Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 29.3.2016
Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Tom Clancy's The Division - jedna z nejočekávanějších her je venku. My jsme se samozřejmě v našem rozboru podrobně podívali na kvalitu technického zpracování. S pěknou grafikou ale přicházejí i vyšší nároky a tak se podíváme, jaké detaily se vyplatí snížit, když vaše grafická karta nestačí na ty maximální.


Závěr

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Pokud jste četli celý rozbor a jste trochu všímavější, asi vám neunikl jeden malý detail. Ve hře se nikde nedá nastavit kvalita textur. Opravdu to tak je, rozlišení textur hra omezuje podle velikosti paměti vaší grafické karty. Přesněji velikost texturové cache. Na 4GB grafické kartě si tak hru zahrajete s mírně vyššími detaily textur a s méně viditelným doskakováním textur s vysokým rozlišením.

Co se týče optimalizace, ta se zdá být celkem povedená. S mírným snížením detailů se i na slabší grafické kartě, jako je GeForce GTX 960, hýbe velice dobře. V této hře se hlavně vyplatí znát všechna možná nastavení, protože některé jen zbytečně sráží výkon, ale v obraze už tolik poznat nejsou (částice, DoF). Při snižování detailů si určitě hlídejte hlavně stíny, protože ty na nejnižší kvalitě a rozlišení vypadají otřesně.

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Pokud vám jsou naopak i detaily Ultra málo, můžete obraz vylepšit například novinkou v podobě precizních stínů Nvidia HFTS. Tom Clancy's The Division je první hra, kde je tato technika stínů využita. Ty vypadají opravdu velmi dobře a jsou prokresleny do velice jemných detailů. Malou vadou na kráse je akorát jejich náročnost a také omezení na hardware Nvidia.

Grafika hry je celkově velice pěkná a tento fakt vynikne hlavně když si uvědomíme, že se jedná o multiplayer hru s otevřeným světem. V tomto ohledu je spíše zázrak, že se hra hýbe tak dobře. Navíc jsem během hraní nenarazil na nějaké grafické chyby, které jsou u her od Ubisoftu poměrně časté. Celé to běželo během náročného testování až nečekaně stabilně. Za technické zpracování si hra rozhodně zaslouží velké plus.

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Tom Clancy's The Division je povedená hra jak po stránce hratelnosti, tak po té technické. Pokud vás tento žánr her baví (akční RPG), jistě u hry strávíte desítky hodin času. A nejdůležitější je, že díky dobré optimalizaci vám poběží i na slabších grafických kartách dobře.

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů



Tagy: tom clancy's the division  the division  ubisoft  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.3.2016 07:14:26   77.104.246.xxx 99
Děkuji pane Diviš za moc pěkný rozbor na který jsme se docela dost načekali, ale hlavní je že vůbec dorazil. S touto hrou jsem se z počátku docela pral, co se týče natavení a tak, aby mi to jelo podle představ. Mám rád detaily a kvalitně vypadající hry, ale za to v akcích mám rád plynulost a tak jsem docela laboroval s nastavením. nebylo zrovna dvakrát příjemné už sahat na nějaké nízké (bohužel R9 270X už trochu funí v této hře), ale nedalo se svítit. Občas jsem taky nepochopil, proč bych měl dělat restart hry z banální záležitosti, ale tak budiž. V dobách SSD mi to ani tak nevadí. Když vezmu tu kladnou stránku hry, tak ostatní snad budou souhlasit s tím, že je to jedna z mála her, která se dá hrát v jakémkoliv nastavení a tím je myšleno, že i když dáte všechno na nízké a občas něco posunete na střední, tak hra vypadá i tak velice dobře a ani si nějak nevšimnete detailů, které by vám vypalovali oči. Dalším plusem je, že není ani potřeba tolik FPS na plynulý zážitek. Okolo 40FPS je hra naprosto plynulá a hraji takhle 90% času a vůbec mi to nevadí. Samozřejmě pokles na nějakých 28-30 je už docela drsný, nicméně hra se neškube, ale jakoby trochu zpomalí, takže pořád to tak nějak jde uklikat i v rychlých přestřelkách. Řekl bych, že optimalizace v tomto případě se poměrně povedla a je to jenom dobře, jak pro vývojáře tak pro lidi, že není potřeba kupovat extra super HW, jako u jiných her a tak to hraje i více lidí, protože mezi námi, je tady ještě dost lidí, kteří mají i 5 let staré grafické karty a není potřeba je nějak měnit, když člověk nevadí nízké detaily, protože jak jsem psal, i tak ta hra vypadá moc dobře. Co se týče mínusů, tak jak bylo psáno, hra nejde zastavit, to je jasný když jsme online, nesmyslné restarty po určitých nataveních a pak mi opět vadí, že se do toho zamotala nVidia. Naštěstí je schovaná až na špici nastavení a nejsme omezováni těma jejich super "vylepšeními", kde i karty od této společnosti se propadají o 60% FPS dolů a to jenom kvůli tomu, že ten stín je "lepší". Takové technologie by si měli už strčit někam, kord když jsou uzavřený a "placený" a každý se k tomu nedostane, ty hry na o pak trpí a pak i uživatelé. Bohužel jsme v době, kdy více vyčůraní vyhrávají a lidi jim to papají. Ale to je diskuze někam jinam. Naštěstí to tady není tak fatální a můžete to lehce obejít. Co se týče hry samotné, tak podle mě povedený kousek na hraní, spousta úkolů, vedlejšáků a když si to umíte přizpůsobit a užít si tu akci, tak z toho jenom vytěžíte. Chodit sám je ale tak na 40/100. Nicméně chodit v partě tří nebo čtyř lidí je 95/100 a úplně jiný rozměr hry. https://www.youtube.com/playlist?list=PLJOkNb62TwLnB-q__0DmpnG8_6BSwWQmb

Vím o čem mluvím, celou mojí odehranou hru mám natočenou a je to paráda.

Ale abych se vrátil zpět k nastavení hry, tak je jenom dobře, že se tam toho dá nastavit poměrně dost, i když nám chybí základ nastavení detailů. Ale abych pravdu řekl, nějak mi to ani nevadí. Každý rozumný člověk si hru nastavení podle sebe a co mu vyhovuje. Osobně třeba nemám rád moc stínů a nepotřebuji je mít všude a ostře. Postavička se kvalitou nemění, ostatní taky ne, viditelnost vzdálenosti je trochu znát, ale většinou stejně koukáte pod sebe a na mapu, popřípadě v okruhu 30 metrů a New York je tak členitý, že nemáte moc možností koukat na 200 metrů a mise jsou stejně nabuffrovaný, takže vše v pořádku.
29.3.2016 09:22:30   194.213.41.xxx 43
naprosto plynulá si představuji jinak, občas jsou tam zádrby (hlavně ve scénách s víc enemákama, tam to padne i pod 30 když je nějaká exploze a tak) a to mám tak 45-50 fps venku... pravdou ale je, že to běhá slušně... hlavně na Ubisoft
29.3.2016 09:25:25   194.213.41.xxx 64
otázkou je jestli tuna možností nastavení grafiky je k něčemu, když vždycky polovina z nich má naprosto pramalej vliv na výkon i vzhled.. to jsou ti vývojáři při slepí? Nebo to netestují ? Na co tam jsou ty posuvníky, když nic nedělají? Kdyby tam nebyli nastavení by byly přehlednější a člověk by tím nezabil tolik času...ale je fakt že by zase děti řvaly, že je tam málo "hejbátek" ...
29.3.2016 09:26:55   194.213.41.xxx 33
kurnik píšu a nečtu.. samozřejmě *bylY

plus *při testování slepí ..
29.3.2016 14:10:16   194.228.59.xxx 323
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.3.2016 14:46:39   194.213.41.xxx 16
jj jak říkám (v DZ ještě nejsem)... jakmile je více panďuláků v záběru a občas i něco bouchne, tak ty fps rázně klesají až na hranici diapozitivů...
29.3.2016 15:43:20   194.213.198.xxx 411
Plynulejší může být 1FPS než 100FPS. Pokud snímek bude vždy přesně 1s dlouhý, je to plynulé. 100FPS, kdy 99 snímků bude 1/200 s a jeden zbývající bude půl sekundy, plynulé to nebude.

FPS neříká nic o plynulosti.
30.3.2016 06:25:41   194.213.41.xxx 11
???
4.4.2016 14:38:49   194.213.198.xxx 00
Tak pro nechápající: jak souvisí počet snímků za sekundu s plynulostí hry.

Vysoký počet FPS s micro stuttery nebo jednoduše se stuttery rozhodně nebude plynulejší jež malý počet fps - klidně 1 - bez žádných stutterů.


FPS neříká nic o plynulosti.
29.3.2016 08:33:24   188.175.27.xxx 103
Zdar jen chci uklidnit lidi co maji "stáré kompy" ty minimální detaily jsou nadsazené. Hraju na CPU i5 K655 a GeForce GTX460 1GB RAM - sice na minimální detaily,ale hra běží velmi slušně v benchmarku ve hře mám 34 FPS pruměr. Přesto jsem z toho jak hra vypadá vemi nadšený.
29.3.2016 08:42:40   84.242.67.xxx 1011
34 FPS se u akční online hry nedá nazvat že hra běží, ale spíš jako že se dá umírat od nohou :-D
29.3.2016 09:28:57   194.213.41.xxx 32
bench ve hře se mi zdá naprosto k ničemu.. ten mi dával rozdíly mezi low/medium/ultra tak 4 fps u každého

měl jsem 56/52/47 průměry nebo tak nějak.. a nepřijde mi, že by mezi ultra a low mělo být jen 8bo 9 fps ?
29.3.2016 10:28:07   195.49.191.xxx 53
Dobrý deň.
Tá zapožičaná grafická karta MSI GeForce GTX 960 Gaming mala 2GB alebo 4GB GDDR5 ?
29.3.2016 10:29:07   62.44.13.xxx 55
Jsem jediny, komu se libi ty klasicke ostre stiny nez PCSS nebo HTFS+? Jakoze, ma to byt realnejsi, ale prijde mi to spis divne, mozna je to tim, ze uz jsem si za tech par let na ty ostre stiny zvykl..
29.3.2016 13:42:25   213.210.151.xxx 40
Pěkný článek, ostatně jako vždy
29.3.2016 15:05:48   77.242.95.xxx 02
Zajimavej rozbor detailu se me libil zde
http://www.pcgamer.com/tom-clancys-the-division-benchmarks-a nd-optimization-guide/#page-3
Jinak na foru maji propady hraci s i7 a sli titan a doporuceni vsech vypnout veskere vyhlazovani.
30.3.2016 06:27:48   194.213.41.xxx 20
jj až na to že autor je zjevně blázen, doporučovat zapnout chromatickou aberaci...
29.3.2016 15:53:27   85.135.196.xxx 40
V teste č.8, konkrétne Hloubka pole a Detaily objektů máte tie isté obrázky oba majú rovnakú cestu.

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/ache/thedivision/thedivision_do2.jpg
29.3.2016 16:03:10   192.168.0.xxx 40
jj. o chybě vím a redakci sem upozornil... bohužel asi všichni ještě spí po velikonočním flámu

obrázky na serveru jsou - jen jsou blbě v článku, správné jsou tyhle:
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/ache/thedivision/thedivision_hp1.jpg
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/ache/thedivision/thedivision_hp2.jpg
8.4.2016 14:54:09   94.143.169.xxx 00
Zdravím, nevíte jestli se dá vypnout to 3d stínování "menu" veškerý text vydím dvakrát? díky za info

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.