fps.

Rozdíly mezi jednotlivými detaily jsou až nečekaně nízké a i na minimální hra vypadá velice dobře. To je ale také dáno tím, že v této scéně je minimum světelných zdrojů. Grafická karta GeForce GTX 960 je tak akorát vhodná na nastavení detailů Vysoká.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily NÍZKÁ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily NÍZKÁ -pro zvětšení klikněte-


Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá noční scéna škáluje výkon o něco více. Důvodem je velký počet světelných zdrojů v nočních scénách. Kvalita obrazu v noci také proto více trpí, ale i na minimum hra nevypadá nijak zle. Pouze stíny vypadají otřesně a tak doporučuji jejich mírnou ruční úpravu na vyšší rozlišení. Jak z rozboru víte, rozlišení stínů moc výkon neovlivní.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily NÍZKÁ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily NÍZKÁ -pro zvětšení klikněte-


Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama